2) Is dit achterste kettingwiel versleten?? De toppen van de tanden zijn heel klein, duidt dit op slijtage of net niet? (moto 2e hands gekocht)

Moderator: ghulst
1) Aluminium (legering, met een boel toevoegingen om het hard, taai en strek te krijgen)hornet911 schreef:1) uit welk materiaal is dit kettingwiel gemaakt? Is zeer licht, maar volgens mij is de slijtvastheid niks waard! De geharde kettingwielen zijn wat zwaarder, maar volgens mij véééél steviger!!!
2) Is dit achterste kettingwiel versleten?? De toppen van de tanden zijn heel klein, duidt dit op slijtage of net niet? (moto 2e hands gekocht)
Het aluminium tandwiel dat net zo lang meegaat als een stalen moet ik nog meemaken. Koop een Stealth a.tandwiel. Ik heb er dit jaar ruim 2000 km mee gehaald = 75% enduroseizoen. Met 1 ketting.de slijtvastheid is ook best goed, veel beter dan je zo zou verwachten. Vergelijkbaar met een stalen tandwiel. Alleen tandwielen met een hardstalen krans gaan langer mee. Maar goed, tegen die tijd is toch je voortandwiel en ketting op.
goed kettingvet gebruiken - na een crossje met de hogedruk - beetje wd40.....TTT schreef:Mooi schoon zeg. Dat kost mij een half uur om een ketting wiel zo zuiver te krijgen. Hoe doe je dit?
Met roestplekjeshornet911 schreef: nl. een O-RING-VRIJE ketting....
Na kuisen vergeten WD40 opspuitenJo VdB schreef:Met roestplekjeshornet911 schreef: nl. een O-RING-VRIJE ketting....(althans op de 1ste foto)
Jo VdB
welke gaatjes?Anonymous schreef:Welk merk ketting is dat?
Ik heb nl nog nooit een ketting met gaatjes gezien!
Ik heb wel eens 40'000km met 1 ATW en ketting gereden (XR600, veel weggebruik). en op onze afrikatocht dikke 20'000km met 1 DID XVM en ATW.xander schreef:Er zijn ook tandwielen met een stalen kroon, en een middenste gedeelte in aluminium, zo eentje houdt het 5 000 km uit op m'n 525.
Xander
zoiets heb ik ook nog nooit gezien... vraag me af waarom dat is... het lijkt me niet dat de schakel er sterker op wordAnonymous schreef:MXRider#28,
Als je goed kijkt dan zie je in de binnenschakels gaten van 2 a 3 mm
Dit is voor mij dus iets nieuws.
Zal wel Regina zijn inderdaad. Die hebben 'goude'plaatjes.hornet911 schreef:Als ik me niet vergis is het een regina (weet het niet vanbuiten en heb geen zin om te gaan kijken)....Zal morgen wel eens goed kijken!!
renthal ook, rvm ook dus regina is niet de enige met gouden plaatjesDr_Bean schreef:Zal wel Regina zijn inderdaad. Die hebben 'goude'plaatjes.hornet911 schreef:Als ik me niet vergis is het een regina (weet het niet vanbuiten en heb geen zin om te gaan kijken)....Zal morgen wel eens goed kijken!!
grts