Hallo noppenforumleden,
Sinds kort ben ik de eigenaar van een ktm 640 adventure. Dit is mijn 3de motor, maar mijn eerste all road. Ik ben hem bij onze oosterburen wezen halen en het importeren is goed te doen. Tot nu toe ben ik zeer tevreden met deze motor. Nog niet echt mee in het terrein mee gereden, maar dat wil ik binnenkort wel gaan veranderen.
Daarom gelijk een paar vraagjes:
Zijn er op dit forum nog meer mensen met een 640 adventure? Wat is jullie ervaring met deze motor in het terrein (soort terrein)? En rijden jullie dan standaard of met allerlei aanpassingen?
Groeten, Adventure rijder.
Even voorstellen
Moderator: ghulst
Haai Adventure rider, ik rij ook een adventure 640. Wat je met de motor kunt is niet erg begrensd, meestal de rijder wel. Het is wat mij betreft de ideale reis-enduro. Licht genoeg, lekker vermogen dat in elk toerenbereik aanwezig is, en straft je bijna niet af qua rijwielgedeelte. Heb vaak gedacht: als dat maar goed gaat. De vering is standaard gewoon top of the bill.
Er hebben bijv. een aantal Adventure's -maar ook lichtere en zwaardere- fietsen meegereden met de Midsummer 1000. Kijk ook maar eens in dat topic.
Er hebben bijv. een aantal Adventure's -maar ook lichtere en zwaardere- fietsen meegereden met de Midsummer 1000. Kijk ook maar eens in dat topic.
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: vr jun 17, 2005 17:24
- Locatie: woerden
Ja, ik heb de foto's gezien. Ziet er goed uit!
Maar ik vroeg me af of er met de standaard banden gereden werd, tandwielverhouding, dat soort dingen.
Maar ik vroeg me af of er met de standaard banden gereden werd, tandwielverhouding, dat soort dingen.
Zeker geen standaard banden. Noppenbanden! Denk hierbij aan: Pirelli MT21 (rallyecross), Michelin Baja, T63, Dessert etcetera.
Verder is een Adventure 'ready to race'. Verdere wijzigingen zijn strikt noodzakelijk niet nodig. Veel mensen hebben toch wel wat kleine dingetjes gewijzigd bij puur off/allroad gebruik.
Wat ik extra heb aangebracht/gewijzigd: Brede stepjes (handig bij veel staand rijden), breed rempedaal, stuurverhogers (30mm), tandwiel voor één tandje kleiner (15), verder eventueel een roadbookhouder, gps.
Een andere demper moet er bij mij ook nog op. De originele demper is net effe te tam.
Om fatsoenlijk bagage mee te kunnen zeulen, heb ik een Touratech bagagerekverbreder (3x woordwaarde).
Verder is een Adventure 'ready to race'. Verdere wijzigingen zijn strikt noodzakelijk niet nodig. Veel mensen hebben toch wel wat kleine dingetjes gewijzigd bij puur off/allroad gebruik.
Wat ik extra heb aangebracht/gewijzigd: Brede stepjes (handig bij veel staand rijden), breed rempedaal, stuurverhogers (30mm), tandwiel voor één tandje kleiner (15), verder eventueel een roadbookhouder, gps.
Een andere demper moet er bij mij ook nog op. De originele demper is net effe te tam.
Om fatsoenlijk bagage mee te kunnen zeulen, heb ik een Touratech bagagerekverbreder (3x woordwaarde).
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: zo dec 28, 2003 12:23
- Locatie: België
Hello,
Ik heb zelf ook een Adventure en rij er momenteel hoofdzakelijk offroad mee. Zoals eerder gezegd er is niks dat deze motor niet kan, de limiet ligt meestal bji de piloot.
Het enige nadeel is bij soms heel technische stukken het gewicht, maar geloof me dat is al op extreme stukken.
Wat ik gewijzigd heb: stuurverhoging (aanrader!!), rally footpegs (aanrader!!), volledige Akrapovic uitlaat (power!), kleiner tandwiel (15t), roadbookhouder, gps, ...
Ik heb sindskort ook een extra set velgen zodat ik snel kan wisselen tussen baan/offroad banden.
Qua banden heb ik een hele tijd gereden met Pirelli MT21 Rallycross, echt een aanrader als je begint met offroad op deze motor. De grip op de weg is fenomenaal voor een band met noppen... de slijtage helaas ook
Ik heb momenteel MEFO's liggen, MEFO Stonemaster achetraan, zalige band, maar op de weg geen fluit waard en de voorkant durft soms raar te doen als je dit niet gewoon bent (VEEL meer grip dan die MT21). Schitterende band voor het echte werk.
Als je wat fotootjes zoekt:
http://www.motor-europe.com/discussions ... PIC_ID=667
en hier zijn er ook nog wel wat:
http://www.motor-europe.com/discussions ... PIC_ID=641
Ik heb zelf ook een Adventure en rij er momenteel hoofdzakelijk offroad mee. Zoals eerder gezegd er is niks dat deze motor niet kan, de limiet ligt meestal bji de piloot.
Het enige nadeel is bij soms heel technische stukken het gewicht, maar geloof me dat is al op extreme stukken.
Wat ik gewijzigd heb: stuurverhoging (aanrader!!), rally footpegs (aanrader!!), volledige Akrapovic uitlaat (power!), kleiner tandwiel (15t), roadbookhouder, gps, ...
Ik heb sindskort ook een extra set velgen zodat ik snel kan wisselen tussen baan/offroad banden.
Qua banden heb ik een hele tijd gereden met Pirelli MT21 Rallycross, echt een aanrader als je begint met offroad op deze motor. De grip op de weg is fenomenaal voor een band met noppen... de slijtage helaas ook
Ik heb momenteel MEFO's liggen, MEFO Stonemaster achetraan, zalige band, maar op de weg geen fluit waard en de voorkant durft soms raar te doen als je dit niet gewoon bent (VEEL meer grip dan die MT21). Schitterende band voor het echte werk.
Als je wat fotootjes zoekt:
http://www.motor-europe.com/discussions ... PIC_ID=667
en hier zijn er ook nog wel wat:
http://www.motor-europe.com/discussions ... PIC_ID=641
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: vr jun 17, 2005 17:24
- Locatie: woerden
Ik heb nu net een nieuwe achterband eromheen liggen. De standaard enduro 3 van metzler. En als die op is heb ik een setje T63 klaarliggen.
Hebben jullie voorkeur voor een bepaald type band met goede weg en offroad eigenschappen en die daarbij ook nog een beetje lang meegaat?
Verder zitten er bij mij al de stuurverhogers op en sinds een paar dagen de bagagedrager verbreder van touratech. En er zit een zijstandaard extra op, niet nodig bij het rijden, wel handig bij het stallen.
Op mijn wensenlijstje heb ik bovenaan een akro-systeem staan, maar die zal vanwege de prijs nog wel even daar blijven staan. De voetsteunen staan er ook op, maar die hebben niet zoveel prioriteit. Ook wil ik nog een keer een echt roadbook aanschaffen, ik heb nu een fietsroadboek. Lekker goedkoop en bij droogweer werkt het ook goed.
Een GSM staat ergens onder aan op de lijst, maar ik heb al gezien dat er aardig wat ritten uitgezet zijn op een GSM, dus mischien dat die dan toch nog voor de uitlaat op de motor terechtkomt.
Hebben jullie voorkeur voor een bepaald type band met goede weg en offroad eigenschappen en die daarbij ook nog een beetje lang meegaat?
Verder zitten er bij mij al de stuurverhogers op en sinds een paar dagen de bagagedrager verbreder van touratech. En er zit een zijstandaard extra op, niet nodig bij het rijden, wel handig bij het stallen.
Op mijn wensenlijstje heb ik bovenaan een akro-systeem staan, maar die zal vanwege de prijs nog wel even daar blijven staan. De voetsteunen staan er ook op, maar die hebben niet zoveel prioriteit. Ook wil ik nog een keer een echt roadbook aanschaffen, ik heb nu een fietsroadboek. Lekker goedkoop en bij droogweer werkt het ook goed.
Een GSM staat ergens onder aan op de lijst, maar ik heb al gezien dat er aardig wat ritten uitgezet zijn op een GSM, dus mischien dat die dan toch nog voor de uitlaat op de motor terechtkomt.
Daar heb ik er nog wel een paar van liggen....... echter zonder beltegoedAdventure rider schreef: Een GSM staat ergens onder aan op de lijst, maar ik heb al gezien dat er aardig wat ritten uitgezet zijn op een GSM, dus mischien dat die dan toch nog voor de uitlaat op de motor terechtkomt.
Ride light, ride fun, ride 2-stroke....
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: vr jun 17, 2005 17:24
- Locatie: woerden
Haha, ja een gsm heb ik inderdaad zelf ook met beltegoed nog wel.
Er had geloof ik gps moeten staan, daar kan je geloof ik beter mee navigeren dan met een gsm.
Er had geloof ik gps moeten staan, daar kan je geloof ik beter mee navigeren dan met een gsm.