vandaag op een trialmotor gezeten

Oeverloos ouwehoeren of gewoon napraten over de laatste rit kan hier. (zelf voor het bier zorgen)

Moderator: ghulst

huskie

Hoi noppers,
vandaag 5 minuten op een beta trial motor gereden. Nou ja, rijden is een groot woord.
Wat me opviel, als je gas geeft gaat hij alleen maar langzamer :lol:
Wel een verschrikkelijk hoop momentum. Maakt niet uit in welke versnelling trouwens. Ik probeerde z'n 1, maar daarmee kwam ik niet weg. Z'n 2, ook niet. Dan maar z'n 3 geprobeert, dat ging al wat beter. Als ik nu gas gaf, kwam ik daadwerkelijk vooruit :wink:
Die dingen zijn echt gebouwt voor slowmotion en niet voor een enduro rijder als ik dat ben. Wel erg funny. Je kunt de slagen tellen van de motor, en dan laat je de koppeling los en is er geen houden aan. Alleen het gaat dus nooit hard. Alleen maar stapvoets.
Die dingen hebben ook geen powervalve. Alles is gebaseerd op gruwelijke compressie.
Ik wil er ook een :lol: Spaaaaaren huskie :!:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
erwindob

Ik hoop dat iemand er eentje in wil ruilen op m'n XR400. Heb ook wel eens wat geprobeerd op een opstapdat met zo'n ding en een vriend van mij heeft er pas eentje gekocht.
Hardstikke leuk. Wel jammer dat er hier in de buurt geen trial club of zo is.
Joop

erwindob schreef:Hardstikke leuk. Wel jammer dat er hier in de buurt geen trial club of zo is.
Erwin, dan kom je toch gewoon naar Zelhem :D :D
Dr_Bean
Contacteer:

Joop schreef:
erwindob schreef:Hardstikke leuk. Wel jammer dat er hier in de buurt geen trial club of zo is.
Erwin, dan kom je toch gewoon naar Zelhem :D :D
Zelhem was (en is volgens mij nog steeds) altijd gezellig, dat moet gezegd worden!

Groet
huskie

Hoi Erwin, die trialclubs zijn zeker gezellig. Ooit eens rondgehangen bij zo'n plek. Kriebelde verschrikkelijk toen ik al die "handmade" opstapjes zag. Ik kom over aardig wat boomstammetjes met mijn huskie, maar die loodrechte opstapjes vragen om een trialmotor.
Ik denk dat de sport ook van echte liefhebbers aan elkaar hangt. Vrouwen kinderen iedereen doet mee.
Geen gejakker geen herrie, Hum heerlijk voor een zomeravondje.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
erwindob

Vandaag was nota bene een trial wedstrijd bij de MCA (noppenforumcros). Heb nog eventjes staan kwijlen en wat hellingkjes en putjes met de Husky gedaan.

Trial rijden is ook heel goed voor een winterdag, zeker dat je het niet koud krijgt. Maar met crossen trouwens ook niet.

Rwin
JoeBaR

erwindob schreef:Vandaag was nota bene een trial wedstrijd bij de MCA (noppenforumcros). Heb nog eventjes staan kwijlen en wat hellingkjes en putjes met de Husky gedaan.

Trial rijden is ook heel goed voor een winterdag, zeker dat je het niet koud krijgt. Maar met crossen trouwens ook niet.

Rwin
pffff en waar hing jij op dat moment uit Huskie? :P
4 strokes only !!
huskie

:lol: Nou... ik was in het havengebied van amsterdam, en daar kwam ik een Husaberg rijder tegen, Joebar, waar ik een rondje mee reed. Het tweede rondje was ik hem al kwijt. Ik geloof dat we allebeidde de voorrijder speelde, en dat kan niet goed gaan. :lol:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Dr_Bean
Contacteer:

erwindob schreef:Vandaag was nota bene een trial wedstrijd bij de MCA (noppenforumcros). Heb nog eventjes staan kwijlen en wat hellingkjes en putjes met de Husky gedaan.

Rwin
ik ben rond 2e nog langsgereden, maar de boom was al dicht en niemand meer te zien (en ik was de boom nog niet eens voorbij maar ik werd toch al weggestuurd door een saggerijn die iets leek te hebben tegen ALLE motorfietsen; Nog effe mee in discussie gegaan :-) )

groet
Dr_Bean
erwindob

Jammer, dat had ik je van te voren kunnen verklappen. De baan sluit om 13:00 uur. Denk dat we om 13:30 weggereden zijn.

Hoop dat je in ieder geval een fijne discussie gehad hebt en wellicht een nieuwe motorfan gekweekt :lol:

Rwin
Dr_Bean
Contacteer:

erwindob schreef:Jammer, dat had ik je van te voren kunnen verklappen. De baan sluit om 13:00 uur. Denk dat we om 13:30 weggereden zijn.

Hoop dat je in ieder geval een fijne discussie gehad hebt en wellicht een nieuwe motorfan gekweekt :lol:

Rwin
Ik was er op voorbereid dat jullie al weg zouden zijn.
Maar in ALmere was het ook leuk (daarhadden jullie ook best zand kunnen happen!)
Tis nouwelijks een omweg .. en met de LC8 is alles een goede reden om een extra stukkie te rijden :-)

groet
STTEVE
Contacteer:

Dr Bean reed je vorige week zondag met Paul Adelmeijer die natte ORA rit???
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
Dr_Bean
Contacteer:

STTEVE schreef:Dr Bean reed je vorige week zondag met Paul die natte ORA rit???
klopt
was leuk
alleen had ik de laatste 100meter niet op mijn snufefrt moeten gaan liggen :-( , concentratiegebrek...

groet
STTEVE
Contacteer:

petje af hoor, je ging erg hard met die LC8
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
Hein van Buuren

Huskie, nog niemand gereageerd op je voorstel tot ruilen met een trialmotor ?
Zelhem is een superclub om te trialen !!!!!!
Erwin was jij in Arnhem afgelopen zondag ??? Had ik dat moeten weten, had je wel even met mijn Montesa mogen rijden.
erwindob

Hein,

Ja, ik was in Arnhem zondag. Heb nog staan "kwijlen" bij het trialen en met m'n Huskie ook nog wat hobbels genomen. Moet zeggen dat de grond wel zo zacht was dat ik al gauw flink aan het spinnen was achter en het leek me niet de bedoeling daar de boel om te ploegen dus ben maar snel opgehouden.
Ben ook nog 2 rondjes rond het crosterrein gereden, was leuk single track door boompjes.

Ik ben ook diegene die hoopt een trial motor ingeruild te krijgen voor m'n XR400 :) (zie vraag en aanbod)
Klopt het dat de wedstrijd in paren gereden wordt en dat je elkaars score "controleert"? Die indruk kreeg ik in ieder geval.

groetjes

Rwin
Gast

Ja men schijnt het af en toe te doen om in koppels te rijden.
Een rijder uit de hogere klasse neemt een rijder uit de lagere klasse mee om zo samen de nonstops te rijden.
Je moet dan samen tegelijk de nonstop in én samen tegelijk er weer uit (wat normaliter verboden is).
Op deze manier worden de contacten tussen de rijders bevorderd, wat inderdaad zo is en dat je de mindere rijder de beste sporen aanwijst.
Ik kende deze opzet niet maar was wel leuk.
Je "krijgt" je eigen strafpunten én de strafpunten die je samen oploopt als je niet tegelijk de nonstop ingaat en / of verlaat.
Dit betekent dat als één van de twee rijders strandt in de nonstop er op de balans van de andere rijder een behoorlijk beroep gedaan wordt omdat je al balancerend op de ander dient te wachten.
Samen erin én eruit is 0 strafpunten en zoniet vijf strafpunten.
2e kerstdag is er weer de jaarlijkse kersttrial bij MC Arnhem, aanvang 10 uur.
Kun je de vette kalkoen en de alcohol van de 1e kerstdag er weer lekker uitzweten :D
Hein van Buuren

Bovenstaande was ik, vergeten in te loggen.
huskie

Hoi Hein, nee niemand heeft nog(serieus) gereageerd. Ik heb momenteel 2 huskies, en wil eventueel mijn kenteken huskie inruilen op een nette trialmotor. Aan de andere kant, ik heb dat kenteken natuurlijk wel nodig voor de diverse enduro's wat ook leuk is, dus ik denk dat ik maar een trial erbij moet nemen.
Ik heb zandopstapjes gezien, waar ik niet begrijp, dat ze daar tegenop kunnen rijden. Allemaal los zand, en redelijk steil omhoog. Die zachte banden moeten toch heel wat grip kunnen pakken. :?:
Ze kunnen het niet op snelheid doen, zoals wij dat zouden doen.
Ik ben van plan om zondag naar apeldoorn te gaan. Schijnen ze ook een clubwedstrijd te hebben. Ik ga iemand aanmoedigen, die steeds laatste wordt, terwijl die op de enduro een van de snellere is. Ha ha ha :lol:
edit: kom er zojuist achter dat hij al in de rode groep rijdt, als laatste. Dat zijn dus al de gevorderden. :oops:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Hein van Buuren

Die bandenspanning is het geheim van de trialmotor :wink:
Apeldoorn is ook een leuke club (heb ik evenals in Zelhem een paar jaar gereden).
Als je er nog nooit bent geweest orienteer je dan even want het is een pietsie moeilijk te vinden (ligt langs de snelweg A1).
Het eenvoudigste kom je er via Beekbergen (op de A50 Arnhem - Apeldoorn de afslag Beekbergen nemen) en dan alsmaar rechtdoor, dan vóór het viaduct dat over de A1 gaat rechtsaf.
Weg afrijden, einde weg linksaf (onder viaduct door) en direct rechtsaf (Paramariboweg), na 300 meter aan je rechterhand achter de begroeide zandwallen.
Het is een hele leuke sport om te doen, de aanschaf is de enige uitgave.
Met 3 liter benzine rijdt je een hele middag en een setje tandwielen en ketting doe je 3 jaar mee (of langer).
Succes
huskie

Vandaag voor de tweede keer in mijn leven op een trialmotor gezeten :D
Hier een piccie van een trialrijder. Het zijn ware evenwichtskunstenaars. En dat voor iemand die gewent met het gas tegen de stuit te rijden.
Afbeelding
let vooral op de concentratie :lol:
Afbeelding
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
gassen

Vandaag voor de tweede keer in mijn leven op een trialmotor gezeten
dat alleen lijkt me al moeilijk.

Vooruitlopend op je nieuwe onderschrift:

trai LEN en de kunst dat je hem er onderhoud?? :wink:
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
Hein van Buuren

Volgens mij zijn er meer foto's van jou gemaakt in Apeldoorn George.
Staan op de site van Jorik Bloem:
http://www.jr-bloem.demon.nl/foto's_apeldoorn.htm
Scoll maar eens naar beneden.

Verder hier een link naar van alles en nog wat op trialgebied:
http://home.hetnet.nl/~artipsy/links2001.html
adje

Die op de foto's ben jij toch niet George ?
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Jan :)

Huskie is de onderste links die mooie helm herken ik natuurlijk wel :wink:
Plaats reactie