Jammbado Bilstain - 2+3 december

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

Erik V
Berichten: 466
Lid geworden op: wo okt 08, 2003 23:33
Locatie: Vlijtingen(Riemst)

The heavy weights ? Nee ik vizeer hier niemand :wink: , ik kijk alleen maar naar onze motoren.
Gast

Hi Team,


de voorbereiding:

- hoe laat & waar
- de kosten van inschrijving
- wie neemt wat mee (benzine zelf meenemen?)
- motor nog iets speciaals mee doen?
- ontmoeten we elkaar nog eens van tevoren?

enfin en wat jullie verder nog kunnen bedenken...

groeten
Felix.
Erik V
Berichten: 466
Lid geworden op: wo okt 08, 2003 23:33
Locatie: Vlijtingen(Riemst)

Fee schreef:Hi Team,


de voorbereiding:

- hoe laat & waar
- de kosten van inschrijving
- wie neemt wat mee (benzine zelf meenemen?)
- motor nog iets speciaals mee doen?
- ontmoeten we elkaar nog eens van tevoren?

enfin en wat jullie verder nog kunnen bedenken...

groeten
Felix.
Het lijkt me logisch dat iedereen benzine meeneemt. Iets speciaal aan je motor doen : remblokjes (zeker de achterste) moeten nieuw of zo goed als nieuw zijn en wat banden betreft denk ik dat je best met een nieuwe (cross)achterband vertrekt en ook de voorband zal in goede staat moeten zijn gezien we 100% zeker mogen zijn dat de omstandigheden er glad tot spekglad zullen zijn. Als je rijdt met bibmousses is dat geen overbodige luxe gezien de rotsbodem. Voor maximale grip zou je een versleten bibmousse vanachter moeten steken zodat die wat platter komt te staan. Je moet dit natuurlijk niet als een verplichting zien, maar ikzelf ga het zo doen. Wat me ook een keer handig lijkt is om eens te gaan rijden in het donker. Doe dat op vertrouwd terein, je zal zien dat het de eerste keer wat "raar" is,en dan weet je ook als je genoeg licht op je motor hebt of dat je de hoogte wat moet bijstellen enz.
Wat betreft de rijder zelf : een 6-uurse special-test en de dag erna nog een 4-uurse uithoudingstest ga je niet zomaar eventjes doen. Het rondje in Bilstain is er nu eenmaal 1 waar je weinig tot geen rustpunten hebt. Dus enige fysieke inspanning vooraf zal geen kwaad kunnen.
Jan :)
Berichten: 312
Lid geworden op: wo mar 24, 2004 16:50
Locatie: Brampton, ON Canada

Zou een trail achterband wat zijn voor Bilstain?
Op de amerikaanse forums zijn er nogal wat liefhebbers voor trailbanden op glade rots ondergrond.

Ciao,
Helen
Berichten: 610
Lid geworden op: do jul 31, 2003 11:21
Locatie: Erps-Kwerps

Jan :) schreef:Zou een trail achterband wat zijn voor Bilstain?
Op de amerikaanse forums zijn er nogal wat liefhebbers voor trailbanden op glade rots ondergrond.
Ik mag hopen dat je een trial band bedoelt, daar zit nog toekomst in. Met een trail band kan je evengoed thuisblijven! :?
Beter een slecht karakter dan geen karakter
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Jan, een trialachterband is bij harde ondergrond zeker een optie die goed zou kunnen uitpakken. Alleen krijg je er geen grip mee in de modder, want daar blijft een trialband overheen glijden, terwijl je de grond/diepte in moet.
Alleen moet je zeker je mannier van rijden aanpassen, omdat een trialband gemaakt is voor statische grip, veel rubber aan de grond, waar je niets meer aan hebt als je je achterband laat spinnen.
Afgelopen herfstvakantie heb ik weer het nadeel van de trialband ondervonden in de ardennen. Bij zeer steile passages, met zachte ondergrond, had ik te weinig nophoogte om goed grip te krijgen. De band gleed gewoon over de ondergrond heen. Met heeeel veel druk op de achterband(een soort wheely situatie)ging het net.
Op harde rots had ik daar gewoon omhoog gereden. Wat met een crossband dan weer niet gelukt was.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Erik V
Berichten: 466
Lid geworden op: wo okt 08, 2003 23:33
Locatie: Vlijtingen(Riemst)

Met het oog op de Jammbado heb ik mijn motor binnengebracht om de ontsteking te herwikkelen zodat er 110Watt lichtvermogen kan geleverd worden met een aangepaste koplamp. Voor de MTB heb ik nog een lichtset met oplaadbare batterij die op het stuur van de fiets geklemd word. Nu had ik graag nog die lampjes op mijn (oude) helm gemonteerd, maar weet eigenlijk niet onmiddellijk hoe dat moet gebeuren. Iemand een idee ?
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Erik V
Berichten: 466
Lid geworden op: wo okt 08, 2003 23:33
Locatie: Vlijtingen(Riemst)

Ik zie niet onmiddellijk iets bruikbaars. De verlichting wat ik heb kun je dus alleen maar vastklemmen op een ronde buis met diameter +/-2cm. Ik zoek dus een manier om een soort buis op de klep van de helm te verankeren en daarop dan die verlichting te zetten. De batterij draag ik mee in de camelbag.
pruus
Berichten: 739
Lid geworden op: wo dec 04, 2002 17:02
Locatie: roermond
Contacteer:

Ik denk erover om voor de gelegenheid de koplamp van mijn exverloofde te lenen. Honda SLR. Degelijke reflektor maar echt glas :x
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Erik V
Berichten: 466
Lid geworden op: wo okt 08, 2003 23:33
Locatie: Vlijtingen(Riemst)

Na een avondje knutselen staat het erop : 2 gaten door de klep geboord waardoor de spanklemmen kunnen en de kabel naar achteren vastgetaped. Als ik de tegenstand daarmee even in de ogen kijk zullen ze wel even verblind zijn. Samen met het licht van de motor heb ik nu een kleine 200W, zou moeten volstaan. Volgende week even een testje doen.
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

fotootje ? :)
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Jan :)
Berichten: 312
Lid geworden op: wo mar 24, 2004 16:50
Locatie: Brampton, ON Canada

Helen schreef:
Jan :) schreef:Zou een trail achterband wat zijn voor Bilstain?
Op de amerikaanse forums zijn er nogal wat liefhebbers voor trailbanden op glade rots ondergrond.
Ik mag hopen dat je een trial band bedoelt, daar zit nog toekomst in. Met een trail band kan je evengoed thuisblijven! :?
:oops: Ik bedoelde dus de trial band ;)
huskie schreef:Jan, een trialachterband is bij harde ondergrond zeker een optie die goed zou kunnen uitpakken. Alleen krijg je er geen grip mee in de modder, want daar blijft een trialband overheen glijden, terwijl je de grond/diepte in moet.
Alleen moet je zeker je mannier van rijden aanpassen, omdat een trialband gemaakt is voor statische grip, veel rubber aan de grond, waar je niets meer aan hebt als je je achterband laat spinnen.
Afgelopen herfstvakantie heb ik weer het nadeel van de trialband ondervonden in de ardennen. Bij zeer steile passages, met zachte ondergrond, had ik te weinig nophoogte om goed grip te krijgen. De band gleed gewoon over de ondergrond heen. Met heeeel veel druk op de achterband(een soort wheely situatie)ging het net.
Op harde rots had ik daar gewoon omhoog gereden. Wat met een crossband dan weer niet gelukt was.
Thanks :)
Erik V
Berichten: 466
Lid geworden op: wo okt 08, 2003 23:33
Locatie: Vlijtingen(Riemst)

huskie schreef:fotootje ? :)
Sorry, ik heb geen fototoestel.
erwindob
Berichten: 1299
Lid geworden op: za jul 26, 2003 11:57
Locatie: Holland

Helen schreef:
Jan :) schreef:Zou een trail achterband wat zijn voor Bilstain?
Op de amerikaanse forums zijn er nogal wat liefhebbers voor trailbanden op glade rots ondergrond.
Ik mag hopen dat je een trial band bedoelt, daar zit nog toekomst in. Met een trail band kan je evengoed thuisblijven! :?
uh, wat is dan een trail band?

(die trial snap ik wel)
Helen
Berichten: 610
Lid geworden op: do jul 31, 2003 11:21
Locatie: Erps-Kwerps

erwindob schreef:uh, wat is dan een trail band?
Ik meende dat "trail" een term was die voor allroad gebruikt wordt, dus een beetje onverhard, maar niet té. Trailbanden hebben dus meer profiel dan baanbanden, maar minder diep dan enduro of crossbanden.
Beter een slecht karakter dan geen karakter
erwindob
Berichten: 1299
Lid geworden op: za jul 26, 2003 11:57
Locatie: Holland

Ah zo,

Ik dacht al dat het wellicht een "alternatieve" spellingswijze van trial zou zijn.
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

trial band = voor trial machines (meestal tubeless band)

trail band = all-road band die ook off-road kan gebruikt worden (bv Pirelli MT 90, Bridgestone TrailWing)

enduro band = band met max. 13 mm nophoogte en toegespitst op off-road gebruik, met occasioneel on-road gebruik (vandaar een hogere snelheidsindex dan een crossband)

crossband = nophoogte onbeperkt, meestal snelheidsindex M (= max 130 km/uur)

Jo VdB
pruus
Berichten: 739
Lid geworden op: wo dec 04, 2002 17:02
Locatie: roermond
Contacteer:

vandaag wezen trainen met deze twee. Zeg nou eerlijk, daar zou je toch geen puppies van willen?! Haha,heb je ooit zulke lelijke boskabouters gezien???? :twisted:
http://upload.mdsalih.com/userfiles/pru ... 002%29.jpg
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Ik denk dat daar Jo ligt, maar die andere kabouter ...? Dat is toch niet Erik, of wel? Ik zie geen lang haar, dus zal wel niet.
Lekker stel zo. Dat word wel wat met jullie in december.
Zal ik komen kijken LOL :lol:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
pruus
Berichten: 739
Lid geworden op: wo dec 04, 2002 17:02
Locatie: roermond
Contacteer:

huskie schreef:Ik denk dat daar Jo ligt, maar die andere kabouter ...? Dat is toch niet Erik, of wel? Ik zie geen lang haar, dus zal wel niet.
Lekker stel zo. Dat word wel wat met jullie in december.
Zal ik komen kijken LOL :lol:
Fee, houd wijselijk zijn gezicht bedekt....Kijken is goed, als je maar je brommer meeneemt; voor het geval dat...
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Erik V
Berichten: 466
Lid geworden op: wo okt 08, 2003 23:33
Locatie: Vlijtingen(Riemst)

Rare jongens, die orange heavyweights. Aangezien er geen motor in de direkte omgeving te zien is, neem ik aan dat er vrijwillig deze pose aangenomen werd. Had al gehoord dat Jo wat ziekjes was, maar wist niet dat het zo erg was. :lol: @ pruus : hoe zit dat nu met die koppeling van je ? En heb je wat kunnen spioneren ?
pruus
Berichten: 739
Lid geworden op: wo dec 04, 2002 17:02
Locatie: roermond
Contacteer:

Koppeling werkte feilloos vandaag. Spioneren was lastig, overal pijlen en linten. Hebben wel de "troncs" gevonden, maar onder huidige omstandigheden was et al lastig om in de buurt te komen, laat staan erover. Meevaller was dat Fee zich schijnbaar heel snel thuis voelde op het terrain. Nee , echt, heb ut niet over die foto. Hij reed gewoon heel goed. Natuurtalent. Alleen effe kijken als het tempo wordt opgeschroeft.
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Gast

het was iig een hele belevenis voor mij.. .wat een lastig terrein zeg... maar wel erg leuk en gaaf om te doen...
Ik zie me dat uur in het donker nog niet zomaar rijden... of ik moet de straatlantaarns over het hoofd gezien hebben die langs de route staan opgesteld... :wink:
enne Pruss da's teveel eer jong.. ik had gewoon de mazzel dat jullie overal eerst op/af gingen zodat ik kon zien hoe het wel en evt. niet moest...!! Voor de rest had ik hier ergens op het forum gelezen over het nemen van hellingen... gewoon in zijn 2 laten staan en vertrouwen op het koppel... nou dat heb ik gedaan en wonderwel lukte dat...ppffff zag het vooraf eerlijk gezegd nog niet zo zitten... nu sommige dingen nog niet zoals bijv. die boomstammen die hellingop opgestapeld een hindernis vormen, daar ga ik echt niet mijn nek op breken
Ik heb een reuze dag gehad en verheug me erg op 2/3 december... vooral door die beek raggen vond ik erg leuk... De lulligste hindernis vond ik die grote wortelstronk... hoog, glad en nat... Terwijl ik normaal toch wel een liefhebber van nat en glad ben ;-) :lol:

Cheers
Fee
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Fee schreef:Terwijl ik normaal toch wel een liefhebber van nat en glad ben
Qua scheren :?: :lol:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Plaats reactie