Beste XR-rijders, ik heb twee vragen:
1. Weet iemand hoeveel atmosfeer stikstof er in het reservoir van de achtervering moet?
2. Weet iemand hoeveel atmosfeer lucht er maximaal in de voorvering mag?
Alvast bedankt voor de reacties.
Afstelgegevens vering XR600R 1988 OPGELOST!!
-
Van asfalt slijten je noppen zo hard......
-
Ik heb eens navraag gedaan bij meerdere dealers en bij Reiger Suspension.
1. De druk voor de achterdemper is 10 atm. stikstof.
2. In de voorvering MAG geen extra lucht, deze ventielen dienen puur ter ontluchting van de voorvering.
1. De druk voor de achterdemper is 10 atm. stikstof.
2. In de voorvering MAG geen extra lucht, deze ventielen dienen puur ter ontluchting van de voorvering.
Van asfalt slijten je noppen zo hard......
voorvering: als het niet mag... is dat leuk, maar het gaat wel prima hoor!
0.5 bar geeft al een behoorlijke luchtondersteuning! dus probeer niet het ding met de compressor op te pompen, want dan liggen de keerringen er zo uit natuurlijk. Gewoon met een fietspompje, en een nauwkeurige meter, om de druk links en rechts gelijk te krijgen.
voordeel van iets lucht ondersteuning is dat de keerringen beter afsluiten en minder snel lek gaan. Nadeel is dat je daardoor ook wat meer stick-slip krijgt.
(ik heb het jaren zo gedaan!)
0.5 bar geeft al een behoorlijke luchtondersteuning! dus probeer niet het ding met de compressor op te pompen, want dan liggen de keerringen er zo uit natuurlijk. Gewoon met een fietspompje, en een nauwkeurige meter, om de druk links en rechts gelijk te krijgen.
voordeel van iets lucht ondersteuning is dat de keerringen beter afsluiten en minder snel lek gaan. Nadeel is dat je daardoor ook wat meer stick-slip krijgt.
(ik heb het jaren zo gedaan!)