Ik heb dan toch eindelijk m'n lampekap gemonteerd. Hij staat iets hoger dan het orgineel, waardoor het dimlicht iets beter zicht heeft op wat er vlak voor m'n voorband gebeurt.
Het was een beetje zoeken naar handige oplossingen. Uiteindelijk heb ik de onderste bouten van de Acerbis vastgezet in de knipperlichtmontagepunten, waardoor het geheel dus wat hoger uitkomt. De bovenste montagepunten heb ik met quick release straps vastgezet aan de montagesteunen van mijn Ufo handkappen.
Zodra je de straps losgemaakt hebt kan je de gehele unit over de onderste montagepunten naar voren scharnieren, zodat er achter goed toegang hebt om te prutsen, zonder dat je de gehele lamp hoeft te demonteren.
De electrische verbindingen maken een fragiele, niet waterdichte indruk. Ik heb de kluit bedrading waterdicht gemaakt met vulcaniseerbare tape.
De gaatjes waar de bedrading het huis in gaan zijn idd open en zouden kunnen resulteren in vochtopbouw. Weet iemand een merk/soortnaam van het spul waarmee ik dit waterdicht zou kunnen maken? Of gewoon een lik vaseline geven? Er zit nl bedrading doorheen die ik niet kapot wil hebben.
Het geheel maakt een vrij radikale indruk; daarom bewaar ik voor de zekerheid het oude koplamphuis zodat ik hem voor de volgende eigenaar weer in de orginele staat kan terugbrengen en dan recycle ik de Acerbis weer terug via eBay;-)
Hulde aan eBay; hij heeft me vanuit de VS maar 20 Euro (tweedehands, maar hij was ongebruikt) gekost, incl. verzendkosten.
Je kunt leuk zien hoe laat ik klaar was
Noppy
Acerbis Blitz
Moderator: ghulst
Hee Noppy,
Dat ziet er beter uit als ik van te voren verwacht had
(ik had al stiekum bij acerbis gekeken naar deze lamp)
Maar kan je mij vertellen wat je bedoeld met "quick release straps"
Zijn dit die ty-raps (bindbandjes) die je meerdere keren kan gebruiken??
Groeten Jan Willem
(die nog steeds een andere lamp op zijn dr350 wil hebben maar niet kan beslissen...)
Dat ziet er beter uit als ik van te voren verwacht had
(ik had al stiekum bij acerbis gekeken naar deze lamp)
Maar kan je mij vertellen wat je bedoeld met "quick release straps"
Zijn dit die ty-raps (bindbandjes) die je meerdere keren kan gebruiken??
Groeten Jan Willem
(die nog steeds een andere lamp op zijn dr350 wil hebben maar niet kan beslissen...)
Vallen, opstaan en weer doorgaan...
Nee,
Dit zijn niet degenen die er bij zitten om hem aan je vorkpoten te bevestigen.
Ik heb een stel gebruikt die horen bij een fietspomp van mijn vrouw
Ik heb nu bij gebrek aan goede siliconenkit zo'n warm lijmpistool gebruikt. De fittingen van de lampjes zaten los in hun huis, dus die ook maar meteen even vastgezet met dit spul, totdat het er bij de draden uit kwam zetten. Deze lijm smelt ergens bij 150 graden Celsius, dus dat zit wel goed.
Het huis van de lampen sluit niet goed aan op de kap zelf, dus daar komt dus de condensvorming vandaan. Ik zou niet weten wat ik daar aan moet doen. De motor is nog niet nat geweest, dus ik weet niet hoe gevoelig mijn lamp hiervoor is. Met een beetje warm stoken (lees verlichting) moet dat zo droog zijn. Zeker nu ik een 50W lamp gemonteerd heb. Philips geeft 4 jaar garantie op deze lamp, dus dat wil ik meemaken
Noppy
Dit zijn niet degenen die er bij zitten om hem aan je vorkpoten te bevestigen.
Ik heb een stel gebruikt die horen bij een fietspomp van mijn vrouw
Ik heb nu bij gebrek aan goede siliconenkit zo'n warm lijmpistool gebruikt. De fittingen van de lampjes zaten los in hun huis, dus die ook maar meteen even vastgezet met dit spul, totdat het er bij de draden uit kwam zetten. Deze lijm smelt ergens bij 150 graden Celsius, dus dat zit wel goed.
Het huis van de lampen sluit niet goed aan op de kap zelf, dus daar komt dus de condensvorming vandaan. Ik zou niet weten wat ik daar aan moet doen. De motor is nog niet nat geweest, dus ik weet niet hoe gevoelig mijn lamp hiervoor is. Met een beetje warm stoken (lees verlichting) moet dat zo droog zijn. Zeker nu ik een 50W lamp gemonteerd heb. Philips geeft 4 jaar garantie op deze lamp, dus dat wil ik meemaken
Noppy