Jammbado Bilstain - 2+3 december
Moderator: ghulst
voltooid verleden tijd, geschoren.
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Hi Orange Heavy Weights,
alles klaar voor de start? werken alle 'magic buttons' op bevel? Ik heb er zin in... straks even mijn LED schijnwerper halen voor op mijn helm te tapen!
Hoe laat zullen we afspreken en waar? zodat we een beetje bijelkaar staan als team! niet alleen gezelliger maar ook praktisch lijkt me...
groeten
Felix
alles klaar voor de start? werken alle 'magic buttons' op bevel? Ik heb er zin in... straks even mijn LED schijnwerper halen voor op mijn helm te tapen!
Hoe laat zullen we afspreken en waar? zodat we een beetje bijelkaar staan als team! niet alleen gezelliger maar ook praktisch lijkt me...
groeten
Felix
Waar haal je die (en heb je eventueel een fotootje/linkje)? Ik rij misschien de nachtrit met de enduroclub mee en ik kan ook wel wat extra licht gebruiken...Fee schreef: straks even mijn LED schijnwerper halen voor op mijn helm te tapen!
Montesa Cota 315R
Hi,
die hoofdlampjes kun je kopen bij iedere goede kampeerzaak vermoed ik, dit is een exemplaar met LED-jes.. die zijn erg energiezuinig en geven een pak licht!
groeten Felix
PS HE Toine, thx.. het zal me wat worden daar.... vorige week woensdag was het al glibberen en glijden...
die hoofdlampjes kun je kopen bij iedere goede kampeerzaak vermoed ik, dit is een exemplaar met LED-jes.. die zijn erg energiezuinig en geven een pak licht!
groeten Felix
PS HE Toine, thx.. het zal me wat worden daar.... vorige week woensdag was het al glibberen en glijden...
enne Estivie... jij komt uit Antwerpen zie ik... nou naast de Metropolis heb je toch die Decathlon sportzaak zitten... daar hebben ze die dingen op zeker!!
succes
Felix
succes
Felix
Daar kan ik wel eens gaan kijken... (is op 10 minuutjes van hier).
Voor de knutselaars onder ons: http://www.instructables.com/id/E2K9BN5 ... ?ALLSTEPS#
Voor de knutselaars onder ons: http://www.instructables.com/id/E2K9BN5 ... ?ALLSTEPS#
Montesa Cota 315R
@ Stijn,
ik heb een Petzl Tikka XP gekocht. Werd me aangeraden door Kariboe outdoorspeciaalzaak...
@ teamgenoten,
zonet nieuwe voorband en bib-mousse gestoken, nieuwe carterdichting (hopelijk is het lekken van het blok nu gedaan), uitlaat terug op 1 lijn geplaatst (was vorige keer in Bilstain ietwat uit positie geraakt...), nieuwe filter, remmen geinspecteerd, compressie van de vering verminderd, klimtouw annex trekkoord bevestigd, enfin... ik zou er klaar voor moeten zijn...
Jo VdB
ik heb een Petzl Tikka XP gekocht. Werd me aangeraden door Kariboe outdoorspeciaalzaak...
@ teamgenoten,
zonet nieuwe voorband en bib-mousse gestoken, nieuwe carterdichting (hopelijk is het lekken van het blok nu gedaan), uitlaat terug op 1 lijn geplaatst (was vorige keer in Bilstain ietwat uit positie geraakt...), nieuwe filter, remmen geinspecteerd, compressie van de vering verminderd, klimtouw annex trekkoord bevestigd, enfin... ik zou er klaar voor moeten zijn...
Jo VdB
Ben er klaar voor! Straks nog effe naar de fysio, spullen staan klaar en ik heb m'n liter bloed net op Voor morgen voorspelt professor pruus afzien van de bovenste plank! Botten zullen gaan splinteren; als 't maar nie de onze zijn; longvleugels zullen uitgebraakt worden en volwassen kerels, en misschien vrouwen, zullen weenen op de nimmer nalatende kwelling door de elementen en de geezel die ORANGE HEAVYWEIHGTS heet.
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Voel ik hier wat spanning voor de dag van morgen, Pruuspruus schreef: Voor morgen voorspelt professor pruus afzien van de bovenste plank! Botten zullen gaan splinteren; longvleugels zullen uitgebraakt worden en volwassen kerels, zullen weenen op de nimmer nalatende kwelling door de elementen en de geezel die ORANGE HEAVYWEIHGTS heet.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Nooit gedacht dat ik het zou meemaken : een blitzkrieg en dan nog met ene pruus ! Pronostiekje van de andere forummers ??? We starten met 30 teams.pruus schreef:Ben er klaar voor! Straks nog effe naar de fysio, spullen staan klaar en ik heb m'n liter bloed net op Voor morgen voorspelt professor pruus afzien van de bovenste plank! Botten zullen gaan splinteren; als 't maar nie de onze zijn; longvleugels zullen uitgebraakt worden en volwassen kerels, en misschien vrouwen, zullen weenen op de nimmer nalatende kwelling door de elementen en de geezel die ORANGE HEAVYWEIHGTS heet.
Ok, ik durf wel wat te prognostieken.....
Jullie finishen in de middenmoot, net achter de toppers.
Dit resultaat weten jullie puur op techniek te bereiken, omdat geen van jullie conditie heeft (die foto is het bewijs, alhoewel Erik hier niet bij was):twisted: , waardoor jullie respect ontvangen van het gehele veld.
Jullie finishen in de middenmoot, net achter de toppers.
Dit resultaat weten jullie puur op techniek te bereiken, omdat geen van jullie conditie heeft (die foto is het bewijs, alhoewel Erik hier niet bij was):twisted: , waardoor jullie respect ontvangen van het gehele veld.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Heren, succes op de stenen
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Weet je zeker dat je niet het verkeerde ros in het verkeerde tuniek gaat bestijgen Pruus ?pruus schreef:Ben er klaar voor! Straks nog effe naar de fysio, spullen staan klaar en ik heb m'n liter bloed net op Voor morgen voorspelt professor pruus afzien van de bovenste plank! Botten zullen gaan splinteren; als 't maar nie de onze zijn; longvleugels zullen uitgebraakt worden en volwassen kerels, en misschien vrouwen, zullen weenen op de nimmer nalatende kwelling door de elementen en de geezel die ORANGE HEAVYWEIHGTS heet.
Om je daarna neder te vlijen aan gene zijde van een jonkvrouwe aan wiens weelderige borsten je je kunt laven
P.S. Vergeet niet je houten lans, Hans
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
- sjikkentip
@ Erik V,Erik V schreef:Pronostiekje van de andere forummers ??? We starten met 30 teams.
Jou kennende (techniek,fysiek,voorbereiding,doorzettingsvermogen,...,geen probleem met een plaats in de éérste vijf (5 ).Maar ik ken natuurlijk de andere leden van je team niet...
PS:In april zijn we terug weg richting Spain...
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
gezien het feit dat ze met verstand rijden net binnen de top tien
heren veel succes en veel respect voor de ellende op die gladde rot stenen
heren veel succes en veel respect voor de ellende op die gladde rot stenen
No way, dit zijn jongens die zich niet gaan inhouden, dus zullen er wel brokken vallensjikkentip schreef:geen probleem met een plaats in de éérste vijf
Rond de 11de plek, zeker weten.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Het is een echte groepswedstrijd, dus je bent zo snel als je traagste teamlid. Nu zaterdagavond staan we 20ste, na vele misverstanden (wachten na de specials) en het vertrouwen om in het donker te rijden was er niet. Morgen haakt Jo Vdb ook af : hij moet voor Motorrijder naar Barcelona om nieuwe Yamaha's te testen, dus het zou al sterk zijn om die plaats met 3 man vast te houden. Morgen voorspellen ze bakken regen, voor mij niet gelaten, maar ik vrees een beetje voor mijn teammaats...sjikkentip schreef:
@ Erik V,
Jou kennende (techniek,fysiek,voorbereiding,doorzettingsvermogen,...,geen probleem met een plaats in de éérste vijf (5 ).Maar ik ken natuurlijk de andere leden van je team niet...
PS:In april zijn we terug weg richting Spain...
Erik, pruus en Fee, doe nog even je best.....
Jo, hoe belangrijk is zo'n testdag nu, in vergelijking met de ontberingen die je vandaag te wachten hadden gestaan. Tsja, en dat voor een yamaha
Ik verwacht, mede door uitvallers in de top, dat jullie rond die 10de plaats gaan eindigen.
Jo, hoe belangrijk is zo'n testdag nu, in vergelijking met de ontberingen die je vandaag te wachten hadden gestaan. Tsja, en dat voor een yamaha
Ik verwacht, mede door uitvallers in de top, dat jullie rond die 10de plaats gaan eindigen.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Zo, het zit erop. Voor de uitslag moeten we kijken op de website, maar los daarvan kan ik zeggen dat Fee en Pruus er vandaag werkelijk alles aan gedaan hebben om een goed resultaat neer te zetten. Ik denk dat ze beiden verschillende keren door de grens gegaan zijn en enorm veel geleerd hebben op deze 2daagse, al was het maar afzien. Die top 10 is wel erg hoog gegrepen hoor huskie. Als we 2 plaatsjes kunnen winnen denk ik dat het al een heel succes is.
Natuurlijk Erik, top 10 had ik hoog ingezet, maar ik had het idee dat er wel wat uitvallers te noteren zouden zijn geweest.
Jullie hebben in ieder geval de eindstreep gehaalt, dus chapeau!!
Was zeker wel heeel slecht weer, of ging het nog?
Verslagje volgt zeker nog, met alle zappige details?
Fotootjes...?
Kan niet wachten, hier lekker warm zittend, achter het pc-tje.
Jullie hebben in ieder geval de eindstreep gehaalt, dus chapeau!!
Was zeker wel heeel slecht weer, of ging het nog?
Verslagje volgt zeker nog, met alle zappige details?
Fotootjes...?
Kan niet wachten, hier lekker warm zittend, achter het pc-tje.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
En hoe is het geweest en op welke site kunnen de resultaten zien?
Zijn 20e gebleven. wel 10 ronden gereden zondag Totaal 1720 punten. Ter vergelijking de winnaars: 4000+ Verslag volgt later, moet nog weg...
De uitleg over de puntentelling kan ik al geven, het verslag laat ik over aan pruus, de verhalen van hem zijn een belevenis op zich, ben ook benieuwd, net als jij. De puntentelling gebeurt op de eerste dag op basis van het aantal afgelegde rondjes van 7 km, maar je moet dat rondje wel gegroepeerd afronden : dan krijg je dus 4 rijders x 20 punten = 80 punten. In ieder rondje kan je extra punten scoren door speciale proeven individueel af te leggen : meestal steile of technisch moeilijke klimmen of afdalingen met naargelang de moeilijkheidsgraad punten van 1 tot 10. Maar onderweg moet je dus keuzes maken, want op die extra proeven is het soms wachten en aanschuiven, waardoor je weer minder rondjes kunt draaien. Door die proeven wordt de groep ook uit elkaar getrokken : wie doet de proef, wie rijdt er door, wie rijdt er nu voorop, wie achteraan... Daardoor verliezen we veel wachttijd, mede door onduidelijke afspraken. Op zondag hebben we dat minder voorgehad omdat de extra proeven dus wegvielen en iedereen hetzelfde parkoer moest volgen. Ook realiseerden we ons dat de beste rijder van de groep achteraan moet rijden om in geval van nood de anderen bij te springen, wat goed gelukt is. En nu het helemaal voorbij is vind ik het ook handig om bij een volgende deelname dezelfde kledij te dragen : een opvallend shirt of zo'n fluo-vestje met 1 of ander logo, zodat de herkenbaarheid ook in het donker blijft. En in het donker rijden doe je dus ook niet zomaar eventjes, daarin kunnen de anderen me wel bijtreden, denk ik. Goede verlichting op motor en rijder is een pluspunt.huskie schreef:Ja, een verslag willen zien, met uitleg over die puntentelling etc, want ik wil het graag begrijpen waarom jullie niet wat hoger zijn geeindigd
Als je in deze tweedaagse echt voor het resultaat wil gaan moet je een ploeg vormen met gelijkwaardige rijders, die konditioneel sterk zijn en waarin iedereen wat extra punten kan sprokkelen door technische rijvaardigheden. Maar ook los van het resultaat kun je dus veel lol beleven, dat was toch zo in mijn geval, want ik heb echt genoten van het rijden op een zeer technische en veeleisende baan. Misschien dat de anderen wat minder gelukkig waren van het pushen (van mijn kant) op zaterdagavond om toch nog 1 rondje méér in het donker te doen, maar het was natuurlijk ook een wedstrijd, en op het moment dat je daaraan meedoet vind ik dat je er het maximum moet uithalen. Iedereen is er ook heelhuids doorgeraakt, wat ook al heelwat waard is.