Gekneusde ribben

Oeverloos ouwehoeren of gewoon napraten over de laatste rit kan hier. (zelf voor het bier zorgen)

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Helen

Die heb ik gisteren opgelopen (denk ik). :( Niezen en hoesten doet erg pijn, rijden een beetje (als het hobbelt een beetje meer).
Mensen met ervaring zeggen dat het na drie dagen het ergst is.
Over zes dagen heb ik een enduro te rijden in Sommière. Zal het dan beter zijn?
Zijn er truukjes om het zaakje sneller te laten genezen? Voetzoolmassage? Accupunctuur? Aromatherapie? Een week niet gaan werken? :lol:
Beter een slecht karakter dan geen karakter
STTEVE
Contacteer:

Body-to-bodymassage schijnt erg goed te zijn
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
Helen

STTEVE schreef:Body-to-bodymassage schijnt erg goed te zijn
Kweet het toch niet hoor. Een vriend van me heeft zijn ribben màànden geleden gekneusd en zijn vrouw mag nog altijd niet vanboven liggen :lol: :lol:
huskie

Helen schreef:Die heb ik gisteren opgelopen (denk ik).
wat een vrouw :painting: Valt keihard en weet dat niet eens meer :shock:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Helen

huskie schreef:
Helen schreef:Die heb ik gisteren opgelopen (denk ik).
wat een vrouw :painting: Valt keihard en weet dat niet eens meer :shock:
:lol: Oeps, zo bedoelde ik het eigenlijk niet. Ik bedoelde dat ik niet zeker was dat ze gekneusd zijn, de ribben (ik ben er niet mee naar een dokter geweest). Ze doen in elk geval zeer. :(
Sjokske

Ik heb het nu een keer of drie meegemaakt, maar dat fabeltje van "de eerste drie dagen zijn het ergste" klopt mijns inziens niet helemaal.
Pijnvrij varieerde van zes tot acht weken (en maar hopen dat ik niet verkouden werd en comedianten in mijn buurt kreeg).
Het verhaal gaat dat je ze beter kunt breken (hoewel me dat ook niet alles lijkt) :(
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Rudy
Contacteer:

Mijn vader heeft het ook een keer gehad, heeft er ook een weekje of 7-8 last van gehad :lol:.
Helen

Hm, 6 tot 8 weken schijnt inderdaad wel de termijn te zijn.
Niets aan te doen, dan zal ik maar met een Dafalganneke op aan de start moeten verschijnen... :(
JoeBaR

gewoon mee gaan rijden joh , zorgen dat je er niet nog een keer op valt !!

7 tot 8 weken niet rijden , doet meer pijn dan gekneusde ribben :D

het helpt iets als je het strak intaped , zo heb ik ook een poosje gereden toen ik mn ribben kneusde
4 strokes only !!
Houten Klaas

Vorig jaar met de GS in de sloot gelegen en ook ribjes gekneusd,doet ff pijn maar na een weekje went het. :wink:
Noppy

Helen,

Heel vervelend voor je!

Gekneusde ribben doen idd minstens 5-6 weken pijn; gebroken heb je, indien je je rust neemt, binnen 2 weken al geen pijn meer aan.

Ik ben vorig jaar over de kop geslagen en met mijn borstkas op het roadbook geklapt, met harnas aan. Gelukkig slechts 1 gebroken rib. Twee dagen later reed ik al weer :D

Ik heb er een keer 3 tegelijk gebroken, vlak onder mijn oksel. 6 Jaar lang last van gehad.

Bij een foto voor een (mogelijke) longontsteking 5 jaar later dachten ze dat ik een autoongeluk had gehad, zozeer was de kreukelzone geactiveerd; ik was 10% van mijn longvolume kwijt en de ribben scharnierden naar binnen en de splinters lieten littekens achter op mijn longvlies.

Met dat laatste moet je dus wel oppassen; anders heb je zo een klaplong.

Maar als je nog kunt lachen, dan zit het allemaal wel goed hoor :P

Beterschap,

Noppy
:toost:
xander

Brufen 600 Helen,
da's beter dan Dafalgan, en kan het weten, want kreeg de KTM op mijn ribbekens en moest nog een week verder. Desnoods neem je er twee.

Xander
Rijden, nu, en waar het nog kan!
Helen

xander schreef:Brufen 600 Helen,
da's beter dan Dafalgan, en kan het weten, want kreeg de KTM op mijn ribbekens en moest nog een week verder. Desnoods neem je er twee.

Xander
Errug bedankt voor de tip!!
pruus
Contacteer:

Wat sneu voor je Helen! En dan heb jij nog wel van die valdoppen op je ribben...
Maar echt, lastige zaak. Vorig jaar gehad, twee weken later gaan rijden met pijn en wat denk je? Ja hoor, dik drie maanden last van gehad. Strak maar beetje flexibel tapen helpt wel een stuk. Sterkte!
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Firestorm
Contacteer:

Het eerste ritje in de wijk dit jaar de ribben gekneust,
en nu nog steeds last van.
Erg veel pijn gehad met niesen en hoesten.

Ik leef met je mee.
Helen

pruus schreef:Wat sneu voor je Helen! En dan heb jij nog wel van die valdoppen op je ribben...
Maar echt, lastige zaak. Vorig jaar gehad, twee weken later gaan rijden met pijn en wat denk je? Ja hoor, dik drie maanden last van gehad. Strak maar beetje flexibel tapen helpt wel een stuk. Sterkte!
In de plaats van intapen, dacht ik mijn niergordel creatief aan te wenden: de laatste dagen heb ik wat geëxperimenteerd, en mijn niergordel achterstevoren en wat hoger gedragen, dat geeft toch wel steun, en is handiger dan intapen hé. En dat acerbis-modelletje van me past als gegoten, het sluit mooi aan onder mijn "valdoppen" :lol: :lol:
barry!
Contacteer:

ben ook een keer over de kop gevlogen met crossen, ook linker ribben gekneust

heb er ong 6weken last van gehad waarvan na een paar dagen pas ik er het meest last van kreeg endat duurde ong 2weken. daarna zakte het langzaam af
verstand op nul en nadenken
JBassie
Contacteer:

Helen, heb je geen man/vriend die je kan masseren :oops:

(Jan Bas die veel vrije tijd heeft de laatste tijd :idea: :lol: )
Helen

JBassie schreef:Helen, heb je geen man/vriend die je kan masseren :oops:
Ja hoor! Ik heb er een in huis!
Alleen, ik denk niet dat het een goed idee is om ribben te masseren. Ik denk dat het voelt zoals blauwe plekken masseren. Goed voor masochisten! :?
JBassie schreef:(Jan Bas die veel vrije tijd heeft de laatste tijd :idea: :lol: )
Mocht je écht te veel vrije tijd hebben, ik ben nog steeds op zoek naar een mechanieker die mijn Huskietje wekelijks wil verwennen (kuisen + onderhoud) alsof het de zijne is, en dat gewoon uit liefde doet - lees: onbezoldigd :lol:
Plaats reactie