winteronderhoud???

Oeverloos ouwehoeren of gewoon napraten over de laatste rit kan hier. (zelf voor het bier zorgen)

Moderator: ghulst

Klx300R
Berichten: 804
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 10:28
Locatie: Ternat

zijn er hier mensen die bezig zijn aan een winteronderhoud??? ik alvast wel...
brommertje is helemaal uiteen gehaald...
Kader herlakt in zwart alle alu mooi opgepoetst,achterbrug terug mooi int origineel zilver gezet, alsook carterdekseltje enzo.
nu is het nog wachten op wat onderdelen voor het blok en de wielen
Heb warp9 velgen besteld met spaken (iemand ervaring mee???)

Aan het blok is ook groot onderhoud:
Komt een hotrods krukas in,wiseco zuiger en nieuwe lagers op de krukas met bouragen en alles bij

en voorts wat kleine prul, nieuwe kettingset,remblokken, schakelpoot,koppelingshendel+kabel,handbeschermers...

Ook komen er allemaal nieuwe lagers in de achterbrug en link... was zeker nodig... was al voor een deel vermalen... en heb mogen meppen om de oude eruit te krijgen.

en voor het grote deel overal nieuwe boutjes en moeren in he...
hopelijk gaat hij dan weer voor een jaartje mee :)

greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
stefaan525
Berichten: 211
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 11:54
Locatie: opwijk droeshaat
Contacteer:

Met zo een prachtig enduro weertje :o ,ik gaan wachten tot als het ne keer vriest :wink:
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

Afbeelding
Het blok ligt uit elkaar voor inspectie (heeft nu 140 uur gelopen) en verder zijn alle scharnierpunten en lagers inmiddels schoongemaakt en van nieuw vet voorzien. In de voorvork komt nieuwe olie. Er komt nieuw plastic op maar verder is er niet echt wat stuk ofzo. De halve motor is ook in de afwasmachine geweest. Luchtfilterbak wordt daar goed schoon van!
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Speed, doe ook eens wat piccies wat je blokje, dat open ligt. Pls!!
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
schildertje
Berichten: 654
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
Locatie: gelderland offroadland
Contacteer:

Klx300R schreef: Ook komen er allemaal nieuwe lagers in de achterbrug en link... was zeker nodig... was al voor een deel vermalen... en heb mogen meppen om de oude eruit te krijgen.
:shock:

2x per jaar assen en bouten(zitten er ook vetnippels op?meerdere malen vetspuit erop zetten) loshalen schoonmaken en smeren, rot het ook niet vast :D
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
Klx300R
Berichten: 804
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 10:28
Locatie: Ternat

schildertje schreef:
Klx300R schreef: Ook komen er allemaal nieuwe lagers in de achterbrug en link... was zeker nodig... was al voor een deel vermalen... en heb mogen meppen om de oude eruit te krijgen.
:shock:

2x per jaar assen en bouten(zitten er ook vetnippels op?meerdere malen vetspuit erop zetten) loshalen schoonmaken en smeren, rot het ook niet vast :D

bij mij is dat normaal ook zo,maar heb deze moto enkele maanden geleden gekocht en bij de vorige eigenaar was dit blijkbaar niet zo...
smeernippels zitten er niet op,heb er alvast op mijn balhoofd gezet... die link ga ik ook nog zien te voorzien.
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Gebruikersavatar
dennis blue magic
Berichten: 62
Lid geworden op: ma nov 22, 2004 19:18
Locatie: haacht (b)

warp9 velgen :?: meer uitleg aub klinkt mij onbekend, ben altijd benieuwd naar iets nieuw.
wr250f.
Klx300R
Berichten: 804
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 10:28
Locatie: Ternat

dennis blue magic schreef:warp9 velgen :?: meer uitleg aub klinkt mij onbekend, ben altijd benieuwd naar iets nieuw.

zijn gewoon aftermarket velgen en spaken uit de vs... veel goedkoper maar naart schijnt even sterk. voor diene prijs wil ik wel es proberen...
mijn velgen hebben enkele blutsen en achteraan zijn ook enkele spaken losgerammeld.


http://www.rockymountainatv.com/viewLar ... m-_all.jpg
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

huskie schreef:Speed, doe ook eens wat piccies wat je blokje, dat open ligt. Pls!!
Geen foto's helaas want ik ben maar eens lui geweest en heb het blok bij Brouwer ingeleverd. Ik denk dat ik nu definitief een luxe probleem heb. Ik had nog wat andere projectjes waar ik meer zin in had zoals het inbouwen van een voorvork met schijfrem op mijn XT.

Vandaag te horen gekregen dat de volgende zaken vervangen moeten worden:

-bigend+drijfstang+krukaslagers
-tandwiel van de e-start miste een tand
-paar tandwielen in de bak beschadigd (zal die tand van de e-start wel zijn geweest)
-db-ketting

Dat bigend had ik ook wel horen klapperen en dat was dan ook precies de reden dat ik was begonnen aan het winteronderhoud. E-start was ook al een tijdje niet echt betrouwbaar en af en toe heel luidruchtig.

Defecte onderdelen krijg ik erbij als ik hem van het weekend weer ophaal dus dan maak ik wel wat foto's.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

speedphreax schreef: Vandaag te horen gekregen dat de volgende zaken vervangen moeten worden:

-bigend+drijfstang+krukaslagers
-tandwiel van de e-start miste een tand
-paar tandwielen in de bak beschadigd (zal die tand van de e-start wel zijn geweest)
-db-ketting

Dat bigend had ik ook wel horen klapperen en dat was dan ook precies de reden dat ik was begonnen aan het winteronderhoud. E-start was ook al een tijdje niet echt betrouwbaar en af en toe heel luidruchtig.

Defecte onderdelen krijg ik erbij als ik hem van het weekend weer ophaal dus dan maak ik wel wat foto's.
Na 140 uur al? Da's veel te snel.
En geen ingeslagen inlaatkleppen?
smurf.
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

TTT schreef: Na 140 uur al? Da's veel te snel.
En geen ingeslagen inlaatkleppen?
Te snel? Nou ja... wat heet te snel. 2 jaar vind ik nog wel meevallen. Het is stuk en dus moet het gerepareerd worden. Verder wel altijd netjes het onderhoud gedaan hoor. Dat zeker.

Kleppen waren nog goed zeiden ze.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
melkboer marco
Berichten: 124
Lid geworden op: do sep 28, 2006 22:58
Locatie: Aalten

ik heb ook het spul uit elkaar liggen!!
het frame ligt bij de spuiter,
wordt zwart ge-poedercoad..
rest alles al schoon gemaakt.
luchtfilterhuis ook maar eens helemaal schoon gemaakt.
(werd tijd ook!!)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

blok heb ik ook weggebracht.
hij schiet uit de 3e of 4e versnelling :roll: :roll:
er zal vast nog wel meer aan zitten te komen! :cry:
maar dan is ie ook weer klaar voor een paar jaar!! (hoop ik)

groet'n Marco
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

speedphreax schreef:
TTT schreef: Na 140 uur al? Da's veel te snel.
En geen ingeslagen inlaatkleppen?
Te snel? Nou ja... wat heet te snel. 2 jaar vind ik nog wel meevallen. Het is stuk en dus moet het gerepareerd worden. Verder wel altijd netjes het onderhoud gedaan hoor. Dat zeker.

Kleppen waren nog goed zeiden ze.
Maatje van heeft 350 uur op zijn blok, zonder enige revisie.
Ikzelf zit ook over de 200, niks aan de hand, loopt nog als een zonnetje.
Wel heb ik bij 100 uur de inlaatkleppen vervangen omdat de kop er toch af was (lekkende klepseal). Deze waren ingeslagen en dat is altijd zo want de KTM inlaat kleppen zijn nogal zacht. Maar da's niet erg zolang je nog voldoende speling hebt.
smurf.
folie
Berichten: 884
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:40
Locatie: ja

TTT schreef:
speedphreax schreef:
TTT schreef: Na 140 uur al? Da's veel te snel.
En geen ingeslagen inlaatkleppen?
Te snel? Nou ja... wat heet te snel. 2 jaar vind ik nog wel meevallen. Het is stuk en dus moet het gerepareerd worden. Verder wel altijd netjes het onderhoud gedaan hoor. Dat zeker.

Kleppen waren nog goed zeiden ze.
Maatje van heeft 350 uur op zijn blok, zonder enige revisie.
Ikzelf zit ook over de 200, niks aan de hand, loopt nog als een zonnetje.
Wel heb ik bij 100 uur de inlaatkleppen vervangen omdat de kop er toch af was (lekkende klepseal). Deze waren ingeslagen en dat is altijd zo want de KTM inlaat kleppen zijn nogal zacht. Maar da's niet erg zolang je nog voldoende speling hebt.
Aan het onderwater houden kan het dus niet liggen... :lol:
Misschien toch maar niet meer je carburateur 'cleanen' met koppeling in en gas open ? :wink:
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

folie schreef:Misschien toch maar niet meer je carburateur 'cleanen' met koppeling in en gas open ? :wink:
Hij is na die tijd wel minder geworden ja;-) Kan er best wel eens aan gelegen hebben. Maar goed... daarna waren er nog een paar hele zware offroad ritten waarbij ik ook vaak tegen de begrenzer aan een flink stuk veld om heb lopen ploegen. Ik heb eigenlijk meer de indruk dat dat de genadeklap is geweest.

Ach ja.. zaterdag betalen en dan ben ik het de dag erna weer vergeten. Hij moet nog eind 2007 mee dus ik heb geen zin om er op te beknibbelen. Stuk is stuk en wat stuk is moet gewoon gerepareerd worden en als het even kan het liefst zonder houten bigend ofzo. Ik heb ook geen kinderen.. dat scheelt allicht.

Trouwens.. over die zachte kleppen: Ik heb bij de 45 uur wel gehad dat mijn kleppen ineens veel te strak stonden. Ik merkte dat doordat hij plotseling begon te ploffen met gas terug en doordat het stationair minder stabiel werd. Nadat ik ze toen gesteld heb, is het weer stabiel gebleven en liep hij weer prima.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Gebruikersavatar
Wortel
Berichten: 381
Lid geworden op: zo jan 16, 2005 14:00
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Mijn fietsje (525EXC '03) gaat ook uitelkaar alleen twijfel ik nog wat er aan te doen. Hij heeft 220uur gelopen en bij Lemmens zeggen ze nu dat mijn bigend vervangen moet worden. Heb toevallig ook op KTM talk een vraag openstaan en wacht nu op de reacties.
Het ding heeft altijd perfect gelopen maar ik moet er in maart wel de woestijn mee in dus hij moet wel goed blijven....
Fox-kid
Berichten: 568
Lid geworden op: zo jan 25, 2004 20:21
Contacteer:

melkboer marco schreef:ik heb ook het spul uit elkaar liggen!!
het frame ligt bij de spuiter,
wordt zwart ge-poedercoad..
rest alles al schoon gemaakt.
luchtfilterhuis ook maar eens helemaal schoon gemaakt.
(werd tijd ook!!)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

blok heb ik ook weggebracht.
hij schiet uit de 3e of 4e versnelling :roll: :roll:
er zal vast nog wel meer aan zitten te komen! :cry:
maar dan is ie ook weer klaar voor een paar jaar!! (hoop ik)

groet'n Marco
Ik zeg: mooie werkplaat heb je daar :!:
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

En maak eerst die kevers eens af :idea: (kan ik gelukkig nu weer zeggen nu moeders d'r amazon combi weer tiptop in orde is, gewoon een andere gekocht 8) ).
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
melkboer marco
Berichten: 124
Lid geworden op: do sep 28, 2006 22:58
Locatie: Aalten

heeft voor een paar jaar terug altijd een vrachtwagen in gestaan!!
We hebben nu een opleggen, en die past er niet in!!
zo'n brug voor auto's is ook makkelijk voor motoren!
En maak eerst die kevers eens af
die zijn gelukkig niet van mij!!!! :lol:
is er één, die rechtse moet een aanhangwagen worden!!?? :roll:
groet'n Marco.

ps. een schoonmaak zit er aan te komen!! :lol: :lol:
het is er wel een zooitje.
ik zal de volgende keer kijken hoe ik de foto's maak!!!!
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

De mijne heeft gisteren weer gelopen!! Vanavond nog even afbouwen en proefrijden maar in ieder geval liep het blokje weer mooi stil.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

Nog even een paar foto's van mijn baktandwielen en een inlaat klep (was dus toch vervangen)

Scherven uit de nokken gebroken:
Afbeelding

Ronde hoeken in de gaten waar de nokken van het naastgelegen tandwiel in moeten vallen:
Afbeelding

Nog meer afgeronde hoeken:
Afbeelding

Tandwiel van de e-start mist een paar tanden:
Afbeelding

Klep(pen) ingeslagen:
Afbeelding
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Sjeuzes,Erwin wat zien die tandwielen eruit.
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

Houten Klaas schreef:Sjeuzes,Erwin wat zien die tandwielen eruit.
Ik schrok er ook van. Ik rij normaal nooit bakken kapot maar dit was echt wel bijna stuk. Ik schakel echt bijna altijd met koppeling ook nog.

Jij hebt je blok toch ook los laten halen? Wat had jij allemaal?
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Guillaume
Berichten: 227
Lid geworden op: zo mar 02, 2003 23:02
Locatie: Dronten

Hmm, dan ben ik zeker de enige die die tandwielen wel vind meevallen, heb zelf al wel eens heel wat serieuzers gezien, maar dat was dan ook meestal niet alleen maar slijtage... Ja oké, dat e-start tandwiel is wel te zien. :)

Maar merk je echt zo veel verschil met het shakelen dan, Speedphreax?
folie
Berichten: 884
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:40
Locatie: ja

tering... Da's al rap..
Plaats reactie