Dag mensen,
Zaterdag 22 april organiseer ik de LIMBO RIT. Het is de eerste keer dat ik dit doe maar ik wil het wel goed aanpakken.
De tocht (roadbookrit) start vanuit herten (net ten zuiden van roermond) en is ongeveer 180 km lang en ik probeer hem voor zo'n 60 % offroad te krijgen. (nog niet precies bekend. ga hem komend weekend intekenen.) Hij gaat over zand, gravel en kleine stukken modder (ligt natuurlijk aan het weer).
Van te voren is er koffie met vlaai en na afloop een BBQ en drank (met of zonder alcohol) en voor mensen die van ver moeten komen (of graag tot in de late uurtjes van een pilsje willen genieten) is er de mogelijkheid om te overnachten.
De huur van het roadbook is 15,- euro (incl. koffie en vlaai)
en de BBQ kost 11,- euro extra.
Heb je interesse (of vragen) dan kan je je opgeven bij Jasper Pellekaan tel; 06-43430786
of mailen naar; limbo-rit@hotmail.com
LIMBO-RIT; allroadrit 22 april
Moderator: ghulst
-
de route ligt tussen roermond, maaseik, weert en reuver.
-
- Contacteer:
hallo
jammer dat die ritten bijna nooit op zondag zijn .
ik heb namelijk zaterdag's nooit geen tijd
als je het een keer op zondag organizeerd dan mail me maar
veel plezier verder
grtz dennis
jammer dat die ritten bijna nooit op zondag zijn .
ik heb namelijk zaterdag's nooit geen tijd
als je het een keer op zondag organizeerd dan mail me maar
veel plezier verder
grtz dennis
lang leve 4 takt !!!
-
Het probleem met een rit op zondag is dat je dan moet gaan slalommen om de wandelaars, die dan vervolgens gaan klagen en dan worden alle leuke weggetjes afgesloten.
Helaas
Helaas
-
- Contacteer:
hey
van dat slalommen heb je gelijk in
en wat betreft die stille uitlaat , mijn uitlaat is stil maar mijn motor maakt veel herry hahaha
grapje hoor ik snap wat jullie bedoelen
he veel plezier op zaterdag
de groeten dennis
van dat slalommen heb je gelijk in
en wat betreft die stille uitlaat , mijn uitlaat is stil maar mijn motor maakt veel herry hahaha
grapje hoor ik snap wat jullie bedoelen
he veel plezier op zaterdag
de groeten dennis
lang leve 4 takt !!!
-
ik heb nu 144 km uitgezet en ik denk dat het zo'n 70% off-road is.
morgen doe ik de rest, nog een 35 km denk ik. misschien iets meer.
de paden zijn echt te gek. zeker nu het iets nat is. en de ondergrond en het landschap zijn goed wisselend.
ik wil de personen die mee willen wel vragen zich op te geven en niet zomaar langs te komen. dit ivm het copieeren van het roadbook.
groeten Jasper
morgen doe ik de rest, nog een 35 km denk ik. misschien iets meer.
de paden zijn echt te gek. zeker nu het iets nat is. en de ondergrond en het landschap zijn goed wisselend.
ik wil de personen die mee willen wel vragen zich op te geven en niet zomaar langs te komen. dit ivm het copieeren van het roadbook.
groeten Jasper
-
helaas geen klimmetjes, daar ga ik naar op zoek in de ardennen voor een eventuele volgende rit.
en het aantal deelnemers... eigelijk nog geen idee hoeveel mensen zich willen gaan aanmelden, dus voorlopig geen limiet.
en het aantal deelnemers... eigelijk nog geen idee hoeveel mensen zich willen gaan aanmelden, dus voorlopig geen limiet.
-
Ik zou graag een keer meedoen met een off road rit.
Ik heb echter nog nooit zoiets gedaan, alleen gereden op cross banen.
Is dit dus te doen voor een nieuweling op kenteken ?
Ik heb echter nog nooit zoiets gedaan, alleen gereden op cross banen.
Is dit dus te doen voor een nieuweling op kenteken ?
Giel achterwiel
-
ik heb zelf laatst ook pas voor de eerste keer een roadbook rit gereden. ben toen met een groepje weggereden met het idee van; eens kijken of ik kan volgen waar we zijn.
ging echter heel makkelijk dus maak je daar geen zorgen over. sluit je anders aan bij een groepje.
heb je daarnaast ervaring met off-road rijden op crossbanen dan denk ik dat je het terrein makkelijk aankunt. het zijn over het algemeen gewoon landweggetjes, maar je hebt natuurlijk wel sporen en andere dingen die het leuk maken.
dus moet best lukken denk ik
ging echter heel makkelijk dus maak je daar geen zorgen over. sluit je anders aan bij een groepje.
heb je daarnaast ervaring met off-road rijden op crossbanen dan denk ik dat je het terrein makkelijk aankunt. het zijn over het algemeen gewoon landweggetjes, maar je hebt natuurlijk wel sporen en andere dingen die het leuk maken.
dus moet best lukken denk ik
-
Rijden moet me dan wel lukken.
Zat alleen even te denken in hoeverre het de trail kan opgaat met dit soort ritjes.
Over boomstamme enzo lukt me wel maar heb ook wel eens mee gereden met een hele goeie enduro rijden (Wouter ... de graaf volgens mijn)
En die haalt nogal eens wat capriolen uit die toch aardig de trail kant op gaan
Dat zie ik nie altijd zitten .
Maar als ik dus een roadbook houder aanschaf kom ik er wel ?
Zat alleen even te denken in hoeverre het de trail kan opgaat met dit soort ritjes.
Over boomstamme enzo lukt me wel maar heb ook wel eens mee gereden met een hele goeie enduro rijden (Wouter ... de graaf volgens mijn)
En die haalt nogal eens wat capriolen uit die toch aardig de trail kant op gaan
Dat zie ik nie altijd zitten .
Maar als ik dus een roadbook houder aanschaf kom ik er wel ?
Giel achterwiel
-
geen boomstammen in deze rit. alleen als je naast het pad gaat rijden.
en idd een A-5 roadbook houder en alles komt goed
en idd een A-5 roadbook houder en alles komt goed
-
Zo, de route is compleet en nu alle informatie even op een rij;
220 km waarvan 171 off-road. dat is dus 78%!
gestart wordt op zaterdag 22 april vanaf 10.00 uur bij OSSA buitensport (rijksweg 1) in Herten (net ten zuiden van Roermond).
op advies is er een maximaal aantal deelnemers van 50 personen.
deelname is 15,- euro (roadbook inleveren na de rit)
BBQ achteraf; 11,- euro
van tevoren opgeven door te mailen naar; limbo-rit@hotmail.com of te bellen naar Jasper Pellekaan 06-43430786.
komende zaterdag wordt de route gecontrolleerd
het roadbook is in A5 formaat.
Er zijn veel vragen over het niveau. daarom het volgende;
De rit is zeker te rijden met een zware allroad, maar noppen zijn aan te raden!
zonder noppen en bij nat weer raad ik je af mee te rijden omdat de kans op uitglijden dan op sommige stukken wel groot is.
enduristen zijn ook welkom en ik denk dat de tocht voor jullie ook zeker de moeite is al zitten er geen super technische passages (klimmen) in.
220 km waarvan 171 off-road. dat is dus 78%!
gestart wordt op zaterdag 22 april vanaf 10.00 uur bij OSSA buitensport (rijksweg 1) in Herten (net ten zuiden van Roermond).
op advies is er een maximaal aantal deelnemers van 50 personen.
deelname is 15,- euro (roadbook inleveren na de rit)
BBQ achteraf; 11,- euro
van tevoren opgeven door te mailen naar; limbo-rit@hotmail.com of te bellen naar Jasper Pellekaan 06-43430786.
komende zaterdag wordt de route gecontrolleerd
het roadbook is in A5 formaat.
Er zijn veel vragen over het niveau. daarom het volgende;
De rit is zeker te rijden met een zware allroad, maar noppen zijn aan te raden!
zonder noppen en bij nat weer raad ik je af mee te rijden omdat de kans op uitglijden dan op sommige stukken wel groot is.
enduristen zijn ook welkom en ik denk dat de tocht voor jullie ook zeker de moeite is al zitten er geen super technische passages (klimmen) in.
-
Het lijkt me een leuke rit te worden
Misschien een domme vraag, maar is het mogelijk om ergens halverwege een keer te tanken ? Dit omdat ik een cross tank op mijn Wr400 heb zitten van 8 l.
Misschien een domme vraag, maar is het mogelijk om ergens halverwege een keer te tanken ? Dit omdat ik een cross tank op mijn Wr400 heb zitten van 8 l.
Giel achterwiel
-
tanken is zeker mogelijk. maar de tankstations staan niet in het roadbook. misschien kan ik er zaterdag een aantekening van maken. ik zal mijn best doen.
Iets om van tevoren benzinekannen af te geven en deze halverwege de rit voor de deelnemers op locatie uit te delen (net als menig Ardennenrit) ? Heb ook interesse om mee te gaan, mits ik dan een fatsoenlijk roadbook heb.
-
is idd een idee. maar ik zal eerst kijken of ik geen tankstation in het roadbook kan zetten op een 150 km
-
Dan zal ik toch maar eens iets regelen voor benzine.
De kans dat ik die 150 km haal off road word klein.
Toch maar eens een grotere tank aanschaffen dus
De kans dat ik die 150 km haal off road word klein.
Toch maar eens een grotere tank aanschaffen dus
Giel achterwiel
-
Inderdaad
Giel achterwiel
-
ik ga de mogelijkheden bekijken om tankstations op het roadbook te zetten. gaat het niet dan zal ik zien dat er voor degenen die het nodig hebben een tankplaats (jerrycans) geregeld word.