Motoren gestolen.

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Redski
Berichten: 392
Lid geworden op: wo dec 25, 2002 23:56
Locatie: Hengelo(gld)
Contacteer:

Gisteren is na afloop van de ONK enduro in Holten de zowel de motor van mij (Victor Rensen) als die van mijn kameraad Hendrik de Hoog uit onze Fiat Ducato bus gestolen. Ik was eerder op de dag al uitgevallen na 2 keer onbenullig hard afgestapt te zijn :? . Mijn brommer stond dus al in de bus. Na afloop die van Hendrik erbij ingezet en even een colaatje gedronken. Bus op slot, staalkabel door de wielen. Niet meer dan 20 minuten, eerder een kwartier in de kantine geweest. :evil:
Gewoon ingestapt en weggereden zodat we thuis pas ontdekten van de diefstal. Je doet de achterdeuren open en er staat niets meer, gewoon onwerkelijk. Het gaat om een KTM 300EXC My2004 met startnr 625, zwarte wielen en een Doma uitlaatsysteem kenteken MJ-TZ-36 met Framenummer: VBKGSA2024M425874 en een KTM 525 EXC My 2005 Factory Edition met startnr 632[.Kenteken MN-NJ-04 MET Framenummer: vbkrca4035m440758 .Binnen 9 jaar de 2e keer dat me een motor wordt afgestolen, dan krijg je bepaalde ideën over wat je met de daders zou willen doen :twisted: Verder is er een speciale FOX crosshelm gestolen in de kleur Oranje/Wit/Blauw.
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Schit man houd dit nu nooit op :evil:

Als ze zo uit een bus gehaald worden als je er een slot en al op hebt zitten dan MOET dat toch wel iemand gezien hebben.

Bij mij is er vorig jaar in Oktober ook een motor uit mijn garage gestolen en daar heb ik al een hoop voorzorgsmaatregelen tegen genomen om dat niet nog een keer mee te maken maar als ik jou verhaal nu weer lees wordt ik er ook weer angstig van als ik de motor op een off-road rit of ergens anders in mijn bus heb staan.

Heb je geen alarm op je bus zitten ?

Sterkte en ik hoop voor je dat je er nog iets van zult horen.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

:shock: :cry:
Wat zal je ziek zijn.....
Stond je bus een beetje achteraf, zodat niemand er gaten in had?
Man, hier wordt je toch verschrikkelijk gek van.
Als die van mij gestolen zou worden, heb ik niks meer, want hij is slechts wa verzekert...
Er zijn gewoon lui die offroads aflopen, je dus afleggen en dan hun slag slaan. Misschien hebben ze je nog wel goededag gezegd toen je de kantine in kwam lopen. Stelletje etters.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

dit is toch wel de overtreffende trap :evil: op deze manier is geen enkele beveiliging nog afdoende sterkte
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

Tjonge jonge... als ze op deze manier al worden meegenomen dan is inderdaad niets meer veilig.
multiballs
Berichten: 105
Lid geworden op: do apr 14, 2005 21:06

das echt zwaar kut,
volgens mij kun je ze nergens meer neerzetten,
zelfs niet ergens aan vast oid....
of ze nemen de aanhanger wel mee...
of anders ook nog de complete bus als je niet uitkijkt....
zo kun je toch niet eens meer lekker rijden of even gezellig nazitten... :evil:
eigenlijk zou er bij elke rit controle moeten zijn op de parkings...
en bij de uitgang controle dmv kenteken bij motor en dan terein af... :idea:
Gebruikersavatar
JBassie
Berichten: 683
Lid geworden op: ma mar 22, 2004 15:54
Locatie: Velp
Contacteer:

misselijk makend ja :evil: :evil: ...

Hoop echt dat je er weer wat van te horen krijgt, die bende moet echt gepakt worden!
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Ik had het verhaal gelezen in het gastenboek van www.enduro.nl.

Niet wetende dat jij het was, in twee woorden zwaar kut. Meest asociale wat er is iemand zijn motor jatten.Een misselijk makende streek.

Iedreen zijn ogen en oren open?

Trouwens voor iedereen, wa met diefstal en brand koste niet veel extra. Of je er ooit wat hebt. Die verzekeringsmannen proberen er toch onder uit te draaien.
stimpie
Berichten: 900
Lid geworden op: wo mar 31, 2004 22:01
Locatie: helchteren

dat zelfde is vorig weekend ook hier in overpelt op de cross gebeurt. 3 motoren gestolen. is echt klote.
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

stimpie schreef:dat zelfde is vorig weekend ook hier in overpelt op de cross gebeurt. 3 motoren gestolen. is echt klote.
Ik heb gelezen dat ze er daar 5 gejat hebben :evil:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

Er zijn volgens mij best mogelijkheden om dit soort toestanden met een beetje extra moeite te voorkomen...

1. Van iedereen de papieren controleren bij inschrijven en weggaan.
2. Net als in Veldhoven. Daar krijg je ook bij binnenkomst een briefje met daarop het kenteken van je eigen motor. Zonder dat briefje kom je niet zomaar met de motor weg.
3. Iemand een PDA geven en bij aankomst van elke auto het kenteken en de motorkenteken(s) noteren. Bij weggaan controleren.

Bij een cross is het natuurlijk moeilijker maar daar zou je iets soortgelijks kunnen doen met framenummers. Kost wel meer tijd natuurlijk.
exc 380
Berichten: 95
Lid geworden op: vr jun 18, 2004 17:21

Is echt kloten.
Ik zal mijn ogen open houden Victor. Zitten /zaten die oranje Deunk stickers nog steeds op de achterbrug???
Laatst in Zelhem ook 2 ktm 125ers gejat uit de schuur!!

Mark
Gebruikersavatar
JBassie
Berichten: 683
Lid geworden op: ma mar 22, 2004 15:54
Locatie: Velp
Contacteer:

Die ongelofelijke aso's doen dat volgens mij met crosspak incl. helm en al aan, zodat het minder opvalt als een gewoon iemand die met een motor wegloopt.
En het zullen geen motorliefhebbers zijn anders kan je dat niet doen. Geld, geld en nog een geld...
stimpie
Berichten: 900
Lid geworden op: wo mar 31, 2004 22:01
Locatie: helchteren

adje schreef:
stimpie schreef:dat zelfde is vorig weekend ook hier in overpelt op de cross gebeurt. 3 motoren gestolen. is echt klote.
Ik heb gelezen dat ze er daar 5 gejat hebben :evil:
nee zouden er 3 gestolen zijn. iets vroeger dna het gebeurde had men een grijze bmw met nederlands kenteken gezien met een kar voor 3 motoren erachter en die heeft daar heel de dag rond gereden en naar motoren gezocht .
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

stimpie schreef:
adje schreef:
stimpie schreef:dat zelfde is vorig weekend ook hier in overpelt op de cross gebeurt. 3 motoren gestolen. is echt klote.
Ik heb gelezen dat ze er daar 5 gejat hebben :evil:
nee zouden er 3 gestolen zijn. iets vroeger dna het gebeurde had men een grijze bmw met nederlands kenteken gezien met een kar voor 3 motoren erachter en die heeft daar heel de dag rond gereden en naar motoren gezocht .
Lees dit maar eens http://www.mxworld.be/mxforum/viewtopic.php?t=4122
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Fox-kid
Berichten: 568
Lid geworden op: zo jan 25, 2004 20:21
Contacteer:

Het lijkt elke keer bij een groot evenement raak te zijn! Meer aandacht bij de organisatie is wel op zijn plaats!

Zou dit op bestelling gebeuren? En wat doen ze er vervolgens mee? Gewoon crossen zonder kenteken of slopen voor de onderdelen?

Ik zou zeggen: check alle tweedehandssites en iedereen ogen en oren open!

Tevens wordt het tijd voor een paar lokmotoren in de paddock. Een heterdaadje zou mooi zijn.
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
folie
Berichten: 884
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:40
Locatie: ja

Fox-kid schreef: Tevens wordt het tijd voor een paar lokmotoren in de paddock. Een heterdaadje zou mooi zijn.
Goed idee. Als je er onderhand toch op kunt wachten dat die gasten toeslaan, dan zou dat wel eens kunnen helpen.
Ik krijg er spontaan fantasieen bij.. :evil:
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Iedereen op een afgesloten terrein en wanneer je naar huis wilt een briefje laten zien die je kreeg toen je het terrein op reed of je kenteken laten zien.

Zo moeilijk is dat echt niet, er is hier een schone taak weggelegd voor de knmv. Kunnen ze wat terug doen voor die centen die ze opstrijken. Van al die centen kunnen ze wel een beveiligings bedrijf voor in huren.
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Hier nog meer leed.

http://www.motocrossplanet.nl/forum/vie ... highlight=

Lees ik net weer op motorcrossforum.nl
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

In ieder geval één voordeel van een enduro, is gewoon te verzekeren tegen diefstal zonder rare toeren uit te hoeven halen. De rest blijkt toch niet meer afdoende te zijn :( .
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Plaats reactie