Met geen mogelijkheid krijg ik de remblokstift (achter) los.
Ik wil namelijk mijn achter remblokken vervangen maar ik krijg die stift niet los Begin een beetje onzeker te worden, dus misschien dat hier een trukje voor is??
Ik probeer hem dus gewoon los te draaien met pijpsleuteltje.
bvbd Jan Bas
Nog een vraagje:
Is het echt noodzakelijk om, als je nieuwe koppelingsplaten wil monteren, ze eerst een nachtje in de olie te laten liggen?
En de aluminium platen, moeten die met hun bolle zijkant naar boven of of met de rechte ''scherpe'' kant. ik dacht de bolle boven maar weet het niet zeker (misschien niet echt duidelijk)
JB
Remblokstift
Moderator: ghulst
- mxrider#28
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr feb 13, 2004 16:16
ja dat probleem heb ik ook gehad, ik heb hem bij het draadloze eind doorgezaagd zodat hij daar in ieder geval niet meer vast zat (stukje kun je er later uittikken) daarna heb ik er goed veel kruipolie ingespoten bij het schroefdaad ff in laten werken daarna goed warmgestookt en hem er met een griptang uitgedraaid
- mxrider#28
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr feb 13, 2004 16:16
en voordat jeje platen erin doet moet je zorgen dat ze goed onder de olie zitten, nacht in de olie is niet nodig
bolle kant moet indd naar boven
bolle kant moet indd naar boven
Maar ik zou het zonde vinden als ik die stift moet doorzagen en een nieuwe moet kopen omdat ik nu even geen reserve heb. Ik wil morgenvroeg namelijk gaan rijden.
Maar ja, als hij echt niet los gaat dan moet het maar.
Hoe kan dat eigelijk dat die zo vast komt te zitten
Bedankt voor de antwoorden
Maar ja, als hij echt niet los gaat dan moet het maar.
Hoe kan dat eigelijk dat die zo vast komt te zitten
Bedankt voor de antwoorden
Het is me niet gelukt hem normaal los te draaien.
Dus een tip om dit te verkomen lijkt me; met regelmaat die stift losdraaien en wat vet of kruipolie op doen.
Dus een tip om dit te verkomen lijkt me; met regelmaat die stift losdraaien en wat vet of kruipolie op doen.
Betere tips
a) als je remblokjes vervangt de stift even met fijn schuurpapier "glad maken"
b) dan de stift DUN insmeren met kopervet (en ook de achterkant van de remblokjes)
Jo VdB
a) als je remblokjes vervangt de stift even met fijn schuurpapier "glad maken"
b) dan de stift DUN insmeren met kopervet (en ook de achterkant van de remblokjes)
Jo VdB
heb je een klauw met 2 stiften ?
vaak kan je de blokjes wel vervangen als er 1 uit is, en dan beetje prutsen komen de blokjes er wel uit
de nieuwe dan evt wat bijveilen, en klaar.
idd lekker in het vet zetten, en niet te vast zetten
vaak kan je de blokjes wel vervangen als er 1 uit is, en dan beetje prutsen komen de blokjes er wel uit
de nieuwe dan evt wat bijveilen, en klaar.
idd lekker in het vet zetten, en niet te vast zetten
De stift heb ik vandaag toch los kunnen draaien.
Nu probeer ik die nieuwe remblokken te monteren, maar die remzuiger krijg ik niet teruggeduwd.
Iemand een oorzaak en andere oplossing.
Nu probeer ik die nieuwe remblokken te monteren, maar die remzuiger krijg ik niet teruggeduwd.
Iemand een oorzaak en andere oplossing.
Zuigertjes eerst effe aan de buitenkant in/schoon spuiten met teflonsspray of wd40 oid. dan effe oude blokjes er weer inleggen en met bandenlichter tussen de blokjes de zaak uit elkaar drukken.JBassie schreef:Iemand een oorzaak en andere oplossing.
oorzaak: Lang niet uit elkaar geweest/afdichtringen oud en hard.
advies: Effe helemaal uit elkaar: nieuwe afdichtringen erin en vooral ook nieuwe remvloeistof erin (dot4 of dot5.1) want die zal dan ook wel oud zijn.
Gebruik bij remmen alleen remvloeistof.
Alle andere reinigers tasten de rubberdelen aan.
En die zuiger; zorg ervoor dat je deze recht naar binnen duwt.
Als je scheef gaat krijg je deze er ook niet in.
Alle andere reinigers tasten de rubberdelen aan.
En die zuiger; zorg ervoor dat je deze recht naar binnen duwt.
Als je scheef gaat krijg je deze er ook niet in.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
voor het ruimte maken tussen remblokken gebruik ik altijd een lijmklem, die ik dan zet op het blokje welke aan de pomp zit. ik zet de klem erop, en met beleid draai ik deze aan, zodat de zuiger langzaam teruggeduwd wordt. en o ja, niet de remhandel inknijpen als er geen remschijf tussenzit...