enduro Harfsen
Moderator: ghulst
Niemand van het forum naar Harfsen? Kan ook met een daglicentie; 2 x 65 km en 110 minuten per ronde. Harfsen heeft ook altijd mooie proeven; de inters en de nationalen rijden 3 ronden met drie proeven per ronde (arme ik). Het begint om 9.00 uur op camping de Vlinderhoeve; meteen bij Deventer na de IJsselbrug de snelweg af, richting Epse en Harfsen en op de camping-bordjes letten.
Ik ga er naar toe en rijd bij de eendaglicenties.
Ik rij er vanavond al naar toe dan kan ik mijn busje lekker dicht bij start / finish zetten.
Ik rij er vanavond al naar toe dan kan ik mijn busje lekker dicht bij start / finish zetten.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Om na de finisch meteen naar de kroeg te gaan?ad f schreef: Ik rij er vanavond al naar toe dan kan ik mijn busje lekker dicht bij start / finish zetten.
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Net weer terug uit Harfsen en het was een grote fiasco.
Niet de route want die was wel mooi maar het rijden ging van geen kanten.
Bij de startproef begon het al. de honda starte in 1 trap maar toen ik weg wou rijden sloeg ie weer meteen af , waarschijnlijk door de kou en aangezien dat je de motor niet van te voren warm mag laten draaien hadden meerdere mensen dit probleem. Ondertussen stond ik beneden aan het startpodium en hij starte gelukkig weer meteen maar dat was dus al geen goed begin.
Bij de eerste crossproef ging ik er al over de kop af en verdraaide daarbij mijn slechte knie , dus ik dacht dit is al het einde van mijn endurodag.
Toch maar ( voorzichtig ) doorgereden maar het ging echt niet meer zoals ik het wilde maar opgeven staat niet in mijn woordeboek.
In de rest van de proeven heb ik overal fouten gemaakt omdat ik waarschijnlijk te voorzichtig reed dus de uitslag zal wel niets geworden zijn.
Kortom voor mij was het een dag om weer snel te vergeten.
Niet de route want die was wel mooi maar het rijden ging van geen kanten.
Bij de startproef begon het al. de honda starte in 1 trap maar toen ik weg wou rijden sloeg ie weer meteen af , waarschijnlijk door de kou en aangezien dat je de motor niet van te voren warm mag laten draaien hadden meerdere mensen dit probleem. Ondertussen stond ik beneden aan het startpodium en hij starte gelukkig weer meteen maar dat was dus al geen goed begin.
Bij de eerste crossproef ging ik er al over de kop af en verdraaide daarbij mijn slechte knie , dus ik dacht dit is al het einde van mijn endurodag.
Toch maar ( voorzichtig ) doorgereden maar het ging echt niet meer zoals ik het wilde maar opgeven staat niet in mijn woordeboek.
In de rest van de proeven heb ik overal fouten gemaakt omdat ik waarschijnlijk te voorzichtig reed dus de uitslag zal wel niets geworden zijn.
Kortom voor mij was het een dag om weer snel te vergeten.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
wat een flauwe kul, waarom is dat?waarschijnlijk door de kou en aangezien dat je de motor niet van te voren warm mag laten draaien hadden meerdere mensen dit probleem.
Poepie voor je Ad
Ik heb vandaag heeeerlijk gereden. Op de Hooilaan in Arnhem. Het was een bende met plassen over de hele breedte , dus veel modder, ik reed er gewoon volgas rechtdoorheen en het is helemaal goed gekomen
Ik ga hem toch eens uitelkaar halen en weer lekker invetten. Mag wel na 2 natte weekeinden. Nieuwe achterband erop laten zetten. En een nieuw spatbord , want die is me vandaag gebroken(ook een saltootje ) dan is hij over een week of 2,3 weer helemaal het mannetje en kan hij er lekker tegenaan op de Noppenforumcross
SUPER!!!!!!!!
(vies)
JB
Ad, zwaar klote voor je. Kan dat afslaan liggen aan de kou en de luchtvochtigheid? Probleem komt me bekent voor maar bij mijn 2takt ligt het denk'k aan de koppeling. Anyway, beterschap!
@ jb, de euforie straalt er bij jou vanaf en dat vind ik verfrissend, maar laat anderen in hun waarde. Als Ad fit is wint hij bij de daginschrijvers met de vingers in z'n neus!
@ jb, de euforie straalt er bij jou vanaf en dat vind ik verfrissend, maar laat anderen in hun waarde. Als Ad fit is wint hij bij de daginschrijvers met de vingers in z'n neus!
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
[/quote]@ jb, de euforie straalt er bij jou vanaf en dat vind ik verfrissend, maar laat anderen in hun waarde. Als Ad fit is wint hij bij de daginschrijvers met de vingers in z'n neus!
ik geloof niet dat je mij begrepen hebt, of ik begrijp jou niet.
Wat heb ik verkeerd gezegd zodat ik Ad niet respecteer zou het is integendeel
JB
misschien weet ik wel wat je bedoeldt.
Ik heb een stukje gequote van Ad waarin staat dat je de motor niet warm mag laten draaien voordat je begint met rijden. Vervolgens heb ik geschreven: wat een flauwe kul, waarom is dat. Betreft dus het niet warm mogen draaien van de motor en er staat zelfs dat ik het ''poepie'' vind voor Ad, betekend niet leuk dus.
ik heb perslot van rekening mijn knie ook flink bezeerd vandaag dus ik kan me helemaal inleven in Ad.
JB
Ik heb een stukje gequote van Ad waarin staat dat je de motor niet warm mag laten draaien voordat je begint met rijden. Vervolgens heb ik geschreven: wat een flauwe kul, waarom is dat. Betreft dus het niet warm mogen draaien van de motor en er staat zelfs dat ik het ''poepie'' vind voor Ad, betekend niet leuk dus.
ik heb perslot van rekening mijn knie ook flink bezeerd vandaag dus ik kan me helemaal inleven in Ad.
JB
Laatst gewijzigd door JBassie op za nov 13, 2004 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Dan neem me niet kwalijk JB, als ik geblesserd thuis zit zie ik de dingen wel 'es wat negatief...
Zijn er nog mensen die wel lol hebben gehad in Harfsen?
Zijn er nog mensen die wel lol hebben gehad in Harfsen?
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
nou Ad, vette pech. Desondanks hele rappe tijden, behalve de 1e en de laatste proef. Jouw 4e proef (=2e ronde , 1e proef) is ook wel super snel. Harfsen was relatief droog en overdag geen spatje gevallen. Drie ronden en 5,5 uur was wel pittig doordat de route in Harfsen steeds anders is, ook in de proeven: dan snel dan weer 1e versnelling, dan grip, dan weer vet met wortels. er zijn er ook opvallend veel uit/af gevallen.
Ben wel tevreden: 19e van 40 starters maar moet beter. Op naar de driedaagse.
Ben wel tevreden: 19e van 40 starters maar moet beter. Op naar de driedaagse.
Ho ho Pruus , als er niets gebeurd was met mij had ik zeker ook niet gewonnen hoor. Kijk maar eens wat er allemaal meereed bij de daglicenties allemaal oud inters en endurocracks uit het verleden en daar had ik nooit tegenop gekund. Bij sommige proeven kwamen er dan ook een paar voorbij alsof ik stilstond.
Henkzelf , ik had voor mezelf toch nog wat recht te zetten op die 4de proef na de valpartij in de 1ste proef dus ben ik er echt nog een keer voor gaan zitten. Ondanks de pijnlijke knie heb ik er dus toch nog een leuke tijd weten uit te persen.
Kortom , ik ben dus op de 13de november 13de geworden ( ik ben niet bijgelovig hoor )
Henkzelf , ik had voor mezelf toch nog wat recht te zetten op die 4de proef na de valpartij in de 1ste proef dus ben ik er echt nog een keer voor gaan zitten. Ondanks de pijnlijke knie heb ik er dus toch nog een leuke tijd weten uit te persen.
Kortom , ik ben dus op de 13de november 13de geworden ( ik ben niet bijgelovig hoor )
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
maar hoe zit dat nou dan, met het niet warm mogen draaien van je motor in Harfsen ik zie hier geen logica in, want ik kan me zo voorstellen dat iedereen toch graag een goeie start wil maken en dus redelijk hard probeert te gaan, maar doordat de motor van iedereen koud is, het niet zo goed is voor het blokje
Of is dat juist een psychologisch spelletje dat je moet kiezen tussen hard gaan of motor rustiger warm laten lopen. En hoe controleren ze dat?
JB
Of is dat juist een psychologisch spelletje dat je moet kiezen tussen hard gaan of motor rustiger warm laten lopen. En hoe controleren ze dat?
JB
Als je de motor ter keuring aanbied en daarna in het parc fermee dient te zetten mag je er niet meer aankomen. Bij je start dien je de motor naar de start toe te duwen en pas daar mag je hem in jouw startminuut starten. Dan krijg je een minuut, en in die minuut dien je rijdend voorbij een vlag te geraken(ik meen 20 meter). Lukt dat niet, wat Ad dus gebeurde, krijg je strafpunten. Daarom baalde Ad meteen al bij het begin, want die strafpunten dien je dus op de crossproeven goed te maken en dat is moeilijk met allemaal snelle jongens om je heen.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Ja, Ad. Vergeef me als ik je nou druk heb bezorgd, maar meen me toch te herinneren dat je in je eerste enduro in Holten vorig jaar gelijk tweede bent geworden. Wie zo kort kan rijden kan ook winnen en dat zie ik je heus nog wel doen. Drinken we dan eentje op!ad f schreef:Ho ho Pruus , als er niets gebeurd was met mij had ik zeker ook niet gewonnen hoor. Kijk maar eens wat er allemaal meereed bij de daglicenties allemaal oud inters en endurocracks uit het verleden en daar had ik nooit tegenop gekund. Bij sommige proeven kwamen er dan ook een paar voorbij alsof ik stilstond.
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Jan Bas, bij enduro ga je niet weg in een massastart. Weet je wat: kom eens een dagje kijken in Hengelo (Gld.) bij de molen waar het vanaf donderdag 25 november 3 dagen enduro + 1 dag offroad is vanwege de Kampioensrit. Zie www.zamc.nl
Daarvoor of daarna lees je nog even het verhaaltje over "beginnen met enduro" op mijn site en volgend jaar vat je een licentie. Nieuwe aanwas is zeer welkom.
Daarvoor of daarna lees je nog even het verhaaltje over "beginnen met enduro" op mijn site en volgend jaar vat je een licentie. Nieuwe aanwas is zeer welkom.
Dat er geen massa start is weet ik wel ik ben al wel een paar keer wezen kijken bij offroad ritten en 1 enduro vorig jaar, en dat verhaaltje over beginnen met enduro heb ik ook al een paar keer door gelezen vorig jaar al, omdat ik eigelijk dit jaar wou beginnen met enduro, maar toch niet genoeg geld bleek te hebben . Dus nu ben ik nog veel ervaring op aan het doen door te crossen (de crossers zitten ook allemaal vooraan bij de enduro wedstijden )en zodra ik iets betaalbaars en moois zie staan......henkzelf schreef:Jan Bas, bij enduro ga je niet weg in een massastart. Weet je wat: kom eens een dagje kijken in Hengelo (Gld.) bij de molen waar het vanaf donderdag 25 november 3 dagen enduro + 1 dag offroad is vanwege de Kampioensrit. Zie www.zamc.nl
Daarvoor of daarna lees je nog even het verhaaltje over "beginnen met enduro" op mijn site en volgend jaar vat je een licentie. Nieuwe aanwas is zeer welkom.
wie weet wat ik nog tegen kom .... ik ga jullie nog zeker een keer tegen komen in een enduro
JB
Huskie , ik heb geen strafpunten gehad omdat ik de motor onderaan het startpodium meteen weer heb gestart en weer verder ben gereden.
Bij de keuring s'morgens begon de keurmeester al meteen te zeiken over mijn koppelingshendel die ik had ingekort ( stuk eraf gezaagd dus BOLLETJE weg ) omdat die anders tegen mijn handkap aan komt en ik moest er een andere hendel opzetten MET BOLLETJE.
IK wou er eerst gewoon de hele hendel afhalen maar dan moest ik bij het koppelingsheveltje weer dat systeempje opzetten om de automatische koppeling goed te laten werken en dat was toch weer iets meer werk dan het hendeltje vervangen.
Bij de keuring s'morgens begon de keurmeester al meteen te zeiken over mijn koppelingshendel die ik had ingekort ( stuk eraf gezaagd dus BOLLETJE weg ) omdat die anders tegen mijn handkap aan komt en ik moest er een andere hendel opzetten MET BOLLETJE.
IK wou er eerst gewoon de hele hendel afhalen maar dan moest ik bij het koppelingsheveltje weer dat systeempje opzetten om de automatische koppeling goed te laten werken en dat was toch weer iets meer werk dan het hendeltje vervangen.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Jb,Dus nu ben ik nog veel ervaring op aan het doen door te crossen (de crossers zitten ook allemaal vooraan bij de enduro wedstijden
vergis je niet, bij de cross wordt er getraind, dus je weet hoe het circuit erbij ligt.
Dit in tegenstelling tot Enduro ; je komt er de eerste keer over, probeert te onthouden hoe de baan loopt, waar je voluit kunt wat er na een bocht ed komt en de tweede ronde probeer je dus zo snel mogelijk dit traject af te raggen, hierbij heb je ook een HEEL groot hart nodig , goede reflexen en Oogkleppen , omdat je niet alles kunt onthouden.
Maar dat maakt het juist leuk. Als een proef op een circuit is, dat is meestal de crosser in het voordeel omdat zij de baan soms kennen.
Als het een aangelegde proef is dan maakt het niet uit , dan is meestal degene met Enduro ervaring in het voordeel.
tsja, beste gast, nou is het sinds de zomer zo dat de proeven al in de 1e ronde tellen. De toppers gaan die dan ook te voet verkennen en de rest probeert net als voorheen veilig hard te gaan. Het onderscheid tussen crossers en enduro rijders is er eigenlijk niet: 's zomers zitten we allemaal op de crossbaan omdat je van 10 enduro wedstrijden per jaar niet kunt leven.
JB: na je 1e enduro kun je je gegevens aanleveren voor een rijdersportret, succes.
JB: na je 1e enduro kun je je gegevens aanleveren voor een rijdersportret, succes.