ktm 525

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
jeanke

is dat een goede moto voor een beginnend enduro rijder?
ik rij nu een 4 tal jaar met een 1000cc baanmotor
en heb ook al een 4 tal jaar ervaring met een 125cc cross(als hobby rijder!!)
als ik héél eerlijk moet zijn ben ik niet het type motorrijder dat er van houd om hard te rijden daarom lijkt mij enduro héél intresant
omdat je daar (denk ik toch) zelf je tempo kan bepalen bij het mx-en word je al zowat gedwongen om op het gas te blijven zeker bij een 125 2 takt
nu weet ik 2 hele mooie ktm 525 staan maar kan er mij iemand zeggen of it het type motor is dat ik zoek?
eerst had ik gedacht aan een WR250??
een wr450f heb ik al kunnen testenen was naar MIJN MENING iets te "snappy" het rij gedrag van deze 04 wrf deed mij eerder denken aan een 2 takt motor..........

alvast bedankt voor de reacties

grtz
jan
Houten Klaas

Wat is "te snappy".
jeanke

"snappy" daarmee bedoel ik dat hij hevig is het minste wat je aan de gas draaide gooide dat ding zich in toeren daarom ook dat ik zeg dat het voor mij net leek of ik met een 2 takt crosser aan het rijden was.......
dat is ook niet slecht bedoeld he ik keur die moto helemaal niet af maar das niet wat ik verlang van een enduro machine....
liever een sterke meer controleerbare machiene of zoals sommige van het forum het hier beschrijven als "traktor"
een motor waar ik rustig mee kan toeren en die toch veel power heeft
daarom mijn vraag is de ktm zo een machine?
TTT

Ja hoor, als een traktor.

En als je een lichter vliegwiel plaatst, de meeloop van de e-start eraf haalt, een vortex ontsteking + akropovic erop schroeft, en een >50t achtertandwiel erop zet is ie heel "snappy"
Of je zet er een zwaarder vliegwiel in, wat rijkere afstelling, <48t achtertandwiel en hij is veel minder "snappy"
Een versnellinkje hoger rijden doet ook wonderen.

M.a.w. je kan het zelf een beetje bepalen. Er zit in ieder geval bijna altijd voldoende oemph in, ongeacht het toerental.
smurf.
Gery400

ik denk wel dat een 525 je zal liggen
veel mensen zijn afgeschrikt door dit aantal cc's,
maar de 525 is de kalmste motor uit het EXC-segment van KTM
met een 525 rij je zoals je het zelf wil
afin, da's mijn persoonlijke mening nadat ik een aantal km met zo'n ding gereden had
plus, een 525 schrikt er ook niet voor terug om als supermoto gebruikt te worden (extra setje velgen en je hebt 2 motoren voor de prijs van 1)
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)

Ride it like you stole it!
jeanke

net te laat gelezen........^^^^^^
heb juist een wr250f gekocht van '04
excel velgen, doma uitlaat, fatbar stuur,nieuwe ketting+tandwielen
en in een zeer goede staat.......
als ik hem hier heb zal ik wat fotos posten
grtz
JoeBaR

vreemd als je voor een KTM525 gaat en met een WR250f thuis komt.. :roll: