Hoi!
Ik begrijp er geen bal van, in mijn boekje staat NGK CR8EK.
Laat ik die nou net toevallig in huis hebben, (is nl ook het type wat in mijn LC8 moet).
Echter is de schacht daarvan 10mm, en past ECHT niet in de kop van mijn EXC die 12mm diameter is.
De bougie die er bij de koop van de EXC inzat is NGK DCPR8E.
Waar rijden andere EXC 520 rijders mee? en wat staat er dan voor bougietype in jullie boekje vermeld??
Alvast bedankt voor eventuele reacties!
Groet Daan
bougie EXC 520 welk type?
Moderator: ghulst
In een 520 moet echt wel een CR8EK.
Maar in een 525 komt dus die andere bougie...
Is de kop van je 520 misschien niet meer origineel ?
Jo VdB
Maar in een 525 komt dus die andere bougie...
Is de kop van je 520 misschien niet meer origineel ?
Jo VdB
MMM, zou kunnen.
Ik heb de 520 gekocht bij Brouwer motors.
deze was "rammelend"ingeruild door de vorige eigenaar en weer "fris"
gemaakt voor de verkoop bij brouwer dus.
Wellicht had de motor kopschade, en hebben ze er een kop van een 525 opgezet.
Andere delen waren ook zichtbaar vervangen, nl ontsteking/ontstekingsdeksel, en aan de pakkingen kan ik zien dat het hele blok uit elkaar is geweest.
Zal wel geen kwaad kunnen neem ik aan, 525 kop op een 520
Vandaar dat hij zo hard gaat natuurlijk
Daan
Ik heb de 520 gekocht bij Brouwer motors.
deze was "rammelend"ingeruild door de vorige eigenaar en weer "fris"
gemaakt voor de verkoop bij brouwer dus.
Wellicht had de motor kopschade, en hebben ze er een kop van een 525 opgezet.
Andere delen waren ook zichtbaar vervangen, nl ontsteking/ontstekingsdeksel, en aan de pakkingen kan ik zien dat het hele blok uit elkaar is geweest.
Zal wel geen kwaad kunnen neem ik aan, 525 kop op een 520
Vandaar dat hij zo hard gaat natuurlijk
Daan
Hoi!
Net even met de dealer gebeld, er zit dus een revisiekop op mijn 520,
die dus het grotere bougiegat heeft.
De dunne schagten werden in het verleden nog al eens stuk gedraaid,
dus is KTM weer overgestapt op de dikkere 12mm.
Ook heeft de nieuwere kop een verbeterd waterkanaal gekregen,
dus ben ik er eigenlijk alleen maar op vooruit gegaan denk ik>
Daan
Net even met de dealer gebeld, er zit dus een revisiekop op mijn 520,
die dus het grotere bougiegat heeft.
De dunne schagten werden in het verleden nog al eens stuk gedraaid,
dus is KTM weer overgestapt op de dikkere 12mm.
Ook heeft de nieuwere kop een verbeterd waterkanaal gekregen,
dus ben ik er eigenlijk alleen maar op vooruit gegaan denk ik>
Daan