Motorsport: Geldboete voor Everts
GENEVE (ANP) - Motorcrosser Stefan Everts heeft vrijdag in Geneve een voorwaardelijke schorsing van één jaar en een geldboete van 15.000 Zwitserse francs gekregen. De tuchtcommissie van de Internationale Motorsportfederatie FIM deed uitspraak in het zogenaamde brilincident.
Tijdens de Grote Prijs van Zuid-Afrika op 26 september gooide de Belg in de tweede manche na een aanrijding zijn crossbril naar de Fransman Pichon. Hij wachtte zijn concurrent bewust op en gooide zijn bril bij diens volgende doortocht. Later in de race reed hij de Fransman bijna van de baan.
De FIM strafte wereldkampioen Everts ook voor diens rol in de rijdersstaking voor de tweede manche in Zuid-Afrika. De rijders verschenen tien minuten te laat aan start uit protest tegen het afschaffen van het prijzengeld. De FIM zag in Everts de aanstoker en legde hem een geldboete op van 10.000 Zwitserse francs.
Geldboete voor Everts
Moderator: ghulst
ja, zo iets gebeurd niet bij een clubcrossje.
Ik denk dat het beter is als je je hobby motorcrossen, ook bij je hobby laat.....
ik vind het jammer dat het is gebeurd, maar had Pichon hier ook geen aandeel in of was het een fabeltje dat Pichon Stevanneke Everts van de fiets ''probeerde'' te rijden
JB
Ik denk dat het beter is als je je hobby motorcrossen, ook bij je hobby laat.....
ik vind het jammer dat het is gebeurd, maar had Pichon hier ook geen aandeel in of was het een fabeltje dat Pichon Stevanneke Everts van de fiets ''probeerde'' te rijden
JB
Pichon heeft dezelfde boete gekregenFreek schreef: De FIM strafte wereldkampioen Everts ook voor diens rol in de rijdersstaking voor de tweede manche in Zuid-Afrika. De rijders verschenen tien minuten te laat aan start uit protest tegen het afschaffen van het prijzengeld. De FIM zag in Everts de aanstoker en legde hem een geldboete op van 10.000 Zwitserse francs.
maar waarom schaffen ze daar het prijzengeld af, snap er niks van Logisch dat ze een reactie krijgen.....#316 Guyke schreef:Pichon heeft dezelfde boete gekregenFreek schreef: De FIM strafte wereldkampioen Everts ook voor diens rol in de rijdersstaking voor de tweede manche in Zuid-Afrika. De rijders verschenen tien minuten te laat aan start uit protest tegen het afschaffen van het prijzengeld. De FIM zag in Everts de aanstoker en legde hem een geldboete op van 10.000 Zwitserse francs.
Is ook wel een beetje kinderachtig vind ik hoor, en al helemaal voor een meermalig wereldkampioen als Everts. Ik had eerlijk gezegd van hem wel iets meer profesionaliteit verwacht.Freek schreef:Tijdens de Grote Prijs van Zuid-Afrika op 26 september gooide de Belg in de tweede manche na een aanrijding zijn crossbril naar de Fransman Pichon. Hij wachtte zijn concurrent bewust op en gooide zijn bril bij diens volgende doortocht. Later in de race reed hij de Fransman bijna van de baan.
Mee eens... Hij had zich nooit zo mogen laten gaan, of hij nou (al dan niet opzettelijk) van de baan werd gereden of niet. Er zijn andere manieren om te protesterenjofa schreef:Is ook wel een beetje kinderachtig vind ik hoor, en al helemaal voor een meermalig wereldkampioen als Everts. Ik had eerlijk gezegd van hem wel iets meer profesionaliteit verwacht.Freek schreef:Tijdens de Grote Prijs van Zuid-Afrika op 26 september gooide de Belg in de tweede manche na een aanrijding zijn crossbril naar de Fransman Pichon. Hij wachtte zijn concurrent bewust op en gooide zijn bril bij diens volgende doortocht. Later in de race reed hij de Fransman bijna van de baan.
Uit de aktie van Stefan blijkt dat hij ook maar een mens is van vlees en bloed en toch niet van een andere planeet, want dat zou je bijna denken als je hem ziet crossen met zijn 8 wereldtitels.Is ook wel een beetje kinderachtig vind ik hoor, en al helemaal voor een meermalig wereldkampioen als Everts. Ik had eerlijk gezegd van hem wel iets meer profesionaliteit verwacht.