Dominator off road geschikt maken

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
plukenannabel

Heb een dominator 650 aangeschaft om mezelf te leren off roaden. Een 1990 dus met kickstarter en rvs bochten en instelbare achterveer. Het plastic en tank is nu nog mooi dus dat moet eraf.
Dacht zelf aan een grotere plastic tank (acerbis) en alle plastic eraf. Zo'n klein schermpje met licht erop en valprotectoren op het stuur.
Wil gewoon vrij in het bos rijden en af en toe een off road ritje zoals met de transalpclub of bmw gs club. Zie wel veer grote tanks voor bv lc4 en tt600. Is dit een beetje pas te maken of moet ik specifiek zoeken naar dominator of xr?
Iemand tips of nog iets liggen?
hornet911

Ik denk dat het moeilijk wordt om een tank aan te passen naar jouw motor!

Ik zou zeggen: zoek een geschikte tank, plaats handbeschermers, gesinterde remblokjes, offroad banden (zal je het meeste voelen!!), toolbag achterop, hoger acerbis voorspatbord, stuurverhogers, ....

Begin met banden...
0X
xr-manu

Acerbis heeft wel een tank voor een Domi,dacht ik.
Max_Kool

Misschien een stomme vraag Pluk, maar waarom zou je bij een 15 jaar oude motor op zoek gaan naar spullen waarmee je het originele netjes houdt. Ik zou gewoon zoals hij nu is gaan raggen.

Af en toe breek je eens een stukkie plastic, nou en? Het is toch een ouwe fiets? Daar zou ik geen extra geld aan uitgeven...

(Denk ik dan hoor) ;)
plukenannabel

hoi max, tja welliswaar 15 jaar oud maar nauwelijks gebruikt, zonde om dat plastic te mollen vind ik. Wil hem aan het einde van het jaar weer verkopen voor een meer echte offroad als ik het erg leuk vind. In nette staat verkopen gaat dan net wat makkelijker, ook al is ie oud.
Heb de kappenset acerbistank en buddy van een ktm lc4 en dat gaat passen, wel is de tank wat breed.
Kijk nog ff voor een goedkoop dominatortankje en anders gaat dit erop, crosbandjes heb ik, acerbis handkapjes ook. Stuurverhoger werk ik aan. Alleen achterschokbreker is lek dus daar moet een andere voor komen.
Plaats reactie