Hallo,
Wat kost het om een KTM 525 SX BWJ. 2003 om te zetten op kenteken?
Is dat niet goedkoper dan een KTM 525exc met kenteken te kopen?
http://www.off-road.com/dirtbike/machin ... /525sx.jpg
Wie heeft met zoiets ervaring en wat moet er zoal aan de motor aangepast worden.
Graag serieuze reacties.
Kwybus
KTM 525 SX op kenteken zetten!
Moderator: ghulst
Mijn huidige 450sx en ook mijn vorige 520sx zijn op kenteken gezet bij DAM RACING in Hoeselt (België). Het is idd goedkoper, tenzij je de starterkit en de batterij ook wil monteren. Telnr DAM : 089/751632
Die starterkit met batterij hoeft voor mij niet.
Ik hou nog steeds van dingen zelf doen, dus die startknop hoeft voor mij niet zo.
Ik vraag mijn buurman toch ook niet om mijn vrouw te.............!
Ook dat doe ik nog graag zelf.
Weet iemand wat het op kenteken zetten kost in Nederland?
Thanks.
Ik hou nog steeds van dingen zelf doen, dus die startknop hoeft voor mij niet zo.
Ik vraag mijn buurman toch ook niet om mijn vrouw te.............!
Ook dat doe ik nog graag zelf.
Weet iemand wat het op kenteken zetten kost in Nederland?
Thanks.
Ik heb het zelf ook een keer nagevraagd op een beurs hoeveel het zou kosten om mijn 525sx '03 om te zetten naar kenteken. Ze vertelde mij dat je toch zeker aan 2000 euro moest denken.
Wat nou die 2000 euro zou maken weet ik niet meer precies.
Beste oplossing is gewoon beide aanschaffen
Wat nou die 2000 euro zou maken weet ik niet meer precies.
Beste oplossing is gewoon beide aanschaffen
Het op kenteken zetten in Nederland kost je kosten van de keuring, ombouwkosten (gekeurde koplamp, claxon, spiegels, banden etc. Jos van Vugt doet dat al jaren en heeft een hoop praktijkkennis) en BPM.
Vooral die laatste hakt er lekker in: voor het importeren van mijn toen 2 jaar oude TTR betaalde ik in totaal iets meen dan 600 euro, waarvan EUR 458 aan BPM
Vooral die laatste hakt er lekker in: voor het importeren van mijn toen 2 jaar oude TTR betaalde ik in totaal iets meen dan 600 euro, waarvan EUR 458 aan BPM
STTEVE schreef:(gekeurde koplamp, claxon, spiegels, banden etc. Jos van Vugt doet dat al jaren en heeft een hoop praktijkkennis) en BPM.
koplamp, claxon, spiegel e.d kan ik ook voor de keuring van een andere afhalen. later zet je er gewoon zo'n koplamp op met van die praxis-halogeen lampen.
het ombouwen ka ik zelf wel, dus daar zie ik de kosten niet in.
voor die BPM kan toch geen 2000 euro voor gevraagd worden??
Kwybus
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Offtopic
In het najaar komt aprilia met de 450 crosser en de supermotard.Kun je deze op kenteken krijgen of moet je wachten tot Aprilia met een kentekenfiets komt.
In het najaar komt aprilia met de 450 crosser en de supermotard.Kun je deze op kenteken krijgen of moet je wachten tot Aprilia met een kentekenfiets komt.
Als je een dealer vraagt wat de ombouw kost gaat hij er niet vanuit dat je het zelf doet, natuurlijk, dus die uitgaven steek je in je eigen zakKwybus schreef:STTEVE schreef:(gekeurde koplamp, claxon, spiegels, banden etc. Jos van Vugt doet dat al jaren en heeft een hoop praktijkkennis) en BPM.
koplamp, claxon, spiegel e.d kan ik ook voor de keuring van een andere afhalen. later zet je er gewoon zo'n koplamp op met van die praxis-halogeen lampen.
het ombouwen ka ik zelf wel, dus daar zie ik de kosten niet in.
voor die BPM kan toch geen 2000 euro voor gevraagd worden??
Kwybus
BPM voor een nieuwe motor is meen ik 20% van de nettocatalogusprijs..dus zeg een vijfde van 7000 euro (ik heb geen idee wat zo'n motor nieuw kostte)? Reken maar na
Er is wel een aftrek voor oudere bouwjaren (http://www.belastingdienst.nl/9229237/v/index.htm)
Heb een paar weken geleden zelf een CRF van 2004 op kenteken laten zetten, kostte me 2100 euro.
Het ombouwen kun je zelf wel doen, als je de spullen er voor hebt, zoals:
-knipperlichten
-voor/achterlicht
-remlicht
-verlichte km-teller
-accu
-spiegels
En alles moet werken...
Het ombouwen kun je zelf wel doen, als je de spullen er voor hebt, zoals:
-knipperlichten
-voor/achterlicht
-remlicht
-verlichte km-teller
-accu
-spiegels
En alles moet werken...
Gang is alles.......
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Voor een EXC kenteken op een SX geldt ook:Twan schreef:Heb een paar weken geleden zelf een CRF van 2004 op kenteken laten zetten, kostte me 2100 euro.
Het ombouwen kun je zelf wel doen, als je de spullen er voor hebt, zoals:
-knipperlichten
-voor/achterlicht
-remlicht
-verlichte km-teller
-accu
-spiegels
En alles moet werken...
-EXC uitlaat demper
-EXC achterwiel
-6 bak ipv 4 bak
-EXC ontsteking (emissie)
-FCR 39 ipv 41 (emissie)
-EXC kop
In feite moet hij geheel aan de EXC specs voldoen.
Het is trouwens maar net wat ze controleren want met het RDW weet je toch nooit hoe streng ze zullen keuren.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
De uitlaat en carburateur snap ik wel, maar waarom er een ander achterwiel, een ander cil.kop en een andere versnellingsbak in moet is me een raadsel. Leg ns uit???speedphreax schreef:Voor een EXC kenteken op een SX geldt ook:Twan schreef:Heb een paar weken geleden zelf een CRF van 2004 op kenteken laten zetten, kostte me 2100 euro.
Het ombouwen kun je zelf wel doen, als je de spullen er voor hebt, zoals:
-knipperlichten
-voor/achterlicht
-remlicht
-verlichte km-teller
-accu
-spiegels
En alles moet werken...
-EXC uitlaat demper
-EXC achterwiel
-6 bak ipv 4 bak
-EXC ontsteking (emissie)
-FCR 39 ipv 41 (emissie)
-EXC kop
In feite moet hij geheel aan de EXC specs voldoen.
Het is trouwens maar net wat ze controleren want met het RDW weet je toch nooit hoe streng ze zullen keuren.
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Omdat hij aan de exacte EXC specs moet voldoen als je hem op de typegoedkeuring van een EXC wilt laten keuren. Dan moet ie dus gelijk zijn ... it's as simple as that. Alle onderdelen die anders zijn zullen dus vervangen moeten worden.STTEVE schreef: De uitlaat en carburateur snap ik wel, maar waarom er een ander achterwiel, een ander cil.kop en een andere versnellingsbak in moet is me een raadsel. Leg ns uit???
Oh ja... E starter moet ook
Je kunt hem ook in het buitenland laten keuren en dan invoeren. Vaak is het daar makkelijker en dus goedkoper. Of word vriendjes met een dealer en leen daar alle onderdelen.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Of die KTM 525SX-04 met 05 EXC blok kopen die op markplaats staat. Dan heb je de e-start, carb en uitlaat alvast.
Jos van Vugt zet volgens mij elke willekeurige crosser op kenteken, ook fietsen zonder enduro broertje/zusje, dus waarom het bij deze KTM anders zou moeten snap ik niet helemaal.speedphreax schreef:Omdat hij aan de exacte EXC specs moet voldoen als je hem op de typegoedkeuring van een EXC wilt laten keuren. Dan moet ie dus gelijk zijn ... it's as simple as that. Alle onderdelen die anders zijn zullen dus vervangen moeten worden.STTEVE schreef: De uitlaat en carburateur snap ik wel, maar waarom er een ander achterwiel, een ander cil.kop en een andere versnellingsbak in moet is me een raadsel. Leg ns uit???
Oh ja... E starter moet ook
Je kunt hem ook in het buitenland laten keuren en dan invoeren. Vaak is het daar makkelijker en dus goedkoper. Of word vriendjes met een dealer en leen daar alle onderdelen.
Neemt niet weg dat het op kenteken zetten van een 525SX wel kan, maar zonder meer een hoop tijd, geld en moeite kost..
Hee, de starter van dit onderwerp had nog zo gevraagd om serieuze reakties.Kwybus schreef:Ik vraag mijn buurman toch ook niet om mijn vrouw te.............!
Thanks.
Een versnellingsbak is van invloed op de geluidsmeting. Je moet in z'n 2 met een bepaalde snelheid het gas vol open draaien en langs de microfoon rijden. (vandaar dat sommige fietsen met een veel te lange eindoverbrenging afgeleverd worden)
Klopt als een bus, maar geldt die microfoonkeuring ook bij het locale RDW-station of alleen bij keuring op de baan in Lelystad ?erwindob schreef: Een versnellingsbak is van invloed op de geluidsmeting. Je moet in z'n 2 met een bepaalde snelheid het gas vol open draaien en langs de microfoon rijden. (vandaar dat sommige fietsen met een veel te lange eindoverbrenging afgeleverd worden)
Mijn chopgeval is daar ook geweest voor de keuring, maar het lijkt me als er genoeg papieren bij de tweewieler zitten je niet naar Lelystad hoeft.
Mijn geval is zo'n dertien jaar geleden, dus er kan in de tussentijd wat veranderd zijn...............
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Als de motor de fabriek niet als enduro verlaten heeft , heeft het ook geen COC (Certificate of conformatie) of in nl CVO (certificaat van overeenkomst).
Zonder CVO is keuren in nl onmogelijk, of je moet een eigen typegoedkeuring doen.(onbetaalbaar)
Een crosser op kenteken lukt alleen via een omweg , een buitenlands kenteken , dan weer keuren in nl .
Motor moet bij keuren in nl moet deze voldoen aan de nl eisen., motor wordt meestal ook aangemerkt als nieuw , dus volle BPM.
Zonder CVO is keuren in nl onmogelijk, of je moet een eigen typegoedkeuring doen.(onbetaalbaar)
Een crosser op kenteken lukt alleen via een omweg , een buitenlands kenteken , dan weer keuren in nl .
Motor moet bij keuren in nl moet deze voldoen aan de nl eisen., motor wordt meestal ook aangemerkt als nieuw , dus volle BPM.
Dat is ook het antwoord dat ik krijg van zowel RDW als KTM NL. Als er geen CoO bij zit, is het zo goed als onmogelijk... Volgens KTM is hij bij de motor geleverd (voor EXC en LC4's). Als kenteken wordt aangevraagd wordt-ie 'gebruikt', maar als hij eerst als crosser gebruikt is niet en moet-ie bij de motor blijven. Als hij weg is... is het pech!
Hoe kan het dat elke offroad rit wemelt van de omgebouwde crossers. Ook Marktplaats staat vol met YZ F's met kenteken...
Geldt dit voor alle bouwjaren, of kun je een oudere crosser nog wel op kenteken krijgen? Is er geen manier om aan zo'n CoO te komen?
Hoe kan het dat elke offroad rit wemelt van de omgebouwde crossers. Ook Marktplaats staat vol met YZ F's met kenteken...
Geldt dit voor alle bouwjaren, of kun je een oudere crosser nog wel op kenteken krijgen? Is er geen manier om aan zo'n CoO te komen?
Maurice
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
ik heb ook een yzf met kenteken, motor is van 2002 en is dec 2004 omgebouw en gekeurd bij jos van vugt
als je wilt weten hoe dit te doen kun je het beste hier eens infomeren
tel v vugt is 040-2624024
als iemand je het kan vertellen is hij het wel (zit elke vrijdag bij de keuring rdw)
als je wilt weten hoe dit te doen kun je het beste hier eens infomeren
tel v vugt is 040-2624024
als iemand je het kan vertellen is hij het wel (zit elke vrijdag bij de keuring rdw)
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: zo nov 30, 2003 18:57
- Locatie: Grachtengordel
Oud topic, maar voor mij actueelSTTEVE schreef:Het op kenteken zetten in Nederland kost je kosten van de keuring, ombouwkosten (gekeurde koplamp, claxon, spiegels, banden etc. Jos van Vugt doet dat al jaren en heeft een hoop praktijkkennis) en BPM.
Vooral die laatste hakt er lekker in: voor het importeren van mijn toen 2 jaar oude TTR betaalde ik in totaal iets meen dan 600 euro, waarvan EUR 458 aan BPM
. Die 600 euri is neem ik aan import en bpm, kun je ook nog zeggen wat de keuring kostte, m.a.w. wat je totaal kwijt was om een kenteken te krijgen ?
bvd.
Golf is een fijne sport......
Nee dit was het wel zo'n beetje, keuring zelf was 45 euro, kentekenplaatje 20 euro p.stuk (1 eendags kenteken en 1 permanente) en de rest voior een milieu-verklaring van Yamaha (is nu niet meer nodig). Het is wel al een tijdje geleden, dus misschien zijn de kosten nu wel wat hoger.4strokerules schreef: Oud topic, maar voor mij actueel
. Die 600 euri is neem ik aan import en bpm, kun je ook nog zeggen wat de keuring kostte, m.a.w. wat je totaal kwijt was om een kenteken te krijgen ?
bvd.
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: ma feb 14, 2005 01:03
- Locatie: Dordrecht
Zoals al eerder vermeld is, maar ik herhaal het nog maar een keer, worden de crossers eerst in Belgie of Duitsland op tenteken gezet en dan weer in Nederland omgezet naar Nederlands kenteken. Je moet daarvoor een adres in Belgie of Duitsland hebben. Dit wordt gedaan omdat in Nederland een voertuig zonder Certificaat niet door een particulier of eenmalig gekeurd kan worden (ja, kan wel maar dat kost heel, heel veel geld). Maar vanwege Europese regelgeving moet de Nederlands staat een voertuig dat is toegelaten in enig ander land van de Europese Unie ook in Nederland toelaten op de weg.
Deze hele toestand met dat Certificaat is verzonnen in de tijd dat er veel motoren uit Amerika geimporteert werden, dat wilde men onmogelijk maken. En dat is ook gelukt.
Deze hele toestand met dat Certificaat is verzonnen in de tijd dat er veel motoren uit Amerika geimporteert werden, dat wilde men onmogelijk maken. En dat is ook gelukt.
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: zo nov 30, 2003 18:57
- Locatie: Grachtengordel
Bedankt.STTEVE schreef:Nee dit was het wel zo'n beetje, keuring zelf was 45 euro, kentekenplaatje 20 euro p.stuk (1 eendags kenteken en 1 permanente) en de rest voior een milieu-verklaring van Yamaha (is nu niet meer nodig). Het is wel al een tijdje geleden, dus misschien zijn de kosten nu wel wat hoger.4strokerules schreef: Oud topic, maar voor mij actueel
. Die 600 euri is neem ik aan import en bpm, kun je ook nog zeggen wat de keuring kostte, m.a.w. wat je totaal kwijt was om een kenteken te krijgen ?
bvd.
Als ik het goed begrijp moet er een typegoedkeuring op een motorfiets afgegeven zijn en dan kun je hem in Nederland laten keuren ?
Als je nou een kentekenkeuring wilt voor een motor waar nooit een typegoedkeuring voor afgegeven is, hoe moet het dan verder ?
Van die RDW site wordt ik ook niet veel wijzer.
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/motor/keuren/
Eerst in het buitenland keuren dan maar ?
Golf is een fijne sport......
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: ma feb 14, 2005 01:03
- Locatie: Dordrecht
"Eerst in het buitenland keuren dan maar ?"
Ja!
Ja!
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: zo nov 30, 2003 18:57
- Locatie: Grachtengordel
OKAdventureRider schreef:"Eerst in het buitenland keuren dan maar ?"
Ja!
Golf is een fijne sport......