Die heb ik gisteren opgelopen (denk ik). Niezen en hoesten doet erg pijn, rijden een beetje (als het hobbelt een beetje meer).
Mensen met ervaring zeggen dat het na drie dagen het ergst is.
Over zes dagen heb ik een enduro te rijden in Sommière. Zal het dan beter zijn?
Zijn er truukjes om het zaakje sneller te laten genezen? Voetzoolmassage? Accupunctuur? Aromatherapie? Een week niet gaan werken?
Gekneusde ribben
Moderator: ghulst
Body-to-bodymassage schijnt erg goed te zijn
Kweet het toch niet hoor. Een vriend van me heeft zijn ribben màànden geleden gekneusd en zijn vrouw mag nog altijd niet vanboven liggenSTTEVE schreef:Body-to-bodymassage schijnt erg goed te zijn
Beter een slecht karakter dan geen karakter
Oeps, zo bedoelde ik het eigenlijk niet. Ik bedoelde dat ik niet zeker was dat ze gekneusd zijn, de ribben (ik ben er niet mee naar een dokter geweest). Ze doen in elk geval zeer.huskie schreef:wat een vrouw Valt keihard en weet dat niet eens meerHelen schreef:Die heb ik gisteren opgelopen (denk ik).
Ik heb het nu een keer of drie meegemaakt, maar dat fabeltje van "de eerste drie dagen zijn het ergste" klopt mijns inziens niet helemaal.
Pijnvrij varieerde van zes tot acht weken (en maar hopen dat ik niet verkouden werd en comedianten in mijn buurt kreeg).
Het verhaal gaat dat je ze beter kunt breken (hoewel me dat ook niet alles lijkt)
Pijnvrij varieerde van zes tot acht weken (en maar hopen dat ik niet verkouden werd en comedianten in mijn buurt kreeg).
Het verhaal gaat dat je ze beter kunt breken (hoewel me dat ook niet alles lijkt)
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
-
- Contacteer:
Mijn vader heeft het ook een keer gehad, heeft er ook een weekje of 7-8 last van gehad .
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
gewoon mee gaan rijden joh , zorgen dat je er niet nog een keer op valt !!
7 tot 8 weken niet rijden , doet meer pijn dan gekneusde ribben
het helpt iets als je het strak intaped , zo heb ik ook een poosje gereden toen ik mn ribben kneusde
7 tot 8 weken niet rijden , doet meer pijn dan gekneusde ribben
het helpt iets als je het strak intaped , zo heb ik ook een poosje gereden toen ik mn ribben kneusde
4 strokes only !!
-
Vorig jaar met de GS in de sloot gelegen en ook ribjes gekneusd,doet ff pijn maar na een weekje went het.
Helen,
Heel vervelend voor je!
Gekneusde ribben doen idd minstens 5-6 weken pijn; gebroken heb je, indien je je rust neemt, binnen 2 weken al geen pijn meer aan.
Ik ben vorig jaar over de kop geslagen en met mijn borstkas op het roadbook geklapt, met harnas aan. Gelukkig slechts 1 gebroken rib. Twee dagen later reed ik al weer
Ik heb er een keer 3 tegelijk gebroken, vlak onder mijn oksel. 6 Jaar lang last van gehad.
Bij een foto voor een (mogelijke) longontsteking 5 jaar later dachten ze dat ik een autoongeluk had gehad, zozeer was de kreukelzone geactiveerd; ik was 10% van mijn longvolume kwijt en de ribben scharnierden naar binnen en de splinters lieten littekens achter op mijn longvlies.
Met dat laatste moet je dus wel oppassen; anders heb je zo een klaplong.
Maar als je nog kunt lachen, dan zit het allemaal wel goed hoor
Beterschap,
Noppy
Heel vervelend voor je!
Gekneusde ribben doen idd minstens 5-6 weken pijn; gebroken heb je, indien je je rust neemt, binnen 2 weken al geen pijn meer aan.
Ik ben vorig jaar over de kop geslagen en met mijn borstkas op het roadbook geklapt, met harnas aan. Gelukkig slechts 1 gebroken rib. Twee dagen later reed ik al weer
Ik heb er een keer 3 tegelijk gebroken, vlak onder mijn oksel. 6 Jaar lang last van gehad.
Bij een foto voor een (mogelijke) longontsteking 5 jaar later dachten ze dat ik een autoongeluk had gehad, zozeer was de kreukelzone geactiveerd; ik was 10% van mijn longvolume kwijt en de ribben scharnierden naar binnen en de splinters lieten littekens achter op mijn longvlies.
Met dat laatste moet je dus wel oppassen; anders heb je zo een klaplong.
Maar als je nog kunt lachen, dan zit het allemaal wel goed hoor
Beterschap,
Noppy
Errug bedankt voor de tip!!xander schreef:Brufen 600 Helen,
da's beter dan Dafalgan, en kan het weten, want kreeg de KTM op mijn ribbekens en moest nog een week verder. Desnoods neem je er twee.
Xander
Wat sneu voor je Helen! En dan heb jij nog wel van die valdoppen op je ribben...
Maar echt, lastige zaak. Vorig jaar gehad, twee weken later gaan rijden met pijn en wat denk je? Ja hoor, dik drie maanden last van gehad. Strak maar beetje flexibel tapen helpt wel een stuk. Sterkte!
Maar echt, lastige zaak. Vorig jaar gehad, twee weken later gaan rijden met pijn en wat denk je? Ja hoor, dik drie maanden last van gehad. Strak maar beetje flexibel tapen helpt wel een stuk. Sterkte!
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Het eerste ritje in de wijk dit jaar de ribben gekneust,
en nu nog steeds last van.
Erg veel pijn gehad met niesen en hoesten.
Ik leef met je mee.
en nu nog steeds last van.
Erg veel pijn gehad met niesen en hoesten.
Ik leef met je mee.
In de plaats van intapen, dacht ik mijn niergordel creatief aan te wenden: de laatste dagen heb ik wat geëxperimenteerd, en mijn niergordel achterstevoren en wat hoger gedragen, dat geeft toch wel steun, en is handiger dan intapen hé. En dat acerbis-modelletje van me past als gegoten, het sluit mooi aan onder mijn "valdoppen"pruus schreef:Wat sneu voor je Helen! En dan heb jij nog wel van die valdoppen op je ribben...
ben ook een keer over de kop gevlogen met crossen, ook linker ribben gekneust
heb er ong 6weken last van gehad waarvan na een paar dagen pas ik er het meest last van kreeg endat duurde ong 2weken. daarna zakte het langzaam af
heb er ong 6weken last van gehad waarvan na een paar dagen pas ik er het meest last van kreeg endat duurde ong 2weken. daarna zakte het langzaam af
verstand op nul en nadenken
Helen, heb je geen man/vriend die je kan masseren
(Jan Bas die veel vrije tijd heeft de laatste tijd )
(Jan Bas die veel vrije tijd heeft de laatste tijd )
Ja hoor! Ik heb er een in huis!JBassie schreef:Helen, heb je geen man/vriend die je kan masseren
Alleen, ik denk niet dat het een goed idee is om ribben te masseren. Ik denk dat het voelt zoals blauwe plekken masseren. Goed voor masochisten!
Mocht je écht te veel vrije tijd hebben, ik ben nog steeds op zoek naar een mechanieker die mijn Huskietje wekelijks wil verwennen (kuisen + onderhoud) alsof het de zijne is, en dat gewoon uit liefde doet - lees: onbezoldigdJBassie schreef:(Jan Bas die veel vrije tijd heeft de laatste tijd )