oh nee! motorolie achter het luchtfilter
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: za mar 27, 2004 23:04
Gewoon niet bezuinigen op een paar ringetjes, het is allemaal toch al duur genoeg.
Oh, Dan leg ik er voor de zekerheid twee tussen. Vakantiegeld komt er toch weer aan
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Uitspoelen in bv. een glazen groentepotje (van Hak of zo, en nee, ik werk niet bij de mannen van Hak) met wasbenzine (even laten inweken) en dan met perslucht uitblazen, van binnen naar buiten.Fox-kid schreef:Moet je bij het verversen ook steeds een nieuwe koperring om de karterstop doen?
Het oliefilter is bij mij een ijzeren zeefje, die heb ik de vorige keer vervangen. Denk dat ik hem deze keer maar schoon blaas. Kan toch geen kwaad om een paar keer met zo'n filtertje te doen?
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
-
- Site Admin
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
- Locatie: Balkbrug
- Contacteer:
Een nieuwe is beter, maar als je die even niet bij de hand hebt;Fox-kid schreef:Moet je bij het verversen ook steeds een nieuwe koperring om de karterstop doen?
stook de ouwe ring even heet, en laat het weer afkoelen.
Nu heeft ie weer dezelfde 'zachtheid' als een nieuwe.
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: vr mar 31, 2006 14:45
Gezeur allemaal als ie niet lekt is het prima lekt wel moet je hem vervangen.Freek schreef:Een nieuwe is beter, maar als je die even niet bij de hand hebt;Fox-kid schreef:Moet je bij het verversen ook steeds een nieuwe koperring om de karterstop doen?
stook de ouwe ring even heet, en laat het weer afkoelen.
Nu heeft ie weer dezelfde 'zachtheid' als een nieuwe.
Welkom op het forumHonda crf450 schreef:Gezeur allemaal als ie niet lekt is het prima lekt wel moet je hem vervangen.Freek schreef:Een nieuwe is beter, maar als je die even niet bij de hand hebt;Fox-kid schreef:Moet je bij het verversen ook steeds een nieuwe koperring om de karterstop doen?
stook de ouwe ring even heet, en laat het weer afkoelen.
Nu heeft ie weer dezelfde 'zachtheid' als een nieuwe.
Je weet pas na het opnieuw monteren of de reeds gebruikte ring niet lekt. Is een beetje laat achterkomen als je er voor 20 euro ingegoten hebt en dat ding dicht toch niet goed af.
Daarnaast:
Met een reeds gebruikte ring (die door het aandraaien is samengeperst en daardoor harder), is het ook erg oppassen dat je de schroefdraad niet uit je karter draait. Je voelt niet goed dat je hem vast draait en voor je het weet komen de alukrullen onderuit je blokje. Ook dit is een reden voor het direct aanbrengen van een nieuwe.
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Heerlijk, zo'n 2 jaar oud topic openen. En dat door een nieuwe gebruiker: welkom,
maar voortaan geen oude koeien meer uit de sloot halen. Of het moet een heel nuttige opmerking zijn, en niet zoals deze.
maar voortaan geen oude koeien meer uit de sloot halen. Of het moet een heel nuttige opmerking zijn, en niet zoals deze.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?