zijn er hier mensen die bezig zijn aan een winteronderhoud??? ik alvast wel...
brommertje is helemaal uiteen gehaald...
Kader herlakt in zwart alle alu mooi opgepoetst,achterbrug terug mooi int origineel zilver gezet, alsook carterdekseltje enzo.
nu is het nog wachten op wat onderdelen voor het blok en de wielen
Heb warp9 velgen besteld met spaken (iemand ervaring mee???)
Aan het blok is ook groot onderhoud:
Komt een hotrods krukas in,wiseco zuiger en nieuwe lagers op de krukas met bouragen en alles bij
en voorts wat kleine prul, nieuwe kettingset,remblokken, schakelpoot,koppelingshendel+kabel,handbeschermers...
Ook komen er allemaal nieuwe lagers in de achterbrug en link... was zeker nodig... was al voor een deel vermalen... en heb mogen meppen om de oude eruit te krijgen.
en voor het grote deel overal nieuwe boutjes en moeren in he...
hopelijk gaat hij dan weer voor een jaartje mee
greetz
winteronderhoud???
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 211
- Lid geworden op: ma okt 16, 2006 11:54
- Locatie: opwijk droeshaat
- Contacteer:
Met zo een prachtig enduro weertje ,ik gaan wachten tot als het ne keer vriest
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Het blok ligt uit elkaar voor inspectie (heeft nu 140 uur gelopen) en verder zijn alle scharnierpunten en lagers inmiddels schoongemaakt en van nieuw vet voorzien. In de voorvork komt nieuwe olie. Er komt nieuw plastic op maar verder is er niet echt wat stuk ofzo. De halve motor is ook in de afwasmachine geweest. Luchtfilterbak wordt daar goed schoon van!
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
-
- Berichten: 654
- Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
- Locatie: gelderland offroadland
- Contacteer:
Klx300R schreef: Ook komen er allemaal nieuwe lagers in de achterbrug en link... was zeker nodig... was al voor een deel vermalen... en heb mogen meppen om de oude eruit te krijgen.
2x per jaar assen en bouten(zitten er ook vetnippels op?meerdere malen vetspuit erop zetten) loshalen schoonmaken en smeren, rot het ook niet vast
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl
schildertje schreef:Klx300R schreef: Ook komen er allemaal nieuwe lagers in de achterbrug en link... was zeker nodig... was al voor een deel vermalen... en heb mogen meppen om de oude eruit te krijgen.
2x per jaar assen en bouten(zitten er ook vetnippels op?meerdere malen vetspuit erop zetten) loshalen schoonmaken en smeren, rot het ook niet vast
bij mij is dat normaal ook zo,maar heb deze moto enkele maanden geleden gekocht en bij de vorige eigenaar was dit blijkbaar niet zo...
smeernippels zitten er niet op,heb er alvast op mijn balhoofd gezet... die link ga ik ook nog zien te voorzien.
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
- dennis blue magic
- Berichten: 62
- Lid geworden op: ma nov 22, 2004 19:18
- Locatie: haacht (b)
warp9 velgen meer uitleg aub klinkt mij onbekend, ben altijd benieuwd naar iets nieuw.
wr250f.
dennis blue magic schreef:warp9 velgen meer uitleg aub klinkt mij onbekend, ben altijd benieuwd naar iets nieuw.
zijn gewoon aftermarket velgen en spaken uit de vs... veel goedkoper maar naart schijnt even sterk. voor diene prijs wil ik wel es proberen...
mijn velgen hebben enkele blutsen en achteraan zijn ook enkele spaken losgerammeld.
http://www.rockymountainatv.com/viewLar ... m-_all.jpg
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Geen foto's helaas want ik ben maar eens lui geweest en heb het blok bij Brouwer ingeleverd. Ik denk dat ik nu definitief een luxe probleem heb. Ik had nog wat andere projectjes waar ik meer zin in had zoals het inbouwen van een voorvork met schijfrem op mijn XT.huskie schreef:Speed, doe ook eens wat piccies wat je blokje, dat open ligt. Pls!!
Vandaag te horen gekregen dat de volgende zaken vervangen moeten worden:
-bigend+drijfstang+krukaslagers
-tandwiel van de e-start miste een tand
-paar tandwielen in de bak beschadigd (zal die tand van de e-start wel zijn geweest)
-db-ketting
Dat bigend had ik ook wel horen klapperen en dat was dan ook precies de reden dat ik was begonnen aan het winteronderhoud. E-start was ook al een tijdje niet echt betrouwbaar en af en toe heel luidruchtig.
Defecte onderdelen krijg ik erbij als ik hem van het weekend weer ophaal dus dan maak ik wel wat foto's.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Na 140 uur al? Da's veel te snel.speedphreax schreef: Vandaag te horen gekregen dat de volgende zaken vervangen moeten worden:
-bigend+drijfstang+krukaslagers
-tandwiel van de e-start miste een tand
-paar tandwielen in de bak beschadigd (zal die tand van de e-start wel zijn geweest)
-db-ketting
Dat bigend had ik ook wel horen klapperen en dat was dan ook precies de reden dat ik was begonnen aan het winteronderhoud. E-start was ook al een tijdje niet echt betrouwbaar en af en toe heel luidruchtig.
Defecte onderdelen krijg ik erbij als ik hem van het weekend weer ophaal dus dan maak ik wel wat foto's.
En geen ingeslagen inlaatkleppen?
smurf.
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Te snel? Nou ja... wat heet te snel. 2 jaar vind ik nog wel meevallen. Het is stuk en dus moet het gerepareerd worden. Verder wel altijd netjes het onderhoud gedaan hoor. Dat zeker.TTT schreef: Na 140 uur al? Da's veel te snel.
En geen ingeslagen inlaatkleppen?
Kleppen waren nog goed zeiden ze.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
-
- Berichten: 124
- Lid geworden op: do sep 28, 2006 22:58
- Locatie: Aalten
ik heb ook het spul uit elkaar liggen!!
het frame ligt bij de spuiter,
wordt zwart ge-poedercoad..
rest alles al schoon gemaakt.
luchtfilterhuis ook maar eens helemaal schoon gemaakt.
(werd tijd ook!!)
blok heb ik ook weggebracht.
hij schiet uit de 3e of 4e versnelling
er zal vast nog wel meer aan zitten te komen!
maar dan is ie ook weer klaar voor een paar jaar!! (hoop ik)
groet'n Marco
het frame ligt bij de spuiter,
wordt zwart ge-poedercoad..
rest alles al schoon gemaakt.
luchtfilterhuis ook maar eens helemaal schoon gemaakt.
(werd tijd ook!!)
blok heb ik ook weggebracht.
hij schiet uit de 3e of 4e versnelling
er zal vast nog wel meer aan zitten te komen!
maar dan is ie ook weer klaar voor een paar jaar!! (hoop ik)
groet'n Marco
Maatje van heeft 350 uur op zijn blok, zonder enige revisie.speedphreax schreef:Te snel? Nou ja... wat heet te snel. 2 jaar vind ik nog wel meevallen. Het is stuk en dus moet het gerepareerd worden. Verder wel altijd netjes het onderhoud gedaan hoor. Dat zeker.TTT schreef: Na 140 uur al? Da's veel te snel.
En geen ingeslagen inlaatkleppen?
Kleppen waren nog goed zeiden ze.
Ikzelf zit ook over de 200, niks aan de hand, loopt nog als een zonnetje.
Wel heb ik bij 100 uur de inlaatkleppen vervangen omdat de kop er toch af was (lekkende klepseal). Deze waren ingeslagen en dat is altijd zo want de KTM inlaat kleppen zijn nogal zacht. Maar da's niet erg zolang je nog voldoende speling hebt.
smurf.
Aan het onderwater houden kan het dus niet liggen...TTT schreef:Maatje van heeft 350 uur op zijn blok, zonder enige revisie.speedphreax schreef:Te snel? Nou ja... wat heet te snel. 2 jaar vind ik nog wel meevallen. Het is stuk en dus moet het gerepareerd worden. Verder wel altijd netjes het onderhoud gedaan hoor. Dat zeker.TTT schreef: Na 140 uur al? Da's veel te snel.
En geen ingeslagen inlaatkleppen?
Kleppen waren nog goed zeiden ze.
Ikzelf zit ook over de 200, niks aan de hand, loopt nog als een zonnetje.
Wel heb ik bij 100 uur de inlaatkleppen vervangen omdat de kop er toch af was (lekkende klepseal). Deze waren ingeslagen en dat is altijd zo want de KTM inlaat kleppen zijn nogal zacht. Maar da's niet erg zolang je nog voldoende speling hebt.
Misschien toch maar niet meer je carburateur 'cleanen' met koppeling in en gas open ?
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Hij is na die tijd wel minder geworden ja;-) Kan er best wel eens aan gelegen hebben. Maar goed... daarna waren er nog een paar hele zware offroad ritten waarbij ik ook vaak tegen de begrenzer aan een flink stuk veld om heb lopen ploegen. Ik heb eigenlijk meer de indruk dat dat de genadeklap is geweest.folie schreef:Misschien toch maar niet meer je carburateur 'cleanen' met koppeling in en gas open ?
Ach ja.. zaterdag betalen en dan ben ik het de dag erna weer vergeten. Hij moet nog eind 2007 mee dus ik heb geen zin om er op te beknibbelen. Stuk is stuk en wat stuk is moet gewoon gerepareerd worden en als het even kan het liefst zonder houten bigend ofzo. Ik heb ook geen kinderen.. dat scheelt allicht.
Trouwens.. over die zachte kleppen: Ik heb bij de 45 uur wel gehad dat mijn kleppen ineens veel te strak stonden. Ik merkte dat doordat hij plotseling begon te ploffen met gas terug en doordat het stationair minder stabiel werd. Nadat ik ze toen gesteld heb, is het weer stabiel gebleven en liep hij weer prima.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Mijn fietsje (525EXC '03) gaat ook uitelkaar alleen twijfel ik nog wat er aan te doen. Hij heeft 220uur gelopen en bij Lemmens zeggen ze nu dat mijn bigend vervangen moet worden. Heb toevallig ook op KTM talk een vraag openstaan en wacht nu op de reacties.
Het ding heeft altijd perfect gelopen maar ik moet er in maart wel de woestijn mee in dus hij moet wel goed blijven....
Het ding heeft altijd perfect gelopen maar ik moet er in maart wel de woestijn mee in dus hij moet wel goed blijven....
Ik zeg: mooie werkplaat heb je daarmelkboer marco schreef:ik heb ook het spul uit elkaar liggen!!
het frame ligt bij de spuiter,
wordt zwart ge-poedercoad..
rest alles al schoon gemaakt.
luchtfilterhuis ook maar eens helemaal schoon gemaakt.
(werd tijd ook!!)
blok heb ik ook weggebracht.
hij schiet uit de 3e of 4e versnelling
er zal vast nog wel meer aan zitten te komen!
maar dan is ie ook weer klaar voor een paar jaar!! (hoop ik)
groet'n Marco
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
En maak eerst die kevers eens af (kan ik gelukkig nu weer zeggen nu moeders d'r amazon combi weer tiptop in orde is, gewoon een andere gekocht ).
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
-
- Berichten: 124
- Lid geworden op: do sep 28, 2006 22:58
- Locatie: Aalten
heeft voor een paar jaar terug altijd een vrachtwagen in gestaan!!
We hebben nu een opleggen, en die past er niet in!!
zo'n brug voor auto's is ook makkelijk voor motoren!
is er één, die rechtse moet een aanhangwagen worden!!??
groet'n Marco.
ps. een schoonmaak zit er aan te komen!!
het is er wel een zooitje.
ik zal de volgende keer kijken hoe ik de foto's maak!!!!
We hebben nu een opleggen, en die past er niet in!!
zo'n brug voor auto's is ook makkelijk voor motoren!
die zijn gelukkig niet van mij!!!!En maak eerst die kevers eens af
is er één, die rechtse moet een aanhangwagen worden!!??
groet'n Marco.
ps. een schoonmaak zit er aan te komen!!
het is er wel een zooitje.
ik zal de volgende keer kijken hoe ik de foto's maak!!!!
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
De mijne heeft gisteren weer gelopen!! Vanavond nog even afbouwen en proefrijden maar in ieder geval liep het blokje weer mooi stil.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Nog even een paar foto's van mijn baktandwielen en een inlaat klep (was dus toch vervangen)
Scherven uit de nokken gebroken:
Ronde hoeken in de gaten waar de nokken van het naastgelegen tandwiel in moeten vallen:
Nog meer afgeronde hoeken:
Tandwiel van de e-start mist een paar tanden:
Klep(pen) ingeslagen:
Scherven uit de nokken gebroken:
Ronde hoeken in de gaten waar de nokken van het naastgelegen tandwiel in moeten vallen:
Nog meer afgeronde hoeken:
Tandwiel van de e-start mist een paar tanden:
Klep(pen) ingeslagen:
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Sjeuzes,Erwin wat zien die tandwielen eruit.
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Ik schrok er ook van. Ik rij normaal nooit bakken kapot maar dit was echt wel bijna stuk. Ik schakel echt bijna altijd met koppeling ook nog.Houten Klaas schreef:Sjeuzes,Erwin wat zien die tandwielen eruit.
Jij hebt je blok toch ook los laten halen? Wat had jij allemaal?
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Hmm, dan ben ik zeker de enige die die tandwielen wel vind meevallen, heb zelf al wel eens heel wat serieuzers gezien, maar dat was dan ook meestal niet alleen maar slijtage... Ja oké, dat e-start tandwiel is wel te zien.
Maar merk je echt zo veel verschil met het shakelen dan, Speedphreax?
Maar merk je echt zo veel verschil met het shakelen dan, Speedphreax?