Ik kon het niet laten om even op Pruus zijn beweringen in te gaan.
Aprilia belooft voor de offroad machines een "one day" levertijd. Omdat ze zich realiseren dat offroaders hun onderdelen SNEL willen hebben. (sic)pruus schreef:Aprilia is gekent voor late leveringen en heel moeilijke onderdelen-verzorging. Design over functie is mijn bescheiden mening. Het luchtfilter zit vast met vier moeilijk berijkbare schroeven! Niet over piekeren zou ik zeggen...Maar ja, ik ben dan ook verwent
De luchtfilter van de RXV zit onder de benzinetank, die met 1 boutje losgemaakt wordt, en naar achteren klapt, waar je hem met een haakje kan open laten staan. Het zadel gaat eraf met één snelschroef. Zoals bij de Husqvarna TE 250, maar dan andersom. Het zadel schuift vooraan eraf, niet naar achteren. (Ook interessanter. Ik herinner me nog die keer dat ik aan een redelijke snelheid over een veldweg aan het rijden was (rechtstaand) en iets voelde wiebelen tussen mijn benen. Bleek mijn zadel te zijn dat aan het ontsnappen was)
De luchtfilter is overigens een wegwerpfilter van papier (schijnt het, niet zelf gezien), geen gedoe meer met cleaner en olie.
Tja, de Aprilia offroad is niet meer dezelfde van vroeger