Ik was aan het denken van mijn kabel te vervangen (WR450) door een Hymec hydraulisch exemplaar.
Wie heeft er allemaal zijn kabeltje vervangen door een hydraulisch exemplaar (Magura, Brembo) en wat zijn de ervaringen hiermee?
Is dit soort hendel lichter te bedienen, heeft het meer of minder onderhoud nodig, gaat zoiets snel stuk...allemaal vragen waar ik nog wat mee zit.
grtz,
pHreaC
Hydraulische koppeling
Moderator: ghulst
-
- Contacteer:
Nadeel voor enduro gebruik dat het moeilijker een handeltje kunt vinden dat past.
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Is dit soort hendel lichter te bedienen
--> soms wel, maar het is niet altijd zo
heeft het meer of minder onderhoud nodig,
--> minder onderhoud (als er niets stuk is, gewoon af en toe nieuwe olie erin)
gaat zoiets snel stuk
--> in principe niet, maar als het stuk gaat ,heb je wel problemen onderweg !
Joel Smets reed enkele jaren geleden met een gewone koppeling op zijn KTM (gebouwd door Pero Motorparts) Een kabelbediende koppeling is "gevoeliger te bedienen" dan een hydraulische.
Jo VdB
--> soms wel, maar het is niet altijd zo
heeft het meer of minder onderhoud nodig,
--> minder onderhoud (als er niets stuk is, gewoon af en toe nieuwe olie erin)
gaat zoiets snel stuk
--> in principe niet, maar als het stuk gaat ,heb je wel problemen onderweg !
Joel Smets reed enkele jaren geleden met een gewone koppeling op zijn KTM (gebouwd door Pero Motorparts) Een kabelbediende koppeling is "gevoeliger te bedienen" dan een hydraulische.
Jo VdB
Reed Everts niet met een hydraulisch exemplaar?! Moet dan toch ook zijn voordelen hebben denk ik...
Ik was gisteren ff bij de dealer geweest, hij wist me te vertellen dat ze 'op de cross' zo'n kabel 6-7 keer per jaar vervangen :s . De mijne zit er nu zo'n 7 maand (4500km) op. De één zegt dat je het regelmatig moet smeren, de ander zegt dat je em één maal kunt smeren en dat je em de tweede keer moet weg doen...Kwa onderhoud weet ik het nu ook niet meer...mag je em nu doorsmeren of niet ?!...
Een tweede puntje is dat toen ik op de Intermot prijs vroeg voor zo'n Magura koppeling (bij Magura zelf) deze wist te vertellen dat het zo'n 150€ zou kosten. Mijn dealer komt met een prijs van 300€ af wat dan weer het dubbele is. Wie weet waar ik aan de juiste prijs aan zo'n ding kan aanraken? En wie maakt zo'n dingen allemaal buiten Magura?
grtz,
pHreaC
Ik was gisteren ff bij de dealer geweest, hij wist me te vertellen dat ze 'op de cross' zo'n kabel 6-7 keer per jaar vervangen :s . De mijne zit er nu zo'n 7 maand (4500km) op. De één zegt dat je het regelmatig moet smeren, de ander zegt dat je em één maal kunt smeren en dat je em de tweede keer moet weg doen...Kwa onderhoud weet ik het nu ook niet meer...mag je em nu doorsmeren of niet ?!...
Een tweede puntje is dat toen ik op de Intermot prijs vroeg voor zo'n Magura koppeling (bij Magura zelf) deze wist te vertellen dat het zo'n 150€ zou kosten. Mijn dealer komt met een prijs van 300€ af wat dan weer het dubbele is. Wie weet waar ik aan de juiste prijs aan zo'n ding kan aanraken? En wie maakt zo'n dingen allemaal buiten Magura?
grtz,
pHreaC
Zoiets : http://www.btosports.com/p/MGHC
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Yupz, dat is em idd. Had em gevonden op www.enduro.de en dan de webshop...scherpe prijzen toch wel daar...