18 mei : ON-ROAD TOER (alvast noteren)

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Louise

De on-road toer gaat naar het Duitse Münsterland. In dat gebied vind je een stuk of tien zogenaamde Biker-treffs, waar motorrijders elkaar in de weekenden ontmoeten. Voor deze rit hebben we een viertal leuke "treffs" uitgezocht, die een beetje verdeeld liggen over het gebied.

De lengte van de rit is 220 km. Dit lijkt misschien veel, maar het zijn gemakkelijke kilometers met veel pauzes. Eventueel kun je de toer met 40 km. inkorten door het derde trefpunt over te slaan.

Voor een overzichtskaartje, foto's e.d. zie de agenda op de site
http://www.drbigholland.com/

Louise
eelcorem
Berichten: 30
Lid geworden op: vr mar 14, 2003 09:55
Locatie: Hof van Twente
Contacteer:

Jaja, dan kom ik ook.
Misschien wel met zijspan en kinderen.
MVG,
Afbeelding
Eelco Rem
http://usr.cc
Louise

Vandaag het startpunt besproken bij cafe de Witte in Hengevelde.
(niet ver van Goor, Eelco's woonplaats).

Verder een groot deel van de route nagereden, en 'besloten' 18 mei voor de korte variant te gaan (ongeveer 190 km). Die vind ik toch het mooist. Bovendien komen diverse deelnemers van ver, en maken dus al de nodige kilometers. Maar iedereen mag van mij ook gerust de lange variant rijden ;-)


http://members.home.nl/louise/drbig/
Gast

Heeft iemand nog een asfaltfiets in de verhuur voor deze ONroadmeeting?

Merk / Type geen bezwaar als ie ut maar doet.

LEO
Lucky Luke
Berichten: 94
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 00:20
Locatie: Groningen
Contacteer:

De Neus schreef:Heeft iemand nog een asfaltfiets in de verhuur voor deze ONroadmeeting?

Merk / Type geen bezwaar als ie ut maar doet.

LEO
hoho Leo! niks geen asfalt rit voor jou! gooi de tank van de XR maar
vol want jij moet acte de presance geven bij de BDM All Road Rit waar
iedereen jou de hand wil schudden voor al die mooie roadbooks in
odiliapeel!! 8)
Zot
Berichten: 914
Lid geworden op: ma jun 10, 2002 22:27
Contacteer:

18 mei dus een allroadritje bij Bertje.
Mooi, kan ik de KTM nog ff testen en BMWtjes pesten :lol:
Afbeelding
Gast

Ik denk dat ik maar incognito ga 8)

Ik vind dat ik alle eer krijg daar waar ik ontzettend veel hulp gekregen heb bij het uitzetten van Paul de Xkabouter. Maar zijn naam lees ik nergens :cry:

Stel voor dat we hem op het podium zetten bij Bert om even de zaken recht te zetten.

LEO
Gast

Zo, de routebeschrijving is klaar en staat nu ook op de site.

Waarschijnlijk wordt het de 18-de een allegaartje aan machines, dus al die bmw's die niet naar bdm gaan, mogen rustig bij ons mee ;-)


http://members.home.nl/louise/drbig/
eelcorem
Berichten: 30
Lid geworden op: vr mar 14, 2003 09:55
Locatie: Hof van Twente
Contacteer:

Ik heb de route zojuist opnieuw uitgedraaid inclusief beschrijvingen, om in m'n roadbook te laden. Ik ga meedoen, maar weet nog niet of ik dit met de XT ga doen of met zijspan en kinderen.

De rit van Bert Duursma was vorig jaar alleen voor BMW's. :cry: Dit is dus niet mijn insteek voor het allroadrijden. Er is meer dan BMW! Vorig jaar was deze rit op basis van de rit rondom Goor. Dit jaar op basis van NO-Twente, Drenthe, of Odiliapeel?

Ik wil wel op 04-mei nog allroadrijden. Op de DRBIG-site staat dat dan de "Zuidelijk van Breda"-rit is, maar ik hoor hier niemand over. Als hier verder niemand naar toe gaat ga ik liever wat dichter bij huis rijden: Brammie-rit, Drenthe of NW-overijssel. Wie doet er mee?

Eerst moet ik morgen m'n lekke voorvorken nog afmaken. Eén poot ligt al uit elkaar. Het gaat morgen op tweede paasdag wel lukken, denk ik.
MVG,
Afbeelding
Eelco Rem
http://usr.cc
Peter Nijhuis

Ik ben ook van plan om te komen.

Misschien is er voor De Neus nog een plaatsje bij Eelco op de driewieler?

Peter N.
Gast

Ik kreeg van Peter nog enkele vragen. Het leek me wel handig om de vragen en antwoorden hier even te herhalen.

Peter wrote:
Hoi Louise, ondanks dat ik al een tijdje motor rij ( natuurlijk DR800 ) heb ik nog nooit meegedaan met een georganiseerde toertocht.
Vandaar dat ik nog wat vraagjes heb:
>> Zijn er kosten aan verbonden?
Er zijn geen kosten aan verbonden. Ik verwacht alleen dat iedereen gedurende de dag netjes zijn/haar eigen consumpties afrekent.

>> Moet je je van tevoren opgeven?
Van te voren opgeven hoeft niet. Ik laat me verrassen zondag ;-)

Bij het startpunt (cafe de Witte in Hengevelde) wilden ze uiteraard weten met hoeveel we komen. Ik heb gezegd een man of 15-20. De eigenaars zijn zelf fanatiek motorrijder, die begrijpen dus wel dat het niet altijd te voorspellen is en dat het sterk afhankelijk is van het weer. En een extra pot koffie is snel gezet. Voor de pauze-plaatsen onderweg maakt het niet zoveel uit met hoeveel we komen. Tenzij er plots 50 man staat, maar dat verwacht ik niet. Verder rijden we in groepen, dus we komen daar niet en-masse aanrijden. Ik moet zondag alleen nog enkele bereidwilligen vinden die willen voorrijden, maar de ervaring leert dat dat wel lukt.

>> Mogen er eventueel ook andere merk motoren mee?

.... eh.... ik heb zelf geen DR....:oops:

Ik ken een aantal DR'ers via het allroaden. En gelukkig zijn ze niet al te eenkennig ;-) Ik neem zelf zondag ook enkele vrienden mee, die waren 2 maart ook bij de allroad-rit aanwezig. Dus ja, er mogen andere motoren mee.
Louise

Alweer mijn naam vergeten in te vullen.
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

Het ziet er naar uit dat mijn vrouw ietsje later terugkomt uit lanzarote
i.p.v.zondag middag naar zondag nacht 03.30
goh wat vervelend nou , kan ik misschien toch het rondje biker treff doen want het moet dan kunnen lukken voor die tijd op schiphol te zijn :lol:
en dan ga ik lekker ook nog op haar motor :twisted:
ja,ja,de ranzige rooie want de mijne staat nog op noppen
have BIG fun

D.F.M.T.
eelcorem
Berichten: 30
Lid geworden op: vr mar 14, 2003 09:55
Locatie: Hof van Twente
Contacteer:

:? Ik was zojuist ook niet ingelogd, blijkbaar. Steeds vink ik aan dat het wachtwoord moet blijven bewaard bij bezoek, maar dit werkt niet lekker. Ook niet op andere forums van dit type. Effe opletten dus.
MVG,
Afbeelding
Eelco Rem
http://usr.cc
Freek
Site Admin
Berichten: 2036
Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

beveiliging wat lager zetten bij inlogproblemen
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Plofkop
Berichten: 11
Lid geworden op: zo apr 20, 2003 10:32
Locatie: Apeldoorn

Als het allemaal goed gaat kan ik m'n fototjes donderdagavond ophalen( :o ik heb helaas nog geen digi-camera ) Ik probeer ze wel even op het net te zetten, mocht dat niet goed gaan wil ik ze ook wel even meelen naar wie ze wil hebben.

Groet Peter
Gast

Ik vond het een geweldige rit, heb echt de hele dag met veel plezier gereden ( Jeroen trouwens ook!! ), nogmaals mijn complimenten voor Louise die de rit zo perfect uitgezet en voorgereden heeft.

Jeroen en Peter
Plofkop
Berichten: 11
Lid geworden op: zo apr 20, 2003 10:32
Locatie: Apeldoorn

:oops: m'n inlog klopte niet helemaal :oops:
Vorige reactie was dus van mij :lol:
Plofkop
Berichten: 11
Lid geworden op: zo apr 20, 2003 10:32
Locatie: Apeldoorn

Mijn foto's van de toertocht 18-05-2003 staan op http://www.prvds.demon.nl/id29.htm

Groet Peter
Plaats reactie