![Heel kwaadaardig/Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Moderator: ghulst
Waar haal je die (en heb je eventueel een fotootje/linkje)? Ik rij misschien de nachtrit met de enduroclub mee en ik kan ook wel wat extra licht gebruiken...Fee schreef: straks even mijn LED schijnwerper halen voor op mijn helm te tapen!
Voel ik hier wat spanning voor de dag van morgen, Pruuspruus schreef: Voor morgen voorspelt professor pruus afzien van de bovenste plank! Botten zullen gaan splinteren; longvleugels zullen uitgebraakt worden en volwassen kerels, zullen weenen op de nimmer nalatende kwelling door de elementen en de geezel die ORANGE HEAVYWEIHGTS heet.
Nooit gedacht dat ik het zou meemaken : een blitzkrieg en dan nog met ene pruus !pruus schreef:Ben er klaar voor! Straks nog effe naar de fysio, spullen staan klaar en ik heb m'n liter bloed net op![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Voor morgen voorspelt professor pruus afzien van de bovenste plank! Botten zullen gaan splinteren; als 't maar nie de onze zijn; longvleugels zullen uitgebraakt worden en volwassen kerels, en misschien vrouwen, zullen weenen op de nimmer nalatende kwelling door de elementen en de geezel die ORANGE HEAVYWEIHGTS heet.
Weet je zeker dat je niet het verkeerde ros in het verkeerde tuniek gaat bestijgen Pruus ?pruus schreef:Ben er klaar voor! Straks nog effe naar de fysio, spullen staan klaar en ik heb m'n liter bloed net op![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Voor morgen voorspelt professor pruus afzien van de bovenste plank! Botten zullen gaan splinteren; als 't maar nie de onze zijn; longvleugels zullen uitgebraakt worden en volwassen kerels, en misschien vrouwen, zullen weenen op de nimmer nalatende kwelling door de elementen en de geezel die ORANGE HEAVYWEIHGTS heet.
@ Erik V,Erik V schreef:Pronostiekje van de andere forummers ??? We starten met 30 teams.
No way, dit zijn jongens die zich niet gaan inhouden, dus zullen er wel brokken vallensjikkentip schreef:geen probleem met een plaats in de éérste vijf
Het is een echte groepswedstrijd, dus je bent zo snel als je traagste teamlid. Nu zaterdagavond staan we 20ste, na vele misverstanden (wachten na de specials) en het vertrouwen om in het donker te rijden was er niet. Morgen haakt Jo Vdb ook af : hij moet voor Motorrijder naar Barcelona om nieuwe Yamaha's te testen, dus het zou al sterk zijn om die plaats met 3 man vast te houden. Morgen voorspellen ze bakken regen, voor mij niet gelaten, maar ik vrees een beetje voor mijn teammaats...sjikkentip schreef:
@ Erik V,
Jou kennende (techniek,fysiek,voorbereiding,doorzettingsvermogen,...,geen probleem met een plaats in de éérste vijf (5).Maar ik ken natuurlijk de andere leden van je team niet...
PS:In april zijn we terug weg richting Spain...
De uitleg over de puntentelling kan ik al geven, het verslag laat ik over aan pruus, de verhalen van hem zijn een belevenis op zich, ben ook benieuwd, net als jij. De puntentelling gebeurt op de eerste dag op basis van het aantal afgelegde rondjes van 7 km, maar je moet dat rondje wel gegroepeerd afronden : dan krijg je dus 4 rijders x 20 punten = 80 punten. In ieder rondje kan je extra punten scoren door speciale proeven individueel af te leggen : meestal steile of technisch moeilijke klimmen of afdalingen met naargelang de moeilijkheidsgraad punten van 1 tot 10. Maar onderweg moet je dus keuzes maken, want op die extra proeven is het soms wachten en aanschuiven, waardoor je weer minder rondjes kunt draaien. Door die proeven wordt de groep ook uit elkaar getrokken : wie doet de proef, wie rijdt er door, wie rijdt er nu voorop, wie achteraan... Daardoor verliezen we veel wachttijd, mede door onduidelijke afspraken. Op zondag hebben we dat minder voorgehad omdat de extra proeven dus wegvielen en iedereen hetzelfde parkoer moest volgen. Ook realiseerden we ons dat de beste rijder van de groep achteraan moet rijden om in geval van nood de anderen bij te springen, wat goed gelukt is. En nu het helemaal voorbij is vind ik het ook handig om bij een volgende deelname dezelfde kledij te dragen : een opvallend shirt of zo'n fluo-vestje met 1 of ander logo, zodat de herkenbaarheid ook in het donker blijft. En in het donker rijden doe je dus ook niet zomaar eventjes, daarin kunnen de anderen me wel bijtreden, denk ik. Goede verlichting op motor en rijder is een pluspunt.huskie schreef:Ja, een verslag willen zien, met uitleg over die puntentelling etc, want ik wil het graag begrijpen waarom jullie niet wat hoger zijn geeindigd
![]()
![]()