Hoi,
Heeft iemand dit reeds meegemaakt, en wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Na gisteren extreem te gaan baggeren, (ja letterlijk) wou ik toch de olie en de filters vervangen. Groot was mijn verbazing toen ik merkte dat het langste filter dichtgezogen was. Motor heef waarschijnlijk wel water gekregen, want luchtfilter, en luchtfilterkast zaten half onder water.
Of is het de olie die te dik was bij de de vriekou van de laatste weken?
Ik gebruik Castrol R4 full syntetic 5 W 40. De zeeffiltertjes waren ook heel vuil, hetgeen ik vroeger nooit gemerkt heb. Olie zat geen 800 km in het blok?
Xander
Dichtgezogen oliefilter op KTM 450
Moderator: ghulst
-
Ik weet niet om de hoeveel km ik de olie wissel maar in ieder geval telkens na 20 uur (zo is het ook voorgeschreven).
Elke 500-600 km
Komt meer voor, vooral bij de SXFjes. Voorzichtig opwarmen lijkt vooralsnog de enige remedie...xander schreef:Hoi,
Heeft iemand dit reeds meegemaakt, en wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Na gisteren extreem te gaan baggeren, (ja letterlijk) wou ik toch de olie en de filters vervangen. Groot was mijn verbazing toen ik merkte dat het langste filter dichtgezogen was. Motor heef waarschijnlijk wel water gekregen, want luchtfilter, en luchtfilterkast zaten half onder water.
Of is het de olie die te dik was bij de de vriekou van de laatste weken?
Ik gebruik Castrol R4 full syntetic 5 W 40. De zeeffiltertjes waren ook heel vuil, hetgeen ik vroeger nooit gemerkt heb. Olie zat geen 800 km in het blok?
Xander
Keertje of vier rijden, dus ca. 500-600 km.
Oliefilter met RVS-gaas i.p.v. papieren, is gewoon uit te spoelen/door te blazen (is voor m'n Italiaanse hetzelfde filter als bij Yamaha 426 ).
Oliefilter met RVS-gaas i.p.v. papieren, is gewoon uit te spoelen/door te blazen (is voor m'n Italiaanse hetzelfde filter als bij Yamaha 426 ).
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
-
Gaat het hier niet over een KTM 450?
Bij de poll staat als onderwerp : hoe dikwijls wissel jij je olie
Dat bij een KTM 450 het oliefilter dichtgezogen wordt, tja ...............
Dat bij een KTM 450 het oliefilter dichtgezogen wordt, tja ...............
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!