Ik heb sinds kort een KTM620 uit '94. Ik kom van de grotere BMW's K af dus het is even wennen, maar tot nu toe word de grijns op m'n gezicht met iedere kilometer groter
Nu blijkt de WP-veerdemper lek te zijn.....de as is wel kurkdroog maar aan de onderkant lekt 't dus ergens.
Is dit te repareren ??
Ik heb ook een andere WP-demper voorhanden, deze zou komen van een 660SMC , volgens de huidige eigenaar.
Mooi ding en vrij nieuw, 2004....alleen is deze een cm of 1 a 2 korter dan die nu op de 620 zit.
Kan de demper toch overgezet worden ??
Het lengteverschil lijkt puur te zitten is de onderkant, dus die afstelring. Alles daarboven is dezelfde lengte, is het mogelijk die onderkant over te zetten ?? Hoe krijg ik eigenlijk die onderkant los van die demperstang ??
Veel vraagjes voor een newbie.....
Lengte achterschokdemper...
Moderator: ghulst
dit heeft geen betrekking op jou vragen maar ben nieuwschierig...
ben jij baksteen van mf?
ben jij baksteen van mf?
verstand op nul en nadenken
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Lijkt me dezelfde baksteen (check zijn profiel maar eens).
Welkom dan!
Over die veer: Waarom laat je de huidige veer niet reviseren? Dat kan ook. Volgens mij is het pro link systeem van een SMC niet anders dan die van een LC4 dus de SMC veer zou in principe wel gewoon moeten passen. Maar zoals je zei is hij wel een stukje korter en daardoor komt de achterkant natuurlijk wel een stuk lager. Een SMC veer is ook wat stugger kwa demping en vering dus als je offroad wilt gaan rijden dan zou ik die veer niet zo snel gebruiken.
Welkom dan!
Over die veer: Waarom laat je de huidige veer niet reviseren? Dat kan ook. Volgens mij is het pro link systeem van een SMC niet anders dan die van een LC4 dus de SMC veer zou in principe wel gewoon moeten passen. Maar zoals je zei is hij wel een stukje korter en daardoor komt de achterkant natuurlijk wel een stuk lager. Een SMC veer is ook wat stugger kwa demping en vering dus als je offroad wilt gaan rijden dan zou ik die veer niet zo snel gebruiken.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Is dat voor of nadelig als ik dezelfde blijk te zijn .....????
Yep, dezelfde dus, herkenbaar iig aan de schrijffouten op d/t/dt gebied
Maar nu antwoord op m'n vraag.
Waarom ik deze demper erop wil zetten, was voorhanden en dan had ik rustig die andere kunnen laten reviseren en daarna zien wat ik ermee zou gaan doen. Quanta kosta revisie ??
De veer is exact even lang en dik, of die bij gelijke setting van de demper stugger zou zijn vraag ik me af ??
Is de onderzijde (dus vanaf en inclusief de veerschotel) nu wel of niet uitwisselbaar zodat de lengte weer gelijk word ??
Ik had de hele handel al uitgebouwd voordat ik zag dat hij korter was...en heb de hele handel maar weer teruggebouwd in afwachting van antwoord van de experts hier
Je leert iig je motor een beetje kennen zo
En anders heb ik binnenkort een mooie bijna nieuwe demper te koop
Yep, dezelfde dus, herkenbaar iig aan de schrijffouten op d/t/dt gebied
Maar nu antwoord op m'n vraag.
Waarom ik deze demper erop wil zetten, was voorhanden en dan had ik rustig die andere kunnen laten reviseren en daarna zien wat ik ermee zou gaan doen. Quanta kosta revisie ??
De veer is exact even lang en dik, of die bij gelijke setting van de demper stugger zou zijn vraag ik me af ??
Is de onderzijde (dus vanaf en inclusief de veerschotel) nu wel of niet uitwisselbaar zodat de lengte weer gelijk word ??
Ik had de hele handel al uitgebouwd voordat ik zag dat hij korter was...en heb de hele handel maar weer teruggebouwd in afwachting van antwoord van de experts hier
Je leert iig je motor een beetje kennen zo
En anders heb ik binnenkort een mooie bijna nieuwe demper te koop
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Iets van 150 euro... check http://www.wp.nlbaksteen schreef:Quanta kosta revisie ??
Demping van een SMC demper is zeker anders dan die van een LC4 enduro demper. Veerweg is volgens mij ook korter.De veer is exact even lang en dik, of die bij gelijke setting van de demper stugger zou zijn vraag ik me af ??
Die onderkant is wel over te zetten (wel een wat lastig klusje met die veer)Is de onderzijde (dus vanaf en inclusief de veerschotel) nu wel of niet uitwisselbaar zodat de lengte weer gelijk word ??
Je zou hem anders ook kunnen ruilen met iemand die zijn enduro heeft omgebouwd naar SM.En anders heb ik binnenkort een mooie bijna nieuwe demper te koop
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Geen idee, komt er nietN!co schreef:Waar blijft dat topic op m-f dan....
Waarom ook wel....Ach misschien tegelijk met jouw verkooptopic
speedphreax schreef: Iets van 150 euro... check http://www.wp.nl
Demping van een SMC demper is zeker anders dan die van een LC4 enduro demper. Veerweg is volgens mij ook korter.
Die onderkant is wel over te zetten (wel een wat lastig klusje met die veer)
Je zou hem anders ook kunnen ruilen met iemand die zijn enduro heeft omgebouwd naar SM.
Damn...nog meer om over na te gaan denken, kwam voor oplossingen, nu blijken er nog meer optie's te zijn
Een SM shock is veel korter en verlaagt de motor met zo'n 5 cm.
Je kunt hem wel voor nood monteren en dan snel de org. shock laten reviseren of alleen de keering laten vervangen en nieuwe olie erin. Reiger zit redelijk dicht bij je geloof ik en die doen dat ook wel.
(mijn vrouw rijdt met een SM shock)
Je kunt hem wel voor nood monteren en dan snel de org. shock laten reviseren of alleen de keering laten vervangen en nieuwe olie erin. Reiger zit redelijk dicht bij je geloof ik en die doen dat ook wel.
(mijn vrouw rijdt met een SM shock)
Duidelijk.
SM demper gaat terug, tenzij iemand er heel snel intresse in heeft, dan schuif ik 'm gewoon door* en de originele gaat idd naar Reiger om daar eens profesioneel bekeken te worden.
* [175euro (was ook mijn kostprijs), ophalen omgeving Arnhem, van 2004, zgan]
LC voor je meissie al klaar ??
SM demper gaat terug, tenzij iemand er heel snel intresse in heeft, dan schuif ik 'm gewoon door* en de originele gaat idd naar Reiger om daar eens profesioneel bekeken te worden.
* [175euro (was ook mijn kostprijs), ophalen omgeving Arnhem, van 2004, zgan]
LC voor je meissie al klaar ??
Als je hier in groningen de demper naar JR-tuning brengt, dan duurt het twee dagen en dan krijg je hem weer gerepareerd terug.
Dus, nieuwe geleidebus, nieuwe keerringen, nieuwe olie en weer op druk gebracht.
Kosten: 135 euro.
Dan heb je dus weer een z.g.a.n. veer.
Op andere plaatsen zal de prijs niet veel verschillen.
Dus, nieuwe geleidebus, nieuwe keerringen, nieuwe olie en weer op druk gebracht.
Kosten: 135 euro.
Dan heb je dus weer een z.g.a.n. veer.
Op andere plaatsen zal de prijs niet veel verschillen.