Toen ik woensdag gaan rijden ben bleef opeens mijn gaskabel hangen
en heb ik de motor moeten afleggen. Hierbij hoorde ik 3 enorme knallen in de uitlaat en nadien niets meer. Na nazicht van diezelfde gashendel , en het plaatsen van een nieuwe bougie , wilde ik de motor weer starten maar hij geeft geen kick. Wel heb ik het gevoel dat ik ook minder compressie heb . Nu zou ik graag eens weten wat de oorzaak eventueel kan zijn .
Alvast bedankt
WR 400 start niet meer!!
Moderator: ghulst
- dennis blue magic
- Berichten: 62
- Lid geworden op: ma nov 22, 2004 19:18
- Locatie: haacht (b)
was het effectief de gas kabel die bleef hangen of sloeg de motor op hol,?
wr250f.
- dennis blue magic
- Berichten: 62
- Lid geworden op: ma nov 22, 2004 19:18
- Locatie: haacht (b)
zal wel op hol gelopen zijn. er waren drie knallen te horen. dit komt omdat er onverbrande benzine in de uitlaat komt die niet(volledig verbrand is) uw uitlaat klep gaat(staat) reeds open en uw bougei vonkt nog na en er komt nog verbranding in uw uitlaat i.p.v in de cilinder.
controleer een uw distributie staan de merkpunten nog juist ?
en zeker nazien of de ontsteking niet verlopen is .
controleer een uw distributie staan de merkpunten nog juist ?
en zeker nazien of de ontsteking niet verlopen is .
wr250f.
Ik hoop voor jouw dat ik geen gelijk heb maar ????
Achter de gasschuif zit een plaatje ,
na een X aantal km, kan het plaatje gaan slijten
GEVOLGEN!!!!!!!!!!
Plaat gaat stuk en blijf tussen de gasschuif hangen en een gedeelte wordt door de carburateur de cilinder ingezogen
SCHADE aan zuiger en cilinder
P.S Laat eens weten wat het is
Achter de gasschuif zit een plaatje ,
na een X aantal km, kan het plaatje gaan slijten
GEVOLGEN!!!!!!!!!!
Plaat gaat stuk en blijf tussen de gasschuif hangen en een gedeelte wordt door de carburateur de cilinder ingezogen
SCHADE aan zuiger en cilinder
P.S Laat eens weten wat het is
Vriend van mij had vorig jaar hetzelfde met een yz400. Een paar knallen en niets toen niets meer. Niet meer lopen en geen compressie meer. Er was inderdaad het plaatje wat KTM Jan zegt afgebroken. Hij had geluk. Het afgebroken gedeelte was tussen twee kleppen gaan zitten en had niets kapot gemaakt.
Ride light, ride fun, ride 2-stroke....
- sjikkentip
- Berichten: 500
- Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
- Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel
Mijne maat kwam ook hetzelfde tegen(plaatje carburator) bij zen KTM EXC 520 2001.Hij had ook geluk,de stukken vielen nergens te bespeuren.Gewoon plaatje vervangen en terug rijden....
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
- dennis blue magic
- Berichten: 62
- Lid geworden op: ma nov 22, 2004 19:18
- Locatie: haacht (b)
yep. idd van haacht( sint-adriaan/ zoellaan) .den bik schreef:En hoe moet ik dan die distributie controleren ??
Ik ken er nml. NIKS van van een motor.
Zou het eventueel opgelost zijn door een nieuwe onsteking te kopen???
En btw ik ben ook van Haacht (Wespelaar ) Jij ook ??
voorstel we zullen dat samen eens proberen op te lossen bel mij eens op
xxxxxxxxx
Laatst gewijzigd door dennis blue magic op ma aug 29, 2005 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
wr250f.
- dennis blue magic
- Berichten: 62
- Lid geworden op: ma nov 22, 2004 19:18
- Locatie: haacht (b)
sjikke al zo vroeg wakker ? veel werk of ben je met de gordel bezigsjikkentip schreef:Mijne maat kwam ook hetzelfde tegen(plaatje carburator) bij zen KTM EXC 520 2001.Hij had ook geluk,de stukken vielen nergens te bespeuren.Gewoon plaatje vervangen en terug rijden....
wr250f.
- sjikkentip
- Berichten: 500
- Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
- Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel
Nee kmoet spijtig genoeg werken.....dennis blue magic schreef:
sjikke al zo vroeg wakker ? veel werk of ben je met de gordel bezig
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
Hoi allemaal na nazicht van de motor door een vriend is hij tot de vaststelling gekomen dat de nokkenasketting een tand versprongen is en de bougiekop niet meer naar behoren werkte. Hij zal nu eerst de beide vernieuwen en dan maar hopen dat het probleem opgelost is.
Dus Dennis blue magic sloeg de nagel op de kop wat het probleem betrof.
Alvast bedankt aan iedereen die mij helpen zoeken heeft.
Greetz Jeroen
PS Dennis als jij hier in de buurt gaat rijden mag je me altijd eens bellen .
Dus Dennis blue magic sloeg de nagel op de kop wat het probleem betrof.
Alvast bedankt aan iedereen die mij helpen zoeken heeft.
Greetz Jeroen
PS Dennis als jij hier in de buurt gaat rijden mag je me altijd eens bellen .
Laatst gewijzigd door den bik op za sep 17, 2005 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- dennis blue magic
- Berichten: 62
- Lid geworden op: ma nov 22, 2004 19:18
- Locatie: haacht (b)
des te beter.ik heb gisteren avond nog een kameraad gesproken die vroeger ook een wr 400 had en die heeft toch ook 2x probleem gehad met dat plaatje aan de gas schuif. dus toch ook maar effe nakijken is een kleine moeite .later zijn er wel verbeterde plaatjes uitgebracht.
groeten.
normaal rij ik nu volgende zondag vertrek rond 8.30 u ik laat u wel iets weten.
groeten.
normaal rij ik nu volgende zondag vertrek rond 8.30 u ik laat u wel iets weten.
wr250f.
Hallo Jeroen
Ik wil graag nog een paar opmerkingen plaatsen.
liep de motor VOOR dat het gas bleef hangen wel goed????
Dan is het niet de nokkenasketting die verspringt niet zomaar een tand
Gas blijven hangen gebeurd bij een 4-takt haast niet omdat er een terugtrekkabel aan de gashendel zit (Blijft over er zit wat tussen de gasschuif)
Om in een WR 400 meer vermogen te krijgen wordt bij een WR de uitlaatnokkenas 1 tand verzet (ik geloof van 1tand later) YZ TYMING
Dit betekend dat jouw vriend de merktekens NIET op 1lijn ziet, MAAR DE AFSTELLING WEL GOED IS
Gr. KTM_JAN
Ik wil graag nog een paar opmerkingen plaatsen.
liep de motor VOOR dat het gas bleef hangen wel goed????
Dan is het niet de nokkenasketting die verspringt niet zomaar een tand
Gas blijven hangen gebeurd bij een 4-takt haast niet omdat er een terugtrekkabel aan de gashendel zit (Blijft over er zit wat tussen de gasschuif)
Om in een WR 400 meer vermogen te krijgen wordt bij een WR de uitlaatnokkenas 1 tand verzet (ik geloof van 1tand later) YZ TYMING
Dit betekend dat jouw vriend de merktekens NIET op 1lijn ziet, MAAR DE AFSTELLING WEL GOED IS
Gr. KTM_JAN
Zet mijn reaktie er toch ook nog maar ff onder....
Ik had vorig jaar met mijn WR400 exact hetzelfde. Tijdens een rit gaat ineens het blok een partij toeren maken (alsof de gasschuif niet meer terugkomt). Motor af en opnieuw aantrappen. Bleek geen compressie meer te zijn...
Nog 'n paar x trappen en toen sloeg de zuiger vast
Naar huis gesleept en carb opengemaakt: stukje van het plaatje op de gasschuif afgebroken en in de cylinder terecht gekomen!
Heb toen 'n topic op dit forum gezet met foto's.
Zou ik toch maar ff checken als ik jou was...!
Suc6
Arnaud.
Ik had vorig jaar met mijn WR400 exact hetzelfde. Tijdens een rit gaat ineens het blok een partij toeren maken (alsof de gasschuif niet meer terugkomt). Motor af en opnieuw aantrappen. Bleek geen compressie meer te zijn...
Nog 'n paar x trappen en toen sloeg de zuiger vast
Naar huis gesleept en carb opengemaakt: stukje van het plaatje op de gasschuif afgebroken en in de cylinder terecht gekomen!
Heb toen 'n topic op dit forum gezet met foto's.
Zou ik toch maar ff checken als ik jou was...!
Suc6
Arnaud.
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
www.noxian.nl