Mijn XTZ blok (1993) klinkt alsof er knikkers in liggen. Heeft 52.000km gelopen, waarvan ik zelf de laatste 12.000 km in ruim één jaar on en off road gereden heb.
Volgens de motordealer te duur om nog naar te kijken en te repareren.
De rest van de motor is nog prima en ik zoek nu een ander blok dat minder km's gelopen heeft en (hopelijk) ook jonger is.
Ook als je geen blok weet heb ik graag tips waar ik het beste kan zoeken. Ik heb me tot nu toe suf gezocht op internet en kwam niet verder dan 1 blok uit Duitsland (onder München), maar dat had schade en was niet geschikt.
Marktplaats, Speurders, Mobile.de, Ebay(ook België en Frankrijk) Google worden door mij allemaal al frequent doorzocht, helaas zonder resultaat. Graag goede nieuwe tips. Zou repareren nog een optie kunnen zijn bij deze KM stand?
Dank en groeten,
Gjalt
Gezocht Yamaha XTZ 660 Teneré Blok
Moderator: ghulst
-
Ik zou eerst zelf kijken wat er met het blok aan de hand is. Als je echter niet kan sleutelen is dit een probleem. De arbeid voor de reparatie zal dan ook duur zijn. Dit is misschien de reden dat de dealer er geen heil in ziet. Je kunt kijken op de site van de tt600 club of tenere club misschien hebben zij nog wat advies.
ktm300mxc
Volgens de dealer zou het € 800,. zijn alleen om het blok uit elkaar te halen en weer inelkaar te zetten met alle pakkingen etc. Hierbij zou dan nog de reparatie komen. Bij de onderhouds beurt waarvoor de motor bij de dealer was zijn er metaaldeeltjes in de olie en in het oliefilter gevpnden. Volgens de dealer zat het filter er echt vol mee. De dealer zei ook dat het een groot resico is, dat als het blok eenmaal uit elkaar is, je meer zaken tegenkomt die dan maar beter ook vervangen kunnen worden. Dit alles zou de prijs enorm opdrijven. Vandaar dat ik in principe een ander blok zoek.
-
hmm metaaldeeltjes heeft het blok een keer met te weinig of geen olie gelopen?Wat ik wel is hoor van die 660 blokken dat de krukas moer losloopt met die km stand geeft ook een heel raar bijgeluid.Das een kwestie van openmaken en aandraaien en borgen met loctite
Het blok heeft nooit droog gelopen, althans sinds ik de motor heb en dat is 14 maanden, waarin 12.500 km gelopen. Wel een keer met weinig olie teruggekomen na een lange trip, maar dat is zo'n 6.500 km geleden. Heb ook wel eens van de borgmoer gehoord. Ik ben niet bekend met motorblokken sleutelen. Vroeger deed ik wel mijn brommers, maar dat was allemaal twee-takt.
-
stel de vraag ff op www.tenere.nl daar zitten meer mensen met 660 blokken.
Ik zou voor reparatie gaan. Ik wil je ook best een blok verkopen hoor, geen probleem. Maar als je toch denkt dat dit blok niet meer te redden is, haal hem er dan eens uit en trek hem open. Kost je alleen wat tijd.
Groeten, Jaap
Motorhotelletje in zuid Frankrijk | Kijk nu mee met de wereldreizigers | Laat ze thuis weten waar je bent op vakantie
Motorhotelletje in zuid Frankrijk | Kijk nu mee met de wereldreizigers | Laat ze thuis weten waar je bent op vakantie
Dus Bolski, jij hebt een blok te koop? Als dat zo is, wat is het aantal gelopen km's en hoe is de conditie, is het compleet? Wat moet het blok kosten?
Ik ben inderdaad wel van plan om het blok te laten bekijken. Ik denk alleen niet dat ik dat zelf ga doen i.v.m. gebrek aan tijd, gereedschap en kennis. Daar moet dus ook nog een goedkopen oplossing voor komen.
Ik ben inderdaad wel van plan om het blok te laten bekijken. Ik denk alleen niet dat ik dat zelf ga doen i.v.m. gebrek aan tijd, gereedschap en kennis. Daar moet dus ook nog een goedkopen oplossing voor komen.
Nou gjalt, regel dit, zou ik zeggen.Zot schreef:dat lukt me welgjalt schreef: Daar moet dus ook nog een goedkopen oplossing voor komen.
Ro heeft wel eens eerder aan een motor gesleuteld, meen ik.
Groeten, Jaap
Ja, hij heet Ro Snel. En ik ken hem niet persoonlijk maar hij staat bekend als een goede monteur.
Probeer het eens op 030-6990813 om hem te bereiken.
Probeer het eens op 030-6990813 om hem te bereiken.
Laatst gewijzigd door Bolski op wo aug 16, 2006 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Jaap