Stafkaarten

GPS, (detail)kaarten enz.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
xander

Hoi,

Heb zopas de stafkaarten van België op CD-rom aangeschaft.
Zou die nu als achtergrond voor Mapsource willen gebruiken.
Hoe kan ik die importeren? MIschien domme vrag hoor, maar ken er echt niets van.
Xander
Rijden, nu, en waar het nog kan!
TTT

kunnen die ook met Ozi Explorer gebruikt worden?
Wat is het formaat? jpg of zo?
smurf.
N!co
Contacteer:

Ik ken de Belgische stafkaarten niet, maar met mapsource gebruiken zal niet gaan. Dat moet inderdaad met een programma als Ozie, dat zal er toch wel bij zitten denk :?:
xander

N!co schreef:Ik ken de Belgische stafkaarten niet, maar met mapsource gebruiken zal niet gaan. Dat moet inderdaad met een programma als Ozie, dat zal er toch wel bij zitten denk :?:
Zit niets bij, alleen aaansluiting voor GPS, en ik veronderstel dat je een route vanop GPS op de kaart kan zetten, maar wil nu net het omgekeerde.

Xander
Rijden, nu, en waar het nog kan!
Ger

N!co schreef:Ik ken de Belgische stafkaarten niet, maar met mapsource gebruiken zal niet gaan. Dat moet inderdaad met een programma als Ozie, dat zal er toch wel bij zitten denk :?:
Hmm, volgens onderstaande link kun je de kaarten wel inladen in Mapsource...

http://www.softsolutions.be/GPS/Garmin/ ... rvival.htm

Zie punt 17:
Wisselen tussen meerdere ingeladen kaartensets. Bv City Select en Topo Map België. In het hoofdmenu kies het programma Prefs/Instellingen. Op de bovenste lijn kies voor Que instellingen. Op de lijn er onder aan de linkerkant kies je voor Maps. Rechts ervan kies je voor Detailed Maps. Hier kan je individuele kaarten aan en afzetten. Om een volledige kaartenset aan of af te zetten klik je vervolgens op het Menu icoon (onderaan, 2de van links). In dit menu heb je dan de benodigde opties.

Oops, niet goed gelezen. Is het wisselen van de kaarten in de IQue... :oops:

Als het dezelfde kaarten zijn als op onderstaande link, dan denk ik dat ze toch te gebruiken zijn. Er staat immers bij dat ze Mapsource compatible zijn..

http://www.navicar.nl/gps-accessoires/g ... ource.html
Ride light, ride fun, ride 2-stroke....
N!co
Contacteer:

Ja Ger, jij doelt nu op de Topo kaarten speciaal voor Garmin. Dat is wat anders als stafkaarten. Topo kaarten zijn inderdaad in mapsource te gebruiken en up te loaden naar je GPS (als de map-funcite heeft). Als je deze hebt kan je ze gewoon installeren en dan in mapsource kiezen welke kaarten je wilt gebruiken.

Stafkaarten zijn alleen plaatjes voor gebruik op de PC (of PDA...) met een programma als ozie of fugawi. Met de laatste kan je dan alleen tracks en waypoints up en downloaden naar de GPS.
Plaats reactie