acerbis koplamp aansluiten

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
mech

Ik moet een nieuwe koplamp aansluiten op mijn motor, zat eerst een acerbis dhh halogeen op met 2 lampen, zit nu een dhh DOT koplamp op met 1 grote brander en een kleine voor daglicht aansluiting.
Bij die halogeen koplamp had ik mijn bruine draad aan beide aangesloten zitten en dan nog een groene draad naar de links lamp en een blauwe naar de rechtse lamp, (groot en klein licht) Bij die nieuwe lamp zitten 3 aanlsluit polen en ik heb geen idee wat waar op moet?? Die daglicht aansluiting ga ik niet gebruiken. alleen groot en klein licht.
Noppy

Mech,

Ik heb er ook ff mee zitten puzzelen. Indien je een jappenbak hebt en een H4 lamp dan heb je waarschijnlijk zo'n u-vormige witte stekker waar vier draden in gaan en drie vrouwelijke gleufjes aan de andere zijde.

Die 'parkeerverlichting' waar je op doelt is geen parkeerverlichting maar het voorgloeien van je grootlicht. Dit maakt dat je snel kon seinen (als je dat al hebt) zonder het wolfraam (of wat het ook is) te slopen. Hij bleef nu netjes op een heel laag voltage (of was het amperage?) voorverwarmd. Dus wel aansluiten die draad, want dat is je grootlicht. Met één H4-lamp zie je straks dat 2e draadje niet meer gloeien.

Ik heb zelf gemerkt dat het het makkelijkst is om de cominaties gewoon ff uit te testen. Daarna wel weer zo'n japanse stekker van www.louis.de of www.motozoom.nl te gebruiken indien je DOT-lamp dat niet meer heeft en klaar is Kees!

Veel succes,

Noppy
:toost:
N!co
Contacteer:

De bruine draad zal massa zijn. Kijk hoe je bolletje in de fitting zit, de metalen 'behuizing' van het bolletje moet aan de massa. De 2 aanslluitingen die je over hebt is dan groot/kleinlicht. ff proberen.
erwindob

bij een Hondaatje is de massa groen
Plaats reactie