Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een <25kw enduro. Wat is volgens jullie de <25kw enduro met de meeste kracht? Want ik ben bang dat al die <25kw enduro's precies slakken gaan lijken tegenover mijn cr125. De bedoeling is om die cr125 te vervangen door een enduro waar ik op zal mogen rijden als ik 18 ben om mee tourtochten te doen met mijn oom. Maar al die <25kw zijn volgens mij echt sloom. Welke enduro van minder dan 25kw gaat goed vooruit?
BTW:Weet iemand op hoeveel kw de volgende moto's worden ingeschreven?
-kawa kdx 200
-kawa klx300r
-gasgas EC200
-honda xr250
25kw enduro?
Moderator: ghulst
Beste Dempy,
de meeste enduro's zijn officieel aan minder dan 25 kW toegelaten. Dus op papier zijn de meeste zowiezo al in orde met deze norm.
Jo VdB
de meeste enduro's zijn officieel aan minder dan 25 kW toegelaten. Dus op papier zijn de meeste zowiezo al in orde met deze norm.
Jo VdB
Mijn laatste 2 viertakt KTM's, namenlijk een 400 EXC racing en een 450 EXC racing, hadden beiden op kenteken <25 kw, dus in principe geschikt voor een 18 jarige. Alleen de werkelijke vermogens liggen veel hoger nadat ze afgeleverd zijn.
hier husaberg 650 => 9.6 Kw
Mijn droommoto voor het moment is een yamaha wr250f. Maar nergens kan ik vinden op hoeveel kw ze moet worden ingeschreven en de yamahaverdelers/winkels antwoorden niet op mijn (zeer vriendelijke) mails. Hoe veronderstellen ze dat iemand een moto koopt als ze geen info verschaffen. Waar kan ik terecht met zo'n vraag?
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: di apr 15, 2003 09:06
- Locatie: Belgie mechelen
- Contacteer:
beste dempy
ik ben in het bezit van yamaha wr250f van 2001
op mijn papier staat hij ingeschreven als 23kw
vermogen zat tot 3de versenlling zonder probleem wheelies maken
topsnelheid ongeveer rond de 135km/h
de beperking van 25kw geldt niet meer voor mij en toch zou ik nooit iets anders meer willen tenzij de nieuwe honda crf 250 als deze betaalbaar worden natuurlijk
ik ben in het bezit van yamaha wr250f van 2001
op mijn papier staat hij ingeschreven als 23kw
vermogen zat tot 3de versenlling zonder probleem wheelies maken
topsnelheid ongeveer rond de 135km/h
de beperking van 25kw geldt niet meer voor mij en toch zou ik nooit iets anders meer willen tenzij de nieuwe honda crf 250 als deze betaalbaar worden natuurlijk
Enduro toffe sport
Je maakt me jaloers.sir kwietje schreef:beste dempy
ik ben in het bezit van yamaha wr250f van 2001
op mijn papier staat hij ingeschreven als 23kw
vermogen zat tot 3de versenlling zonder probleem wheelies maken
topsnelheid ongeveer rond de 135km/h
de beperking van 25kw geldt niet meer voor mij en toch zou ik nooit iets anders meer willen tenzij de nieuwe honda crf 250 als deze betaalbaar worden natuurlijk
BTW: Is dat fotootje langs de autosnelweg in Leuven gemaakt?
Ik ben daar al enkele keren gaan crossen. En al 2 keer de politie op mijn dak. Dus nu durf ik daar niet meer gaan. Spijtig, want het was daar wel plezant.
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: di apr 15, 2003 09:06
- Locatie: Belgie mechelen
- Contacteer:
hehe
jep dat klopt is in leuven getrokken tijdens een enduro rit
een paar toertjes doen en dan door rijden
zo ben je weg tegen dat de politie er is
jep dat klopt is in leuven getrokken tijdens een enduro rit
een paar toertjes doen en dan door rijden
zo ben je weg tegen dat de politie er is
Enduro toffe sport
En dan maar bidden dat je nooit iets overkomt, want dan is de verzekering heel erg makkelijk: vergeet het maar!Joop schreef:Mijn laatste 2 viertakt KTM's, namenlijk een 400 EXC racing en een 450 EXC racing, hadden beiden op kenteken <25 kw, dus in principe geschikt voor een 18 jarige. Alleen de werkelijke vermogens liggen veel hoger nadat ze afgeleverd zijn.
Twente Rulez!
Hoe dan ook: als je toch beperkt bent tot 25 kW, zoek dan een viertakt. Dan heb je tenminste een flinke lange powerband, anders zit je je rot te hengelen naar die 25 kW-tjes, ergens bovenin je toeren.Dempy schreef:Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een <25kw enduro. BTW:Weet iemand op hoeveel kw de volgende moto's worden ingeschreven?
-kawa kdx 200
-kawa klx300r
-gasgas EC200
-honda xr250
Twente Rulez!
en ja wat moet je dan bij een husaberg doen
die komen origineel op 9.6 kw
dus een 650 met 12pk ga jij daarmee rijden
dan koop je u beter nen yamaha peewee
die komen origineel op 9.6 kw
dus een 650 met 12pk ga jij daarmee rijden
dan koop je u beter nen yamaha peewee
Zo te zien heb ik niet veel keuze:
-honda xr250r
-kawasaki klx250r
-yamaha tt-r 250
Dit zijn de enige viertakt enduro's die minder dan 25kw hebben en minder dan 0.16kw/kg. Ik had toch liever een klx300r of een yamaha wr250f gehad, maar daar zal ik op moeten wachten spijtig genoeg. Maar het scheelt zo weinig. De klx300r is 19kw, maar dat komt overeen met 0.18kw/kg. Juist teveel. Wat zijn de boetes eigenlijk als je met zo'n moto rijdt op 18 jaar? Het scheelt toch niet veel met de moto's die wel binnen de wetgeving vallen.
-honda xr250r
-kawasaki klx250r
-yamaha tt-r 250
Dit zijn de enige viertakt enduro's die minder dan 25kw hebben en minder dan 0.16kw/kg. Ik had toch liever een klx300r of een yamaha wr250f gehad, maar daar zal ik op moeten wachten spijtig genoeg. Maar het scheelt zo weinig. De klx300r is 19kw, maar dat komt overeen met 0.18kw/kg. Juist teveel. Wat zijn de boetes eigenlijk als je met zo'n moto rijdt op 18 jaar? Het scheelt toch niet veel met de moto's die wel binnen de wetgeving vallen.
Den nou eens niet in boetes, maar in gevolgen. Als er een hond oversteekt en jij daardoor een ongeluk krijgt/veroorzaakt, kun je je leven lang betalen. Omdat je een kW meer wilde...Dempy schreef:Wat zijn de boetes eigenlijk als je met zo'n moto rijdt op 18 jaar? Het scheelt toch niet veel met de moto's die wel binnen de wetgeving vallen.
Twente Rulez!
Door die enkele kw's heb je ongeveer 10 keer zoveel keuze.KTMZ© schreef:Den nou eens niet in boetes, maar in gevolgen. Als er een hond oversteekt en jij daardoor een ongeluk krijgt/veroorzaakt, kun je je leven lang betalen. Omdat je een kW meer wilde...Dempy schreef:Wat zijn de boetes eigenlijk als je met zo'n moto rijdt op 18 jaar? Het scheelt toch niet veel met de moto's die wel binnen de wetgeving vallen.
Dempy,Dempy schreef: een enduro waar ik op zal mogen rijden als ik 18 ben om mee tourtochten te doen met mijn oom. Maar al die <25kw zijn volgens mij echt sloom.
ik geef KTMZ eigenlijk wel gelijk ...
Trouwens, je originele vraagstelling is toch duidelijk
a) "waar ik op zal MOGEN rijden" --> de wetgeving is hier duidelijk, nl. oa. < 25 kW
b) voor tourtochten (en zelfs meer !!) is bv. een TT-R 250 van Yamaha uiterst geschikt
Als je je absoluut later wil bezinnen over ondoordachte aankopen, koop er dan eentje die voor jou niet legaal is. Maar kom niet klagen dat niemand het je verteld heeft
Ik ben tot bekering gekomen. Het is het risico niet waard.Jo VdB schreef:Dempy,Dempy schreef: een enduro waar ik op zal mogen rijden als ik 18 ben om mee tourtochten te doen met mijn oom. Maar al die <25kw zijn volgens mij echt sloom.
ik geef KTMZ eigenlijk wel gelijk ...
Trouwens, je originele vraagstelling is toch duidelijk
a) "waar ik op zal MOGEN rijden" --> de wetgeving is hier duidelijk, nl. oa. < 25 kW
b) voor tourtochten (en zelfs meer !!) is bv. een TT-R 250 van Yamaha uiterst geschikt
Als je je absoluut later wil bezinnen over ondoordachte aankopen, koop er dan eentje die voor jou niet legaal is. Maar kom niet klagen dat niemand het je verteld heeft
Nu kijk ik vooral naar de yamaha tt-r250 en de kawasaki klx250.
Maar daar heb ik ook een vraagje over. Ik heb gezien dat er tt-r250'en zijn met noppenbanden en zonder noppenbanden,zonder en met pinkers,20 en 30 pk. Wat is dat nu? Zijn er verschillende versies?
http://www.motorbikes.be/models.asp?id=2701
http://www.yamahaworld.com.au/images/sh ... tt250r.jpg
Dit zijn precies 2 verschillende versies???
waarom klx 250 je kan toch ook de klx 300 nemen zoals de mijne heeft 19 of 20 kw op papier weet niet meer juist
Normaal gezien mag je niet rijden op een klx300 op 18-jarige leeftijd.Husa Boy schreef:waarom klx 250 je kan toch ook de klx 300 nemen zoals de mijne heeft 19 of 20 kw op papier weet niet meer juist
Juist teveel Kw dacht ik toch. Ze heeft 33pk of zoiets. Dat is ongeveer 23.5kw. Maar met 23.5kw zou ze 144kg(23.5kw/0.16kw) moeten wegen, wat niet het geval is. Dan heb je geluk met de papieren.
Moest het mogelijk zijn om met een 300 te rijden, zou ik niet twijfelen.
mijn klx heeft 19kw op papier ,
19/0.16=118.75 kg en hij weegt er 120 dus zit je goed .
de mijne gaat op testbank met mijn nieuwe doma uitlaat , en ik zal nog weten te zegge hoeveel hij op het achterwiel heeft , maar het is het papier dat telt . dus ja en als je een hond omver rijd , gooi die in een beek en rijd door !!!
gvd gans u leven betalen voor nen dommen hond wie heeft da hier geplaats !!!
hetzelfde met een kat heb ik al voor gehad .
btw : een klx 300 is een kreng om te starten als hij warm staat , maar rijd zalige, en een kdx 200 heeft 26kw dus .....
19/0.16=118.75 kg en hij weegt er 120 dus zit je goed .
de mijne gaat op testbank met mijn nieuwe doma uitlaat , en ik zal nog weten te zegge hoeveel hij op het achterwiel heeft , maar het is het papier dat telt . dus ja en als je een hond omver rijd , gooi die in een beek en rijd door !!!
gvd gans u leven betalen voor nen dommen hond wie heeft da hier geplaats !!!
hetzelfde met een kat heb ik al voor gehad .
btw : een klx 300 is een kreng om te starten als hij warm staat , maar rijd zalige, en een kdx 200 heeft 26kw dus .....
klx 300 rulezzzz , ja pinkers , en stoplicht en koso klm/u teller en toeren en temp meter gemonteer , nu mijn doma chap en 46 t tandwiel nog ze en vliegen
en nieuwe achtervelg en spaken pfff 600€
en nieuwe achtervelg en spaken pfff 600€
kdx200 26kw??? zal wel foutje zijn. Mijn klx300 staat ook ingeschreven op 19kw en men klx 250 stond op 18kw. Als ik zondags ga toeren en al die gasten hebben een wr 450 dan ga ik toch goed mee hoor,kom zeker niet aan power tekort. Heb nu de uitlaat geinstaleerd van een yzf250 en gaat nu ook in 3e met het neusje omhoog. Die uitlaat past perfect,je moet juist de voorbocht ietswat opentrekken en een klein blutsje inkloppen zodat hij niet tegen de cilinder draait. Voor derest alles perfect.
juist dat starten inderdaad... maar yoshimura heeft daar de oplossing voor
juist dat starten inderdaad... maar yoshimura heeft daar de oplossing voor
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
ik heb een doma chap gestoken , volledig inox , en ik kan tot in 4 op het achterwiel blijven ....
50 t achter en 17" velgen
en mijn kdx 200 had 26kw op papier .....
verzekering laten chekken en in de winkel ook , was een 2 takt e , ma die heb ik dan maar vekocht aja .
ben redelijk kontent van mijne klx 300
50 t achter en 17" velgen
en mijn kdx 200 had 26kw op papier .....
verzekering laten chekken en in de winkel ook , was een 2 takt e , ma die heb ik dan maar vekocht aja .
ben redelijk kontent van mijne klx 300
klx 300 rulezzzz , ja pinkers , en stoplicht en koso klm/u teller en toeren en temp meter gemonteer , nu mijn doma chap en 46 t tandwiel nog ze en vliegen
en nieuwe achtervelg en spaken pfff 600€
en nieuwe achtervelg en spaken pfff 600€
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: do mei 26, 2005 18:32
- Locatie: Gilze
Ik rij een CR 500 uit 94. Officieel crosser geweest, in 2000 op kenteken gezet, en heeft maar 17 kw.
Officieel heb ik nog een maandje klein rijbewijs
Officieel heb ik nog een maandje klein rijbewijs
Is er niemand die me wil sponsoren???
ik ben ook op zoek naar een 250cc 2-tact met een vermogen net onder de 25 kw die ik op kenteken wil zetten maar ik weet niet wat je allemaal moet doen om hem daadwerkelijk op kenteken te zetten ? en die motoren die eerder genoemt staan zijn bijna nergens te vinden op kenteken op zoek ik dan op de verkeerde sites
lookin for some rubber wings
Laurensemotors heeft een paar cr250 staan met kenteken.