De borgmoer van het voortandwiel van mijn WR400f zit muur en muurvast. ik heb geprobeerd
Borging eraf, dop verlengd met een stukje pijp, warmgestookt, 2 dagen in de WD40, iemand op de motor vol op de rem, houten stok tussen te spaken (stok in tweeen), metalen pijp tussen de spaken (spaak gebroken).....Hoe krijg ik dat ding los??? Stukslijpen is mijn volgende optie, maar ik hou niet zo van dat zinloze geweld zo dicht bij de uitgaande as en mijn dure carter....
Voortandwiel WR400F
Moderator: ghulst
moeren splijter. staan in de beta boek .
de gewone koste 45 euro en die kan maximum een moer splijten van 17 mm of te wel M 10
en dan nog eentje van 48 euro en die kan een moer splijten 27 mm oftewel M18
of een hydraulische moerensplijter die kan max. een moer splijten van 22 mm oftewel M14 maar is wel kostelijk. 160 euro.
Ofwel met een lucht ratel proberen
de gewone koste 45 euro en die kan maximum een moer splijten van 17 mm of te wel M 10
en dan nog eentje van 48 euro en die kan een moer splijten 27 mm oftewel M18
of een hydraulische moerensplijter die kan max. een moer splijten van 22 mm oftewel M14 maar is wel kostelijk. 160 euro.
Ofwel met een lucht ratel proberen
Laatst gewijzigd door stimpie op do apr 13, 2006 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
Ok, dan nog maar een keer echt heet maken. De rest goed afdekken.
En ja, een lucht sleutel lenen zou ook een optie zijn, want met achterrem etc houdt je toch wel wat speling met kracht zetten. Je hebt vast wel iemand met een luchtsleutel in je vrienden kring, toch?
En ja, een lucht sleutel lenen zou ook een optie zijn, want met achterrem etc houdt je toch wel wat speling met kracht zetten. Je hebt vast wel iemand met een luchtsleutel in je vrienden kring, toch?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Berichten: 85
- Lid geworden op: zo apr 03, 2005 17:24
nu vraag ik me af, hoe heb je die in godsnaam dan zo ontiegelijk goed vast gekrege?
Zo gekocht.....alles zit heel goed vast, ik heb al een kapitaal aan imbusboutjes uitgeboord.sinterklaas schreef:nu vraag ik me af, hoe heb je die in godsnaam dan zo ontiegelijk goed vast gekrege?
Maatje van me heeft een luchtsleutel, dus zaterdag warmstoken tot ie bijna vlam vat en dan nog eens proberem, lukt dat niet dan dremel ik de moer stuk....zo'n moeren splitser vind ik te duur voor eenmaliggebruik (hoop ik dan) . Heeft dit alles nog geen zin dan stook ik m warm tot ie echt vlam vat
Hé, hé WR400 Rijder, beetje respect voor De Blauwe TechniekSTTEVE schreef:Heeft dit alles nog geen zin dan stook ik m warm tot ie echt vlam vat
Maarrr.... ik weet precies waar je 't over hebt
SUCCES!!
Arnaud.
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
www.noxian.nl
Suggestie: Zou het een linkse draad kunnen zijn
Ik zou voorzichtig zijn met heet stoken. Denk aan je keerringen. Straks kun je je hele blokje loshalen om de keerring te vervangen (of kun je daar van buitenaf bij? Ik heb helaas mijn bike hier niet staan waardoor ik bovenstaande dus niet even kan bekijken.
Hoe dan ook, de slagmoersleutel er op of anders loshakken met een goeie scherpe beitel. Daarna de slijptol proberen.
Succes
Ik zou voorzichtig zijn met heet stoken. Denk aan je keerringen. Straks kun je je hele blokje loshalen om de keerring te vervangen (of kun je daar van buitenaf bij? Ik heb helaas mijn bike hier niet staan waardoor ik bovenstaande dus niet even kan bekijken.
Hoe dan ook, de slagmoersleutel er op of anders loshakken met een goeie scherpe beitel. Daarna de slijptol proberen.
Succes
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Hij is los!!! Flink stoken en de luchtsleutel hielp niet, maar daarna met een beitel wel. Toen bleek de nieuwe moer niet te passen, maar de oude was nog te gebruiken, dus die zit er voorlopig nog even op.
Tks allemaal!!!
Tks allemaal!!!
Flink schoongemaakt, vet erop, handvast + beetje, nieuw borgplaatje. nieuwe moer is onderwegmaxwr450f schreef:Handvast hoop ik en alleen goed geborgt met het behorende plaatje?