Stuurverhogers?

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Houten Klaas

Op diverse fora wordt er gesproken over stuurverhogers.

Wie rijdt er met stuurverhogers op zijn enduro.
JBassie
Contacteer:

Volgens mij zijn stuurverhogers bedoelt voor de wat langere onders ons (zoals ikzelf), als je veel staat dan zijn stuurverhogers wel handig.

Zo staand is het beste balans te houden. Het staan was voor mij minder vermoeiend dan voor de anderen, omdat ik stuurverhogers had gemonteerd (tip van de Alpenzusjes).
adje

Ik heb ook stuurverhogers omdat ik het prettig vindt als de motor vooraan wat hoger staat. ( Ik sta ook heel veel )
Ik laat de vork dan iets meer boven de kroonplaat uitkomen omdat ie dan ook nog wat beter afdraait in de bochten.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
henk-v
Contacteer:

ik heb de husaberg 3 cm verhoogd en mijn stuur staat vrij rechtop
Ik ben 191cm lang en gezien mijn slechte conditie heb ik al veel moeite met staan en het mezelf op deze manier iets makkelijker gemaakt
De ktm is nog orgineel en dit verschil is goed merkbaar dus dit wordt een van de eerste aanpassingen
Rudy
Contacteer:

Ik heb er een fatbar stuur opzitten, die staan door montage blokjes een cm of 2-3 hoger. Vind het zelf veel fijner rijden, vooral als je sta.
Houten Klaas

Kijk dat zijn berichten,wanneer ik mijn kenteken ophaal neem ik meteen de 2 cm verhogers mee.
barry!
Contacteer:

ik zat er ook al sterk over na te denken, maar laat het toch varen. hij wordt toch verkocht...

maar als trouwens door veel rijders dit als fijner wordt ervaren. waarom is dit niet std 2/3cm hoger dan?
verstand op nul en nadenken
Sjokske

Rudy schreef:Ik heb er een fatbar stuur opzitten, die staan door montage blokjes een cm of 2-3 hoger. Vind het zelf veel fijner rijden, vooral als je sta.
Heb ook zo'n Vetbar, Rudy, maar de hoogte van zo'n stuur is minder dan een normaal 22 mm. stuur, dus die blokjes passen ze meestal toe bij tapered sturen om aan dezelfde hoogte te komen als bij een dunneke :idea:
Maar ook bij tapered-sturen kun je alsnog verhogers toepassen, en er zijn natuurlijk ook weer verschillende hoogtes voor elk type verkrijgbaar.
De Fatbar is wel een tikkie fatter in de wand als een standaard TM-pijpie (Reikon), scheelt toch wel een streepie of drie-vier :!:
Minder snel krom dus bij het verrichten van bodemonderzoek :wink:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Rudy
Contacteer:

Bij past een fatbar stuur normaal gesproken niet, moet er dus van die blokjes tussen zetten om hem pas te maken (1 inch is die diameter geloof ik, normaal stuur ¾ geloof ik).
Hoogte van het stuur is hetzelfde als mijn vorige, totaal is dus een 2-3 cm hoger :lol:
Plaats reactie