Rudy schreef:Dat lijkt me wel, bougie is wit en de zuiger nogal zwart
De boostpoort of boosterpoorten blazen normaal richting de bougie, spoelers over de zuiger.
De timing is meestal iets later dan de spoelers zelf, omdat anders het verse megsel de uitlaat vrij direct ingaat.
En als de boosters eerder openen wordt er na het openen veel druk verloren, maar volume gaat er minder doorheen. Als de spoelers dan openen dan ben je de top van dde ruk al kwijt.
Hee Rudy, waar bleef je nu zo lang. Ik dacht dat je op trainingskamp was.
Verklaar even bougie wit en zuiger zwart, want volgens mij praat je nu ook over m'n vorige topic met die krukaslagers, toch?
Als je nu naar het spoelpatroon kijkt, welke kant spoelt dan beter??? Links of rechts?
Dat van dat drukverlies wil ik wel geloven, dat is dus de reden dat ze alle poorten tegelijk laten openen. Toch heb ik boostpoorten gezien die iets eerder openende, zeg maar 0.2mm eerder. Dit om bij lage gassnelheden de cilinder even leeg te duwen.
Fijn dat je 2stroke tuning weer even onder de aandacht brengt, ik was hem even vergeten.
Ik denk dat ik me nogmaals ga concentreren op het gelijk openen van de poorten, want daar zit nog een ietsje verschil in. Dan zal ik even naar die achterste spoelpoorten kijken, misschien dat ik die iets naar achteren moet laten richten, dat doe ik dan met JB weld. Dat is ook weer weg te halen mocht het niets worden.
Afijn, ga weer wat lees werk verrichten, tot later.