haperen bij e-start
Moderator: ghulst
Mijn motor start eigenlijk goed. Alleen soms, bij knoppengebruik, heeft hij duidelijk moeite om rond te draaien. Accu is nieuw. Mijn ongefundeerde mening: autodeco. Hoe controleer ik dat en wat doe ik eraan? Oja, betreft een 525 met,althans tot op dit moment, werkende koppeling
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Staat je klepspeling goed ingesteld? (inlaatkleppen!!)
Controleer de aansluiting op de accu, die wil nog wel eens lostrillen waardoor de "rooie knop" af en toe niet lijkt te werken omdat de slechte verbinding dan geen grote stroom kan verwerken.
Is dit een 2004? Zo ja, monteer dan de 2003 of 2005 en later accu, die is iets groter en heeft meer capaciteit.
Het kan ook zijn dat er tanden van de tandwielen tussen de startmotor en het blok afgebroken zijn.
Controleer de aansluiting op de accu, die wil nog wel eens lostrillen waardoor de "rooie knop" af en toe niet lijkt te werken omdat de slechte verbinding dan geen grote stroom kan verwerken.
Is dit een 2004? Zo ja, monteer dan de 2003 of 2005 en later accu, die is iets groter en heeft meer capaciteit.
Het kan ook zijn dat er tanden van de tandwielen tussen de startmotor en het blok afgebroken zijn.
wortel, bedankt voor je reactie. Maar accu maakt goed kontakt. Motor probeert ook rond te draaien maar loopt tegen te grote weerstand op. Is een '05 maar omdat ik dit nu al een half jaar heb geloof ik niet in afgebroken tanden of defekte startmotor. Was al lang erger geworden of gesneuveld. Startrelay is het ook niet want dan zou die alleen "klik"zeggen. Denk echt dat het de automatische decompressie is maar vindt nergens hoe te testen of aftestellen. Hoedanook, in december gaat íe an flarden en dan vinden we ut wel. Alleen hopen dat hij daarvoor nog twee keer wil starten, Hengelo en Jammbado!
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Hans, een collega van me (Jos) heeft ook problemen met z'n starter gehad, eveneens een 525 van 2005. Hoe hij het me heeft uitgelegd zouden de starters van 2005 en ouder altijd "pakken", ook al staat de motor op zijn hoogste compressiepunt. Vandaar het soms moeilijk of niet rondkrijgen van de starter met soms kapotte tandwielen (vd starter) tot gevolg. Vanaf model 2006 zou er een aanpassing gebeurd zijn om die problemen op te lossen. Volgens mij heeft hij die herstelling en aanpassing zelfs gratis laten uitvoeren bij zijn KTM-dealer in Diest.
ja, is geloof ik die torklimiter en intermediat gear-huppeldepup die op ktmtalk staat. Kijken of ik het volgende week alvast maak. Gelukkig hoeft het blok er niet voor uit, maar ben natuurlijk druk en onderdelen liggen er ook niet zomaar binnen een dag. Anders wordt het trappen. Jo heeft er ervaring in dus kan hem altijd voor me starten
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent