Vorige week was ik op bezoek bij Bert v. Keulen van ShockTherapy.nl
Daar had ik goede dingen van gehoord, zodoende.
Bert haalde mijn voorpoten uit elkaar, en ging in de weer met boormachines, shims, en sleep er nog wat dingen af. Uit de achterdemper werd een hele hoop spul verwijderd en van alles aangepast. En dan netjes met een vacuum machinientje luchtvrij gevuld.
Achterdemper voelt nu een stuk comfortabeler.
Gisteren wezen rijden. Merkte dat de vering veel meer werkte, de harde tikken die ik achterkreeg bij kleine gaten zijn weg maar vooral het gedrag over de knippen was super. Veel vergevingsgezinder, en met mijn rijtechniek is dat wel nodig
Ik heb zowel mul zand als harde knippen gereden. Heerlijk.
Bert weet waar ie het over heeft, werkt zeer schoon en je kan er (na afspraak) op wachten.
shock therapy
Moderator: ghulst
Klinkt perfect voor heel wat mensen. Was de prijs nog een beetje verdraagbaar? Want ik weet dat deze materie zijn eigen prijzen heeft.
Achterschokdemper reviseren komt over het algemeen op 150 euro. En dan vervangen ze alleen maar de olie en wat o-ringen die er nog goed uitzagen. Dus als ze in de weer gaan met shims, olala.
Achterschokdemper reviseren komt over het algemeen op 150 euro. En dan vervangen ze alleen maar de olie en wat o-ringen die er nog goed uitzagen. Dus als ze in de weer gaan met shims, olala.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Ik was 250 euro lichter. Dat viel mij wel mee.
Als het een revisie is zal er wel nog wat bijkomen voor onderdelen als keerringen en glijlagers. Deze waren bij nog in orde. Alleen een andere, betere bumpstop achter en ringen om de voorpoten om de beschermingskappen vrij van de poten te houden.
Als het een revisie is zal er wel nog wat bijkomen voor onderdelen als keerringen en glijlagers. Deze waren bij nog in orde. Alleen een andere, betere bumpstop achter en ringen om de voorpoten om de beschermingskappen vrij van de poten te houden.
smurf.
jammer dat je niet weet wat hij er allemaal heeft uitgehaald, want dat heeft mijn buitengewone interesse.Uit de achterdemper werd een hele hoop spul verwijderd en van alles aangepast
Of weet je het wel....?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
TTT, jouw schokdemper dempt nog op een zuiger Hij heeft hem verwisseld voor een andere zuiger.... , toch?
Die conische naald daar is veel over te doen. Die zorgt bij het inveren voor een progressieve demping. Hij sluit bij meer inveren meer oliedoorvoer af. Die tweede zuiger is ook om die reden aanwezig. Bij weinig inveren werkt de demper op een zuiger en bij de echt grote hits komt die tweede zuiger meespelen voor de extra demping.
Die conische naald daar is veel over te doen. Die zorgt bij het inveren voor een progressieve demping. Hij sluit bij meer inveren meer oliedoorvoer af. Die tweede zuiger is ook om die reden aanwezig. Bij weinig inveren werkt de demper op een zuiger en bij de echt grote hits komt die tweede zuiger meespelen voor de extra demping.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Die harde klappen die ik voorheen kreeg Die zijn echt weg.
En bij knippen heb ik ook niet meer dat bij een foutje de achterkant als een dolle stier omhoogkomt.
Deze verschijnselen schijnen die conische naald te komen. die in theorie wel werkt maar in de praktijk wat minder. Wel heeft bert er een grotere bumper ingezet.
Vandaag weer flink knippen gereden en het verschil is echt dag en nacht.
En bij knippen heb ik ook niet meer dat bij een foutje de achterkant als een dolle stier omhoogkomt.
Deze verschijnselen schijnen die conische naald te komen. die in theorie wel werkt maar in de praktijk wat minder. Wel heeft bert er een grotere bumper ingezet.
Vandaag weer flink knippen gereden en het verschil is echt dag en nacht.
smurf.