Mijn KTM liep een beetje vervelend de laatste tijd en daarom ben ik deze week maar eens gaan kijken of ik wat kon vinden aan de carburateur. Nou zat er precies bij de hoofdsproeier een ongelofelijk dikke snipper van het een of ander dus die heb ik in eerste instantie maar eens goed schoongemaakt.
Na het schoonmaken kwam ik er achter dat mijn acceleratiepomp niet meer spuit. Nu heb ik er een membraan van een Honda in zitten in plaats van het standaard membraan wat er op zat toen ik mijn KTM kocht. Aan het Honda membraan zie ik niets verkeerd maar voor de zekerheid heb ik ook het orginele membraan geprobeerd maar dat hielp ook niets.
Verder heb ik alle kanalen zo goed als dat gaat proberen door te blazen. Het kanaal in de vlotterbak zelf lijkt gewoon vrij maar ik heb het idee dat het kanaal vanaf de onderkant van de carburateurbody en verder, tot het uitkomt in het messing spuitmondje in de venturi, teveel weerstand heeft. Ik kan daar nauwelijks lucht doorheen blazen. Ik test dat door met de mond via een stuk benzineslang druk te zetten via de ingang van het kanaal aan de onderkant van de carburateurbody.
Het probleem is nu dat ik dat spuitmondje er niet uit kan halen. Er zit bij z'n Keihin FCR wel een soort middenstuk wat eventueel van de carburateurbody af te halen zou moeten zijn maar de boutjes darvan zien er eigenlijk uit alsof het zeker niet de bedoeling is dat je ze loshaalt. Er past in ieder geval geen normaal gereedschap in omdat je daarmee geen grip hebt. Er lijkt ook een soort zegellak in te zitten.
Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? En hoort op dit kanaal zoveel weerstand te zitten ?(het is ook een pietepeuterig klein gaatje aan het einde)
Acceleratiepomp Keihin FCR doet niks
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
http://www.ktminfo.com/partscat/Parts.a ... &CatID=640
Loopt nummertje 72 lekker soepel ?
Die zat bij mij vast.
Loopt nummertje 72 lekker soepel ?
Die zat bij mij vast.
Eerst natuurlijk checken of je stang niet vastzit door modder.
Het kanaaltje waar jij het over hebt verstopt inderdaad wel eens, en is moeilijk bereikbaar. Niet proberen eruit te krijgen, maar schoonpeuteren met iets wat niet krast. Een beetje thinner evt uit een injectiespuit kan helpen om de aanslag op te lossen.
Als je daar toch in de buurt bent wil je misschien wel weer eens eenvoudig wat 'modificeren', zoek dan maar eens op 'o ring mod'
Het kanaaltje waar jij het over hebt verstopt inderdaad wel eens, en is moeilijk bereikbaar. Niet proberen eruit te krijgen, maar schoonpeuteren met iets wat niet krast. Een beetje thinner evt uit een injectiespuit kan helpen om de aanslag op te lossen.
Als je daar toch in de buurt bent wil je misschien wel weer eens eenvoudig wat 'modificeren', zoek dan maar eens op 'o ring mod'
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
De stang loopt mooi vrij. Die liep eigenlijk al mooi vrij voordat ik hem schoonmaakte dus dat zal het probleem niet zijn.folie schreef:Eerst natuurlijk checken of je stang niet vastzit door modder.
Het kanaaltje waar jij het over hebt verstopt inderdaad wel eens, en is moeilijk bereikbaar. Niet proberen eruit te krijgen, maar schoonpeuteren met iets wat niet krast. Een beetje thinner evt uit een injectiespuit kan helpen om de aanslag op te lossen.
Als je daar toch in de buurt bent wil je misschien wel weer eens eenvoudig wat 'modificeren', zoek dan maar eens op 'o ring mod'
Folie, wat bedoel je met de "o ring mod"? Ik heb even zitten Googlen en zoeken op KTMTalk maar ik kan niet precies vinden wat het is.
Ik ga vanavond maar eens aan de slag met thinner en wat dunne ijzerdraadjes uit een electriciteitssnoer. Ik geloof alleen wel dat het een probleem gaat worden want er zitten allerlei hoeken in dat kanaal.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Dat is ook iets wat ik vaak probeer maar in dit geval gaat dat niet helemaal werken. Het spuitmondje aan het eind is in ieder geval zo klein dat daar geen los draadje van een remkabel doorheen past.Klx300R schreef:kan je er gewoon niet door met een draadje van een remkabel???
greetz
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Mag je ook niet gebruiken met sproeierachtige openingen.speedphreax schreef:Dat is ook iets wat ik vaak probeer maar in dit geval gaat dat niet helemaal werken. Het spuitmondje aan het eind is in ieder geval zo klein dat daar geen los draadje van een remkabel doorheen past.Klx300R schreef:kan je er gewoon niet door met een draadje van een remkabel???
greetz
Is veel te hard en maakt krassen. Haartjes van een tandenborstel ? Thinner proberen, want blijkbaar lost het dus niet meer in benzine op.
O ring mod:
http://ktmtalk.com/index.php?showtopic=180932
Alles wat je ooit wilde weten over ac pompen maar nooit durfde te vragen:
http://ktmtalk.com/index.php?showtopic=171766&st=45
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Zo... Bedankt voor alle tips! De acceleratiepomp doet het inmiddels weer. Ik heb met veel thinner, een rvs borgdraadje (voorzichtig) en 10 bar luchtdruk de zaak weer vlot kunnen krijgen.
Zaterdag ook nog even een nieuwe trekkabel voor het gas halen want ik zag net toevallig dat die nog maar met een ader of 5 vast zit. De rest was al door! Daar ben ik dus weer mooi op tijd bij!
Zaterdag ook nog even een nieuwe trekkabel voor het gas halen want ik zag net toevallig dat die nog maar met een ader of 5 vast zit. De rest was al door! Daar ben ik dus weer mooi op tijd bij!
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Bij mij ook. Bijzonder he ? Na iets meer dan een jaar.speedphreax schreef:Zo... Bedankt voor alle tips! De acceleratiepomp doet het inmiddels weer. Ik heb met veel thinner, een rvs borgdraadje (voorzichtig) en 10 bar luchtdruk de zaak weer vlot kunnen krijgen.
Zaterdag ook nog even een nieuwe trekkabel voor het gas halen want ik zag net toevallig dat die nog maar met een ader of 5 vast zit. De rest was al door! Daar ben ik dus weer mooi op tijd bij!
Volgens mij niet nodig. Eens kijken of de boel daar wel uitlijnt.
Ik heb geen fatsoenlijke losse kabel kunnen vinden. Heb maar een nieuwe set originele kabels gekocht.
Dus je bent erbij Speed, zondag?
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
In Hengelo? Het weer lijkt de komende dagen best aardig te worden dus ik denk dat het ietsje beter wordt dan afgelopen weekend. Als de voorspellingen een beetje uitkomen dan ga ik er wel heen.oossie schreef:Dus je bent erbij Speed, zondag?
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
ik laat de trekkende kabel meestal weg , de klep sluit toch op veerkracht .speedphreax schreef:Zo... Bedankt voor alle tips! De acceleratiepomp doet het inmiddels weer. Ik heb met veel thinner, een rvs borgdraadje (voorzichtig) en 10 bar luchtdruk de zaak weer vlot kunnen krijgen.
Zaterdag ook nog even een nieuwe trekkabel voor het gas halen want ik zag net toevallig dat die nog maar met een ader of 5 vast zit. De rest was al door! Daar ben ik dus weer mooi op tijd bij!
het klopt dat de onderste kabel het eerst door is , de hoek waaronder deze aan de carb gemonteerd is klopt niet helemaal , de binnenkabel schuurt daardoor over de rand van de buitenkabel. bij buigen , of weglaten is de oplossing
BIERTAKT crossen en zuupn
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Weglaten kan niet want als ik me niet vergis is het de kabel die je nodig hebt om hem te openen. Een trek kabel laat ik overigens liever ook niet weg want ik heb ooit eens hangend gas gehad op mijn CR500 omdat de schuif niet vanzelf terug wilde en dat vergeet je nooit meer.JoeBaR schreef: ik laat de trekkende kabel meestal weg , de klep sluit toch op veerkracht .
het klopt dat de onderste kabel het eerst door is , de hoek waaronder deze aan de carb gemonteerd is klopt niet helemaal , de binnenkabel schuurt daardoor over de rand van de buitenkabel. bij buigen , of weglaten is de oplossing
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
bij een cr staat de kabel rechtstreeks op de gasschuif , een KTM keihin carb werkt met een schijf , die komt altijd terug op veerspanning.
als je de trekkende kabel onder zit heb je een 520 , bij de 525 modellen is dit omgekeert .
als je de trekkende kabel onder zit heb je een 520 , bij de 525 modellen is dit omgekeert .
BIERTAKT crossen en zuupn
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Maakten ze die nog in 2005 dan?JoeBaR schreef:bij een cr staat de kabel rechtstreeks op de gasschuif , een KTM keihin carb werkt met een schijf , die komt altijd terug op veerspanning.
als je de trekkende kabel onder zit heb je een 520 , bij de 525 modellen is dit omgekeert .
Weer wat geleerd!
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Ik denk dat je dat van die trekkende kabel toch niet goed hebt want bij de mijne is het toch echt andersom. Ik heb hem nieuw gekocht dus ik weet ook zeker dat het altijd zo heeft gezeten. Ligt er ook maar net aan wat je trekkend noemt. Beide kabels treppen op een gegeven moment. Ik noem de trekkende kabel de kabel die de carburateur open trekt. Dat is dus de onderste kabel die jij zegt te kunnen weglaten.
Gas los:
Gas open:
Gas los:
Gas open:
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS