IJsland tour per allroad

Voor de zware jongens op (semi)noppenbanden

Moderators: henk-v, Jo VdB, Zot

Plaats reactie
Rob100
Berichten: 2
Lid geworden op: ma mar 24, 2003 22:52

IJsland tour per allroad

Bericht door Rob100 »

Vorig jaar is het er niet van gekomen maar dit jaar wil ik toch proberen om per motor naar IJsland te gaan. Inmiddels heb ik al één reisgenoot maar ik zoek er nog een paar om het groepje wat groter te maken.
Mijn ideeën over deze vakantie zijn: met de boot naar IJsland, kamperen, genieten van de natuur, wandelen, veel zien en doen (walvissen spotten) en natuurlijk er met zijn allen een leuk en mooi avontuur van maken. Wat de tijd betreft denk ik aan Juli/Augustus. Ik rij op een Yamaha XTZ660. Wie heeft er zin om mee te doen?
Freek
Site Admin
Berichten: 2037
Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

Bericht door Freek »

Hier wat meer info over reistijd/kosten

De eerste afvaart in Hanstholm is op 18 mei 2002. De laatste afvaart in Seydisfjördur is op 7 september 2002. U dient minimaal 1 uur voor vertrek op de kade aanwezig te zijn. Het vertrek uit Hanstholm is zaterdagavond om 20.00 uur, waarna u op maandagochtend om 06.00 uur in Tórshavn op de Faröer arriveert. De bedoeling is dat iedereen van boord gaat, wat u de gelegenheid biedt hier twee dagen te vertoeven (uw auto gaat ook van boord). Gedurende deze twee dagen vaart de veerboot heen en weer naar Bergen in Noorwegen. Het is een mooie gelegenheid om nader kennis te maken met deze bijzondere eilandengroep. Op woensdagmiddag om 18.00 uur vertrekt de veerboot dan weer naar Seydisfjördur, waar u donderdagochtend om 09.00 uur arriveert. De terugreis is eveneens op donderdag, om 12.00 uur 's middags en de aankomst in Hanstholm is zaterdagmiddag om 16.00 uur. In tabelvorm:

Bestemming Dag Aankomst Vertrek
Hanstholm Zaterdag 20.00
Tórshavn Maandag 06.00
Tórshavn Woensdag 18.00
Seydisfjördur Donderdag 09.00 12.00
Tórshavn Vrijdag 06.00 08.30
Hanstholm Zaterdag 16.00




Kosten in Euro (€) in 2002
In onderstaande tabel vind u de prijzen die geldig zijn voor het seizoen 2002 (zonder maaltijden) voor een enkele reis tussen Denemarken en IJsland.

Laagseizoen: 18-05-2002 t/m 13-06-2002 en 17-08-2002 t/m 31-08-2002
Hoogseizoen: 14-06-2002 t/m 10-08-2002

Soort hut Laagseizoen Hoogseizoen
Couchette 217 315
4-pers. hut standaard 227 334
4-pers. hut douche/toilet 274 400
2-pers. hut douche/toilet 372 543
2-pers. hut luxe 473 688
Motorfiets 70 105

Aanvullende informatie kunt u opvragen bij Troll Travel
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
lc4400
Berichten: 6
Lid geworden op: ma apr 05, 2004 13:32
Locatie: zeist

Bericht door lc4400 »

Gaan!

Ik ga met vriendin 1 juli -22 juli alles is geprepareerd en geregeld. Ik heb ook contact met mensen ter plekke over info over de toestanden van de wegen etc. Mocht de nog vragen hebben over preparatie etc. mail dan.....

Heb er al eens gereden met een LARO en dat moest ook op de motor!

Grtzz Martijn
GranCandy
Berichten: 19
Lid geworden op: ma nov 22, 2004 10:19
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door GranCandy »

Gaaaaaf man! 'k Zou best mee willen, en de timing is op zich ook in orde (ik zit vast aan de schoolvakanties).
In 2002 met 't vliegtuig naar IJsland geweest. We zaten toen in de Zuid-west hoek, ondernamen dagtrips vanuit Reykjavík. 't Is altijd nog een wens van me om er met de motor rond te toeren.
Dr_Bean
Berichten: 433
Lid geworden op: ma sep 27, 2004 22:52
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dr_Bean »

GranCandy schreef:Gaaaaaf man! 'k Zou best mee willen, en de timing is op zich ook in orde (ik zit vast aan de schoolvakanties).
In 2002 met 't vliegtuig naar IJsland geweest. We zaten toen in de Zuid-west hoek, ondernamen dagtrips vanuit Reykjavík. 't Is altijd nog een wens van me om er met de motor rond te toeren.
Van het duitse/nederlandse LC8 forum gaan er ook een aantal mensen dit jaar.

er zijn 2 manieren om er te komen:
1- Veerboot langs de Faraoer eilanden
2- Vliegen en de motor met de vrachtboot.

De prijs van deze twee opties is ongeveer gelijk. Bij de laatste optie heb je echter meer tijd in IJsland.
optie 2 laat zich prima regelen via Askia reizen (compleet pakket). Helaas zijn zei echte te beroerd om tot 2x mijn e-mail te beantwoorden.

grts
Laatst gewijzigd door Dr_Bean op do nov 25, 2004 00:35, 1 keer totaal gewijzigd.
erwindob
Berichten: 1299
Lid geworden op: za jul 26, 2003 11:57
Locatie: Holland

Bericht door erwindob »

In een motorblad stond iemand met een KTM 950 en een zeesleper oid. die ook wel naar IJsland wilde gaan. (=3e mogelijkheid om er te komen)

Motor nr 21, Mijn motor en ik
GranCandy
Berichten: 19
Lid geworden op: ma nov 22, 2004 10:19
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door GranCandy »

Dr_Bean schreef:
grts
Dr Bean
Eeej .... ff wat anders .... Dr Bean + Nijmegen = .... Dr Bean van Klabru? Dan hebben we elkaar al eens gezien. En je hebt dan ook al eens op m'n Cagiva gezeten.
Laatst gewijzigd door GranCandy op do nov 25, 2004 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Bericht door Gast »

Wij zijn mer 3 motoren in 2001, 4 weken op IJsland geweest . (3 is echt te kort!!) van totale vakantie 5 weken.
We gingen met de boor vanaf Hansholm, is aanrader.
De contacten die je op doet komen tijdens reis erg goed van pas!!!!

Voor wat foto's.
http://www.mz-baghira.de/seiten/bilderg ... lerie3.htm (dat waren wat leuke en pittige binnen wegen. (zonder nummer).

Tip neem reserve kabels en binnenbanden mee.
Verder ga zo licht mogelijk!!!
Fr@venture
Berichten: 265
Lid geworden op: ma dec 16, 2002 00:21

Bericht door Fr@venture »

Ik was een van die drie van hierboven......;-)
Als je van plan bent stippelweggetjes te gaan rijden moet je beslist een GPS meenemen (en een goede kaart).
Voor mij was IJsland de reden om nadien een GPS te kopen.
Wij zijn de weg even helemaal kwijt geweest en dat is geen lekker gevoel.
Nadat we een heel spectaculaire rivier doorwading hadden gedaan was omkeren geen optie. Uiteindelijk veranderde het pad dat we dachten te volgen in een grasvlakte en waren we definitief het spoor kwijt. De vele 4x4 tracks waren daarna ook niet echt goede richting gevers en zo kun je aardig verdwalen. Verder is het een geweldig mooi land.
Zorg voor goede regenkleding en neem echt zo min mogelijk mee.

Veel plezier en groeten,

Fr@venture
Er komt een tijd
dat iedereen op een Adventure rijdt
Gast

Bericht door Gast »

Ik kwam nog een allroad reisverslag tegen:
http://www.travelmaniacs.nl/nld/Reisver ... sland.html
GranCandy
Berichten: 19
Lid geworden op: ma nov 22, 2004 10:19
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door GranCandy »

Anonymous schreef:Ik kwam nog een allroad reisverslag tegen:
http://www.travelmaniacs.nl/nld/Reisver ... sland.html
grrr, vergeten in te loggen :roll:
Plaats reactie