Zal wel geen probleem zijn dan, ik heb al de nodige offroad kilometers achter de kiezen
Ik ga wel nieuwe bandjes leggen en let's pray dat het mooi weer blijft
TransArdennaise
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: zo dec 28, 2003 12:23
- Locatie: België
- sjikkentip
- Berichten: 500
- Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
- Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel
De lijst van de deelnemers staat op de side.........
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
Inderdaad: http://www.mccma.org/article.php3?id_article=49.sjikkentip schreef:De lijst van de deelnemers staat op de side.........
Ik mis Jo op de lijst . Wat is er toch gebeurd???
Beter een slecht karakter dan geen karakter
Ik heb je intussen al een mailtje gestuurd, Helen.Helen schreef:sjikkentip schreef: Ik mis Jo op de lijst . Wat is er toch gebeurd???
BTW, tu me manques également ...
Jo VdB
Jippie, ik sta op de lijst. (er is maar 1 Toine )Helen schreef:Inderdaad: http://www.mccma.org/article.php3?id_article=49.sjikkentip schreef:De lijst van de deelnemers staat op de side.........
Ik mis Jo op de lijst . Wat is er toch gebeurd???
En maar 1 Helen zie ik
557 deelnemers.
Wel typisch om dit in Fransen en vreemdelingen in te delen. Geen wonder dat die gasten nee gestemd hebben
Wie heeft er suggestie voor de overnachting aldaar?
Ben er nog nooit geweest dus alle info is zeer welkom.
Vorige keer in Bertrix heb ik niemand van het forum "gezien".
Ik hoop in Charleville toch enkele van jullie eens vis a vis te kunnen ontmoeten. Zullen we een meeting-point en tijd vaststellen? Suggesties van Trans-ardennaise veteranen?
smurf.
Mij zal je makkelijk herkennen. Aan de "vrouwelijke" stijl, of anders aan een fluogroene sticker achter op mijn helm (die we met de 20 leden van onze club alle gaan plakken om onszelf te herkennen)TTT schreef:Jippie, ik sta op de lijst. (er is maar 1 Toine )
En maar 1 Helen zie ik
557 deelnemers.
Wie heeft er suggestie voor de overnachting aldaar?
Vorige keer in Bertrix heb ik niemand van het forum "gezien".
Ik hoop in Charleville toch enkele van jullie eens vis a vis te kunnen ontmoeten. Zullen we een meeting-point en tijd vaststellen? Suggesties van Trans-ardennaise veteranen?
Overnachten doen we ter plekke in tent of in de auto. Ik heb de achterste stoelen al eens uit mijn scenicje gegooid en tevreden vastgesteld dat ik ruim plaats heb voor een matras, dus geen tentje meer voor mij dit jaar.
Mijn concurrente logeert in een hotelletje in de buurt, dat kan dus ook.
Beter een slecht karakter dan geen karakter
- sjikkentip
- Berichten: 500
- Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
- Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel
Hallo,
We zijn er reeds van de vrijdagavond met een 8-tal man.
We slapen in de camionette of in een caravan.Normaal gezien staan we altijd op de parking langs de straatkant.
We hebben de barbeque,enz...... mee.
Ik zal een grote ktm-banner op de voorruit hangen van de camionette.
We zijn er reeds van de vrijdagavond met een 8-tal man.
We slapen in de camionette of in een caravan.Normaal gezien staan we altijd op de parking langs de straatkant.
We hebben de barbeque,enz...... mee.
Ik zal een grote ktm-banner op de voorruit hangen van de camionette.
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
wij arriveren zaterdagmorgend, rond een uur of tien
naar verluid mag je niet te vroeg vertrekken, of je riskeert een geweldig lange wachtrij bij de CT...
wij verblijven in een Campanille hotel
heeft er iemand een idee wat die CT zoal inhoudt?
Van de organisatie heb ik vernomen dat crossbanden toegelaten zijn
Gery
naar verluid mag je niet te vroeg vertrekken, of je riskeert een geweldig lange wachtrij bij de CT...
wij verblijven in een Campanille hotel
heeft er iemand een idee wat die CT zoal inhoudt?
Van de organisatie heb ik vernomen dat crossbanden toegelaten zijn
Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
- sjikkentip
- Berichten: 500
- Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
- Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel
Bij de controle worden volgende zaken nagekeken:Gery400 schreef: heeft er iemand een idee wat die CT zoal inhoudt?
Van de organisatie heb ik vernomen dat crossbanden toegelaten zijn
Gery
-Of alle lichten branden
-Geen afgebroken koppelings- of remhendel (bolletje verplicht op het einde van de hendel)
-Originele papieren
-Helm
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: zo dec 28, 2003 12:23
- Locatie: België
Amaai die techniche keuring is geen zever... uitlaatrestrictie 92 dB, die zijn zot zeker... Ik zal al aan m'n uitlaat mogen prutsen om dat spel wat stiller te krijgen.
Ik vind dat prima, die uitlaatrestrictie. Ik vind luide uitlaten erg hinderlijk. (Ik zal wel gevoelige oortjes hebben zeker).DirtFreak.Q schreef:Amaai die techniche keuring is geen zever... uitlaatrestrictie 92 dB, die zijn zot zeker... Ik zal al aan m'n uitlaat mogen prutsen om dat spel wat stiller te krijgen.
Weet je dat ik de eerste maanden op mijn nieuwe TE 250 onbewust niet veel gas durfde geven omdat die zoveel lawijt maakte (net geen 92 dB - die originele enduro-uitlaten van Husqvarna zijn behoorlijk lawaaierig), zeker in vergelijking met mijn KDX-fietsje.
Dat is mijn gedacht!
Beter een slecht karakter dan geen karakter
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: zo dec 28, 2003 12:23
- Locatie: België
Ok dat ze een uitlaatkeuring doen maar 92 dB is belachelijk weinig... gelijk wie een after market demper heeft heeft 96 dB... MINSTENS... En da's niet omdat het after market is en 'luide buizen' zijn, maar omdat het nu eenmaal zelfs alles dat non-standard is 96 dB is.Helen schreef: Ik vind dat prima, die uitlaatrestrictie. Ik vind luide uitlaten erg hinderlijk.
Ik ben het ermee eens dat ze streng zijn op open FP spullen van 110 dB maar 92 dB is belachelijk laag, dat wil zeggen enkel standaard motoren met 0,0 aanpassingen.
Nu is dit gelukkig allemaal een theoretische grens want ik denk dat er anders zeer weinig volk zal meerijden!
Daar kan je wel eens gelijk in hebben, ik ben er niet zo in thuis, wat nu gemiddeld luid of erg luid is.DirtFreak.Q schreef:Ik ben het ermee eens dat ze streng zijn op open FP spullen van 110 dB maar 92 dB is belachelijk laag, dat wil zeggen enkel standaard motoren met 0,0 aanpassingen.
De volledig originele Husqvarna 450 van een vriend van me is zelfs een keertje niet door de technische keuring geraakt vanwege... teveel lawaai! Moto van 1 maand oud, volledig originele enduro-uitlaat! Daar sta je dan...
Beter een slecht karakter dan geen karakter
Nou nou, ik ga gewoon met de originele uitlaat, ik zou niet weten hoe anders....Helen schreef:Daar kan je wel eens gelijk in hebben, ik ben er niet zo in thuis, wat nu gemiddeld luid of erg luid is.DirtFreak.Q schreef:Ik ben het ermee eens dat ze streng zijn op open FP spullen van 110 dB maar 92 dB is belachelijk laag, dat wil zeggen enkel standaard motoren met 0,0 aanpassingen.
De volledig originele Husqvarna 450 van een vriend van me is zelfs een keertje niet door de technische keuring geraakt vanwege... teveel lawaai! Moto van 1 maand oud, volledig originele enduro-uitlaat! Daar sta je dan...
smurf.
De keuring was wel voor een officiële Belgische enduro. Daar zijn ze nóg strenger dan op Transardennaise denk ik.TTT schreef:Nou nou, ik ga gewoon met de originele uitlaat, ik zou niet weten hoe anders....Helen schreef:Daar kan je wel eens gelijk in hebben, ik ben er niet zo in thuis, wat nu gemiddeld luid of erg luid is.DirtFreak.Q schreef:Ik ben het ermee eens dat ze streng zijn op open FP spullen van 110 dB maar 92 dB is belachelijk laag, dat wil zeggen enkel standaard motoren met 0,0 aanpassingen.
De volledig originele Husqvarna 450 van een vriend van me is zelfs een keertje niet door de technische keuring geraakt vanwege... teveel lawaai! Moto van 1 maand oud, volledig originele enduro-uitlaat! Daar sta je dan...
Beter een slecht karakter dan geen karakter
omdat hun bus vol zit met 3 motorenNoppy schreef:Toine,
De familie Karsmakers vertrekt ook vanuit Waalre. Waarom vertrek je niet samen met hen?
Nop
P.S. Kijk uit voor een blauwe Yamaha WRF450 met een zééér brede noppenband achterop! Da's Jirky
smurf.
In Nederland bij de enduro's en offroad ritten is max 94 dB toegestaan , dit is dus geen enkel probleem. Ik weet dat mijn KTM 450 EXC met de originele KTM enduro demper 93 dB heeft.DirtFreak.Q schreef:Ok dat ze een uitlaatkeuring doen maar 92 dB is belachelijk weinig... gelijk wie een after market demper heeft heeft 96 dB... MINSTENS... En da's niet omdat het after market is en 'luide buizen' zijn, maar omdat het nu eenmaal zelfs alles dat non-standard is 96 dB is.
Zo, dat was Genieten. Eindeloos bospaadjes rijden, klimmen, afdalen, natte klei, harde klei, gravel, rotsjes, riviertjes.. van alles wat.
Voor de echte liefhebbers waren er kleine omleidingen met "leuke" klimmetjes. Zaterdag 140km, zondag 180km.
Perfecte organisatie.
En wat ook heel sympa was: het publiek in de dorpen. Staan te zwaaien langs de kant.
Volgend jaar weer
(tegen die tijd is het ouwe lijf wel weer hersteld )
Voor de echte liefhebbers waren er kleine omleidingen met "leuke" klimmetjes. Zaterdag 140km, zondag 180km.
Perfecte organisatie.
En wat ook heel sympa was: het publiek in de dorpen. Staan te zwaaien langs de kant.
Volgend jaar weer
(tegen die tijd is het ouwe lijf wel weer hersteld )
smurf.
Inderdaad, het was genieten. Door het droge weer was er helaas veel stof, maar anderzijds was het dan weer minder glibberig en minder vette modder, dus "elk nadeel hep zijn voordeel" of zoiets.
Ik vond het zààààlig. Heb goed gereden, niet gevallen, alleen een paar keertjes "omgevallen" als ik een kant niet opraakte, of stomweg in een plas modder omdat mijn beentjes weer eens te kort waren.
Zaterdag brak twintig km voor het einde mijn embrayage af. Niet de hendel, maar het lipje dat de hendel vasthield, dus dan maar zonder embrayage verder. Gelukkig had mijn dealer het stuk bij, en hebben mijn vriendjes mijn motooke weer in optima forma gezet.
Zondag ben ik een paar hellingen opgeraakt waar ik de vorige keer niet opkon. Helaas waren er ook enkele hellingen waar ik wat meer pogingen voor nodig had, of "a little help from my friends".
Sfeer was goed, de barbecue gezellig, mijn bedje in mijn Scenic comfortabel, het gezelschap was uitmuntend.
Als de hemel bestaat, heet ie "Transardennaise"
Ik vond het zààààlig. Heb goed gereden, niet gevallen, alleen een paar keertjes "omgevallen" als ik een kant niet opraakte, of stomweg in een plas modder omdat mijn beentjes weer eens te kort waren.
Zaterdag brak twintig km voor het einde mijn embrayage af. Niet de hendel, maar het lipje dat de hendel vasthield, dus dan maar zonder embrayage verder. Gelukkig had mijn dealer het stuk bij, en hebben mijn vriendjes mijn motooke weer in optima forma gezet.
Zondag ben ik een paar hellingen opgeraakt waar ik de vorige keer niet opkon. Helaas waren er ook enkele hellingen waar ik wat meer pogingen voor nodig had, of "a little help from my friends".
Sfeer was goed, de barbecue gezellig, mijn bedje in mijn Scenic comfortabel, het gezelschap was uitmuntend.
Als de hemel bestaat, heet ie "Transardennaise"
Beter een slecht karakter dan geen karakter
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: zo dec 28, 2003 12:23
- Locatie: België
Verslagje op http://www.motor-europe.com/discussions ... PIC_ID=667
Met fotootjes!
Oh ja Toine ik heb je kaart nog! Ik zal anders met Quickly wel zien hoe we die bij jou krijgen!
Met fotootjes!
Oh ja Toine ik heb je kaart nog! Ik zal anders met Quickly wel zien hoe we die bij jou krijgen!