Voilà, hier heb je 'm: spiksplinternieuw bij de dealer (met dank aan motorhandel Vangenechten uit Geel) en in een exclusief kleurje (voor een enduro-versie toch).
Vooralsnog geen ervaringsverlag, want ik heb er wegens tijdgebrek en trage papiermolen nog geen meter mee gereden
ik ben er een beetje van ontroerd
in première: mijn HVA TE450 "Black Edition"
Moderator: ghulst
Hoi,
nee, kríjgen doe je dat niet in België, zo'n kentekenbewijs (of inschrijvingsbewijs); daar moet je wel wat voor doen. Bvb bereid zijn om enkele uren in de wachtrij te staan. Of je aanvraag afgeven en een weekje wachten tot je je plaat krijgt toegestuurd. Dat laatste heb ik gedaan, zodus...
Maar.. nu heb ik 'm, dus ben ik al eens gaan testen. Nu ja, roderen toch hé; half uurtje kalmpjes op de baan en daarna rustig aan op de veldwegen gedurende een uur of 3.
Mijn eerste indrukken:
pro : mooie sound, heel veel vermogen ('t is zoals ze zeggen: de kracht van een TE610/XR600.. gecombineerd met de souplesse van een 2-takt), stuurt veel beter dan m'n WR360; veel krachtiger batterij dan je verwacht (10 startpogingen na mekaar is geen probleem); een lichte, efficiënte en voor de verandering eens niet-kruipende koppeling (première voor Husqvarna!), remmen zijn ook goed...
contra : starten moet je leren (paar keer gas open en dicht als hij koud staat, warm moet ik nog uitkienen; ev. laat ik de startsproeier een klein beetje groter maken); vering voelt nog wat stug aan (moet nog los komen naar't schijnt); niet echt poets-vriendelijk geconcipieerd(veel hoekjes en kantjes, water raakt in achterlicht ed); de kickstarter bengelt er wat bij (maar werkt zeer goed !)
Voilà, hij (of is dit ook een zij Jo VdB ) heeft zopas z'n eerste oliewissel gehad en nu is't wachten op de eerste echte enduro-rit (volgend weekend) en misschien komt daar ook een verslagje van
nee, kríjgen doe je dat niet in België, zo'n kentekenbewijs (of inschrijvingsbewijs); daar moet je wel wat voor doen. Bvb bereid zijn om enkele uren in de wachtrij te staan. Of je aanvraag afgeven en een weekje wachten tot je je plaat krijgt toegestuurd. Dat laatste heb ik gedaan, zodus...
Maar.. nu heb ik 'm, dus ben ik al eens gaan testen. Nu ja, roderen toch hé; half uurtje kalmpjes op de baan en daarna rustig aan op de veldwegen gedurende een uur of 3.
Mijn eerste indrukken:
pro : mooie sound, heel veel vermogen ('t is zoals ze zeggen: de kracht van een TE610/XR600.. gecombineerd met de souplesse van een 2-takt), stuurt veel beter dan m'n WR360; veel krachtiger batterij dan je verwacht (10 startpogingen na mekaar is geen probleem); een lichte, efficiënte en voor de verandering eens niet-kruipende koppeling (première voor Husqvarna!), remmen zijn ook goed...
contra : starten moet je leren (paar keer gas open en dicht als hij koud staat, warm moet ik nog uitkienen; ev. laat ik de startsproeier een klein beetje groter maken); vering voelt nog wat stug aan (moet nog los komen naar't schijnt); niet echt poets-vriendelijk geconcipieerd(veel hoekjes en kantjes, water raakt in achterlicht ed); de kickstarter bengelt er wat bij (maar werkt zeer goed !)
Voilà, hij (of is dit ook een zij Jo VdB ) heeft zopas z'n eerste oliewissel gehad en nu is't wachten op de eerste echte enduro-rit (volgend weekend) en misschien komt daar ook een verslagje van
Keep on smiling!
Dankje Rwin, maar nee dat is een 100% TE (enduro) met alle plastic van een SMR (supermotard). Die ombouw was mi ook een mogelijkheid, maar wel veel omslachtiger (en duurder).erwindob schreef:Mooi apparaat,
begrijp ik nu goed dat je een supermotard weer naar noppenfiets hebt gebouwd?
Keep on smiling!
Na een half jaartje kan ik al wat meer feed-back geven over de TE450.
Pro: sterk baasje, trekt zeer snel op; heeel betrouwbare motor, heeft me nog niet 1 keer in de steek gelaten; goede einddemper (niet te stil, niet te luid, bijna geen vermogenverlies); na afstellen vd vering en stuurhoogte de best sturende enduro die ik ooit gehad heb.
Contra: de originele stickers (let wel: SM, niet de enduro-versie!) zijn niet bestand tegen off-roadgebruik en hogedrukreiniging nadien (veel te dun); zwarte plastic is ook geen echte aanrader (blijkt te bros); starten met koude motor lukt altijd, maar je moet een beetje geduld hebben; de standaard tank is niet echt groot (slechts 7,7 l/ model 2005 heeft bijna 10l) maar is ruim voldoende voor 100 km off-road (gelukkig bestaat nu reeds een grotere IMS-tank van 12l).
TIP voor alle piloten met een laag lichaamsgewicht: verwissel de originele voorvork-olie (SAE7,5) meteen voor SAE 5, en je vering wordt super
Pro: sterk baasje, trekt zeer snel op; heeel betrouwbare motor, heeft me nog niet 1 keer in de steek gelaten; goede einddemper (niet te stil, niet te luid, bijna geen vermogenverlies); na afstellen vd vering en stuurhoogte de best sturende enduro die ik ooit gehad heb.
Contra: de originele stickers (let wel: SM, niet de enduro-versie!) zijn niet bestand tegen off-roadgebruik en hogedrukreiniging nadien (veel te dun); zwarte plastic is ook geen echte aanrader (blijkt te bros); starten met koude motor lukt altijd, maar je moet een beetje geduld hebben; de standaard tank is niet echt groot (slechts 7,7 l/ model 2005 heeft bijna 10l) maar is ruim voldoende voor 100 km off-road (gelukkig bestaat nu reeds een grotere IMS-tank van 12l).
TIP voor alle piloten met een laag lichaamsgewicht: verwissel de originele voorvork-olie (SAE7,5) meteen voor SAE 5, en je vering wordt super
Keep on smiling!