Zit hier een verschil in. Zijn enduro motoren lager?
Ik heb nu een crosser maar wil 1 met kenteken. Wat is mooier...een 2takt of 4 takt? Zit er een verschil in met het onderhoud?
Verschil vering enduro en vering crosser
Moderator: ghulst
wat is mooier?een 2-takt of een viertakt? wat is dat nu voor een vraag, wat is beter kun je vragen,maar dat hangt af voor het gebruik. En qua onderhoud moet je eerst enkele parameters stellen, wat ben je ermee van plan, wat is je rijstijl. Over het algemeen wordt gezegd dat een viertakt onderhoudsvriendelijker is, maar valt te zien van type tot type.
En men YZ426F is iets hoger als een WR450F.
Je moet eerst weten wat je wil voor je zo een vragen stelt hoor.
greetz
En men YZ426F is iets hoger als een WR450F.
Je moet eerst weten wat je wil voor je zo een vragen stelt hoor.
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: do apr 14, 2005 21:06
en de hoogte is gewoon afhankelijk van wat voor vering eronder is gezet en hoe het is afgesteld....
Een hele echte enduro is normaal gesproken niks lager dan een crosser, uiteraard afhankelijk van de instelling van de veer. Een off-the-road kan in veel gevallen wel wat lager uitvallenyamaha81 schreef:Zit hier een verschil in. Zijn enduro motoren lager?
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Hoe het bij andere merken zit weet ik niet, maar bij KTM zit er bij de enduro's(EXC) een andere, meer soepele veer in de voorvork dan bij de crossers(SX). Mijn ervaring is dat je met een omgebouwde crosser een te harde vering hebt voor enduro te rijden. Deze is natuurlijk wel altijd aan te passen, maar een standaard endurovering is naar mijn gevoel beter dan een aangepaste crossvering. Maar smaken verschillen natuurlijk. Als je enduroritten hoofdzakelijk bestaan uit het rijden van het ene crosscircuitje naar het andere, dan ben je misschien weer beter af met een crossvering.