Ik sta er versteld van hoe snel een band op een enduro slijt. Op de rsvmille ging het snel maar dit slaat alles.
Nu komt het, wat voor band? Er zit standaard Pirelli onder en ik wou nu voor Michelins gaan.
Rijden jullie met een mousse of niet? En in de onk enduro?
Ik heb de keus uit een 18 of 19 inch achterband.
Ik wil wat fim banden aanschaffen en wat crossbanden voor achter.
Kan ik nog wat doen met hoogte en de breedte van de band?
In Nederland is het meestal zand en modder. Voor de harde ondergrond komt later wel.
Nieuwe band.
Moderator: ghulst
Ik rijd geen enduros meer maar ik zweer bij de Michelin Enduro Competition; zelfs in het zand geen verkeerde keuze.
Moet ik wel bij zeggen dat ik op weggedeeltes nooit voluit accelereer en rem;hiervoor gebruik (gebruikte) ik meestal de berm.
Mousse is voor de ONK niet noodzakelijk. ik heb in al die jaren dat ik reed slecht 2x een lekke band gehad, waarvan 1x mijn eigen fout (bij cross lek gereden en daarna een of ander anti lek goedje erin gespoten.
Dit werkt dus niet bij een spanning van 0.8bar.
Voor Enduros heb ik altijd met een 120/80 gereden (4T-500 en 250-2T). Breder geeft vaak wat meer problemen in de sleuven zoals die in NL zeer vaak voorkomen. Met een wat smallere band kun je dan voluit doorgaan zonder dat de sleuven de motor gaan "sturen". Veel grip verlies je mi. hierdoor niet
Moet ik wel bij zeggen dat ik op weggedeeltes nooit voluit accelereer en rem;hiervoor gebruik (gebruikte) ik meestal de berm.
Mousse is voor de ONK niet noodzakelijk. ik heb in al die jaren dat ik reed slecht 2x een lekke band gehad, waarvan 1x mijn eigen fout (bij cross lek gereden en daarna een of ander anti lek goedje erin gespoten.
Dit werkt dus niet bij een spanning van 0.8bar.
Voor Enduros heb ik altijd met een 120/80 gereden (4T-500 en 250-2T). Breder geeft vaak wat meer problemen in de sleuven zoals die in NL zeer vaak voorkomen. Met een wat smallere band kun je dan voluit doorgaan zonder dat de sleuven de motor gaan "sturen". Veel grip verlies je mi. hierdoor niet
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Standaard
Voor 90/90 21"
Achter 140/80 18"
Wat voor maat voor 19" Hier wil ik die crossband opleggen.
Ook die 18"wil ik op voorraad hebben,kan ik het beste smaller gaan,zie de reactie van gassen.
Voor 90/90 21"
Achter 140/80 18"
Wat voor maat voor 19" Hier wil ik die crossband opleggen.
Ook die 18"wil ik op voorraad hebben,kan ik het beste smaller gaan,zie de reactie van gassen.
Op mijn KX250 met kenteken zit een Dunlop D752 achterband . Die slijt waar je bij staat op hard terrein en asfalt.
Ik heb ook nog een Michelin S12 liggen, maar dat is volgens mij ook een band voor zacht terrein.
Welke band is aan te bevelen voor ritten die ook af en toe over asfalt/verharde weg gaan?
Ik heb ook nog een Michelin S12 liggen, maar dat is volgens mij ook een band voor zacht terrein.
Welke band is aan te bevelen voor ritten die ook af en toe over asfalt/verharde weg gaan?
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Gewoon, niet op asfalt rijden.
Voor een allroad zou je de T63 van Michelin kunnen nemen; daar heb ik wel eens 13.000km op gezet. Voor een enduro is dat niets; brede vlakke noppen.
De enige stoere band die 2 x zo lang mee gaat als de andere noppenbanden, DOT-goedgekeurd is, ook een goede wegligging heeft bij regen, niet als een dolle slijt op rotsen en 2 cm lange noppen heeft is de Teraflex II.
De zijwand schijnt dusdanig stug te zijn dat je het niet eens merkt als je hem plat rijdt!
Veel verhalen gelezen op diverse fora in de US. Deze band is ooit ontworpen voor en door een KTM 520-bezitter, die opzoek was naar tractie. Ik heb er een stel besteld, die volgende week binnen gaan komen in de maat 150/80/18. Ben benieuwd!
Noppy
P.S. Mocht ik nog ergens een fotootje vinden, dan post ik 'm wel ff.
De enige stoere band die 2 x zo lang mee gaat als de andere noppenbanden, DOT-goedgekeurd is, ook een goede wegligging heeft bij regen, niet als een dolle slijt op rotsen en 2 cm lange noppen heeft is de Teraflex II.
De zijwand schijnt dusdanig stug te zijn dat je het niet eens merkt als je hem plat rijdt!
Veel verhalen gelezen op diverse fora in de US. Deze band is ooit ontworpen voor en door een KTM 520-bezitter, die opzoek was naar tractie. Ik heb er een stel besteld, die volgende week binnen gaan komen in de maat 150/80/18. Ben benieuwd!
Noppy
P.S. Mocht ik nog ergens een fotootje vinden, dan post ik 'm wel ff.
Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen daarmee Noppy, ik hoor ze graag hier op het forum of elders.Noppy schreef:Ik heb er een stel besteld, die volgende week binnen gaan komen in de maat 150/80/18. Ben benieuwd!
Voor een goeie allround off/on road band vind ik de Michelin Baja ook nog wel in aanmerking komen, maar ik weet niet hoe dat zit met FIM goedkeuringen e.d.
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Graag ff on topic.
Welke maat voor 18,19 en 21 ?
smaller hoger?
Welke maat voor 18,19 en 21 ?
smaller hoger?
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Helemaal niemand, wil je juist zo breed mogelijk op het circuit of niet.
Enduro smaller dan de 140?
Wat hebben jullie voor maat ?
Enduro smaller dan de 140?
Wat hebben jullie voor maat ?
Kenda Trackmaster 760
Blijven lang goed en geven een goede grip,mooi meegenomen dat ze weinig kosten.
kun je ze nog iets vlugger vervangen ook.
Tevens een DOT nummer dus goed gekeurd voor de openbare weg en off road ritten.
120/100-18 of 120/90-19
80/100-21
Neem voor offroad niet te lage banden ,rijd je sneller lek en deuken in de velg.
Ik bestel ze altijd bij www.mx-banden.nl heb ze nog niet goedkoper kunnen vinden.
Blijven lang goed en geven een goede grip,mooi meegenomen dat ze weinig kosten.
kun je ze nog iets vlugger vervangen ook.
Tevens een DOT nummer dus goed gekeurd voor de openbare weg en off road ritten.
120/100-18 of 120/90-19
80/100-21
Neem voor offroad niet te lage banden ,rijd je sneller lek en deuken in de velg.
Ik bestel ze altijd bij www.mx-banden.nl heb ze nog niet goedkoper kunnen vinden.
Voor op het cross terrein lekker smal houden 110 of 120, want dan stuur je lekkerder en rij je onderin de sporen dus heb je tractie.
Modder en zand zeg ik inituitief lekker breed achter dus 130 liefst 140. Dat ding dat ik straks ga uittesten is 150 breed. Ben benieuwd hoe en of dat stuurt!
Wie weet er wat de ideale band is voor hillclimbs? Lange scherpe noppen? Schoepjes?
Modder en zand zeg ik inituitief lekker breed achter dus 130 liefst 140. Dat ding dat ik straks ga uittesten is 150 breed. Ben benieuwd hoe en of dat stuurt!
Wie weet er wat de ideale band is voor hillclimbs? Lange scherpe noppen? Schoepjes?
Noppy ,
150 breed, past de ketting en dan nog op zonder dat deze tegen de noppies komt??
Ik heb ooit eens een 140er erop gehad en was na 1 middag 3/4 van mijn noppen aan de kettingzijde kwijt
Je kunt, als je de voorband ook wat breder neemt misschien wel over water, Jezes, goed plan
150 breed, past de ketting en dan nog op zonder dat deze tegen de noppies komt??
Ik heb ooit eens een 140er erop gehad en was na 1 middag 3/4 van mijn noppen aan de kettingzijde kwijt
Je kunt, als je de voorband ook wat breder neemt misschien wel over water, Jezes, goed plan
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
Mich Comp III met moussen, ideaal. Slijten alleen idd op asfalt, maar ja naar mijn mening de best compromis. En dan wel 140 achter, smaller heb ik een keer geprobeerd en vond dat geen succes.
groeten peewee,
PS nou is kijken voor een set goede desert banden.
groeten peewee,
PS nou is kijken voor een set goede desert banden.
ik heb ze laatst besteld bijpeewee schreef: PS nou is kijken voor een set goede desert banden.
http://www.mopedreifen.de/
203 euro voor set + 10 euro voor opsturen naar Nederland.
Tja, bij onze oosterburen doen ze wat minder moeilijk over banden! Ik begrijp nog steeds niet waarom NL zo duur moet zijn.