Wat Paris-Dakar is voor de rally-rijders is de Scottisch sixdays voor de trial rijder.
Doordat ik nu mijn oude liefde eindelijk heb mogen omarmen, interesseer ik me natuurlijk ook over haar historie, en merk dat daar ook echte klassiekers in gereden worden.
Ik heb hier een linkje van de SSDT site en daar wordt een klein filmpje gedraait. Bekijk het eens het zeg wat je er van vindt.
http://www.ssdt.org/2005/indexmain.html
De SSDT begint over 2 dagen volgens de site.
SSDT
Moderator: ghulst
-
Voor Nederland gaat o.a regerend nationaal kampioen Marco Reit de SSDT rijden.
Als de wedstrijd begint kun je live via diverse webcams de wedstrijd volgen.
De link hiervoor staat op www.betatrial.nl
Iets voor jou George om te doen ?
Als de wedstrijd begint kun je live via diverse webcams de wedstrijd volgen.
De link hiervoor staat op www.betatrial.nl
Iets voor jou George om te doen ?
Wat piccies aan het eind van deze discussie.
http://www.ssdt.org/forum/forum_posts.a ... PN=1&TPN=2
http://www.ssdt.org/forum/forum_posts.a ... PN=1&TPN=2
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Zojuist begrepen dat deze fijne trialbike daar nog steeds geparkeerd staat. De eigenaar is waargenomen zittend aan de bar met tegenover hem een pint bij de dichtsbijzijnde kroeg. Vooral blonde vrouwen stonden aan zijn zijde. Hij was sterke verhalen aan het vertellen over de SSDT dat het allemaal een makkie was en dat hij besloten heeft om andere een kans te geven.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
piccies mjammie
http://www.trialscentral.com/user_photo ... mage12.htm
http://www.trialscentral.com/user_photo ... mage12.htm
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
De Nederlandse rijders Marco Reit en Nico Benders hebben de SSDT uitgereden.
Dit ging niet geheel zonder slag of stoot.
Marco ging aanvankelijk begin deze week erg goed maar sloeg op de route over de kop.
Gevolg hiervan was veel pijn aan zijn been en later ook nog aan zijn ribben.
Met name aan het einde van de week ging dit op de stenen erg pijn doen en heeft hij erg veel onnodige "voetjes" moeten incasseren.
Uitslag was nog niet helemaal duidelijk maar zal om en nabij de 40 e plaats zijn schat ik zo.
Hiermee is zijn doel om beste Nederlander ooit te worden niet gehaald.
Nico Benders vernielde zijn voorwiel begin deze week maar kreeg het wiel van "toeschouwer" Leo Rutten (die dezelfde motor heeft).
Nico zat ergens in de buurt van de 160e plaats.
Leo had wel ingeschreven voor de SSDT maar werd niet uitgeloot helaas.
Ik zal eens kijken wanneer de definitieve uitslagen vrijgegeven worden.
Dit ging niet geheel zonder slag of stoot.
Marco ging aanvankelijk begin deze week erg goed maar sloeg op de route over de kop.
Gevolg hiervan was veel pijn aan zijn been en later ook nog aan zijn ribben.
Met name aan het einde van de week ging dit op de stenen erg pijn doen en heeft hij erg veel onnodige "voetjes" moeten incasseren.
Uitslag was nog niet helemaal duidelijk maar zal om en nabij de 40 e plaats zijn schat ik zo.
Hiermee is zijn doel om beste Nederlander ooit te worden niet gehaald.
Nico Benders vernielde zijn voorwiel begin deze week maar kreeg het wiel van "toeschouwer" Leo Rutten (die dezelfde motor heeft).
Nico zat ergens in de buurt van de 160e plaats.
Leo had wel ingeschreven voor de SSDT maar werd niet uitgeloot helaas.
Ik zal eens kijken wanneer de definitieve uitslagen vrijgegeven worden.
Hein, nadat ik deze SSDT voor het eerst een beetje gevolgt heb, lijkt het mij het ultieme in trialen kwa sfeer en traditie. Ik zou hier ooit eens aan mee willen doen. Welk niveau dien je te hebben om dit een beetje te volbrengen.
Die foto's bekijkend lijkt me het dat je als gele rijder wel kans moet hebben om rond te komen. Maar rood??
Weet jij er meer van? Misschien heb je hem wel eens gereden?
Btw de uitslagen zijn bekend en Sam Connor is winnaar geworden.
zie www.ssdt.org
Die foto's bekijkend lijkt me het dat je als gele rijder wel kans moet hebben om rond te komen. Maar rood??
zie www.ssdt.org
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
Het is inderdaad een heel apart sfeertje maar de schijnt bedriegd enorm.huskie schreef:Hein, nadat ik deze SSDT voor het eerst een beetje gevolgt heb, lijkt het mij het ultieme in trialen kwa sfeer en traditie. Ik zou hier ooit eens aan mee willen doen. Welk niveau dien je te hebben om dit een beetje te volbrengen.
zie www.ssdt.org
Vergis je niet in het nivo dat je moet hebben om uit te kunnen rijden (laat staan een goeie plaats halen).
De meeste die bij de eerste 20 rijden zijn echte toppers die in hun eigen land vaak bij de inters met de beste mee gaan (meeste rijden óf hebben ook WK's gereden).
Als Nederlander moet je minimaal het nivo van een nationale hebben om rond te komen.
Ook de manier van rijden verschilt duidelijk van wat we gewend zijn.
Niet uitgebreid verkennen, ouwehoeren en uiteindelijk eens gaan rijden maar snel verkennen, vervolgens als een haas de nonstop rijden en als een speer de route weer op om naar de volgende nonstop te gaan want alles gaat op tijd (net als bij enduro).
Buiten de tijd is jammer dan maar red je het niet.
Bovendien dien je bij de KNMV een startbewijs te hebben, een kenteken op de motor (wordt zeer streng gecontroleerd) en je moet voor inschrijven.
Uiteindelijk dien je uitgeloot te worden om de SSDT te rijden.
Vele Nederlandse Inter kampioenen hebben de wedstrijd ooit gereden (Alex van den Broek, Marco Reit, Peter van Enckevort enz enz) maar zover ik weet nog nooit iemand bij de eerste 10, dat zegt genoeg over het nivo.
Zolang er nog mannen meerijden als Steve Colley en Dougie Lampkin en andere WK toppers hebben andere weing kans op de zege.
Ik heb nog nooit mee gedan aan de SSDT (weet niet eens wat het bij elkaar kost) maar droom er alleen maar van, net als jij George
veel plezier en succes dan vanavond, want het is weer tijd om te dromenIk heb nog nooit mee gedan aan de SSDT (weet niet eens wat het bij elkaar kost) maar droom er alleen maar van, net als jij George
we horen de uitslag morgen wel
slaaplekker
Goedmorgen allemaal,
heerlijk gedroomt van mijn victorie in de SSDT. Hoewel ik dus wel een angstmoment had om het allemaal te vergooien. Ik had een voetje minder dan de nr 2 en ik kwam bij een verschrikkelijk groot rotsblok waar ik dus overheen moest. Hoe dichter ik er echter bij kwam, de groter werd de rots uiteindelijk vond ik het ventieltje en heb hem laten leeg lopen waardoor ik dus de SSDT won met een punt minder
heerlijk gedroomt van mijn victorie in de SSDT. Hoewel ik dus wel een angstmoment had om het allemaal te vergooien. Ik had een voetje minder dan de nr 2 en ik kwam bij een verschrikkelijk groot rotsblok waar ik dus overheen moest. Hoe dichter ik er echter bij kwam, de groter werd de rots uiteindelijk vond ik het ventieltje en heb hem laten leeg lopen waardoor ik dus de SSDT won met een punt minder
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?