Verslag Hellendoorn svp

Oeverloos ouwehoeren of gewoon napraten over de laatste rit kan hier. (zelf voor het bier zorgen)

Moderator: ghulst

Plaats reactie
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Hoi allen,
ik heb hem niet gereden, maar wie wel. Jo, hoor ik?
Pruus ook.
Krijgen we nog een verhaaltje? aub aub aub :wink:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

Ik ben inderdaad in Hellendoorn geweest...

De dag begon al goed...
Ik sta op om 03u15, zodat ik rond 04u15 kan vertrekken. Want voor mij is dit toch wel ruim eerst 3 uur autorijden totdat ik er ben.
Enfin, om 04u15 vertrokken, om 10 minuten later tot het besef te komen dat ik mijn milieumat vergeten ben... Dus even terug (en 20 minuten verloren...)
Omdat de heenreis erg vlot verliep, besloot ik om 07u00 om even een korte rustpauze te nemen ter hoogte van Apeldoorn. Enfin, ik dommel dus in en wordt 30 minuten later wakker :oops:

Snelweg af, en dan maar zoeken hoe ik rijden moet. Natuurlijk mijn wegenkaart thuis laten liggen... Ter hoogte van Nieuw Heeten toetert er iemand achter me. Aangezien deze persoon een gesloten aanhanger achter zijn wagen heeft, en aangezien ik toch ongeveer bijna in Hellendoorn moest zijn, ga ik ervan uit dat deze persoon mij terplekke zal brengen... Ik ga ervan uit dat op die aanhanger ook een enduromachientje staat (wie rijdt er immers op een zaterdagmorgen rond 08u00 rond met een aanhanger)

Enfin, ik volg die kerel doorheen bossen, veldwegen, etc. Totdat ik het vreemd vind dat ik ineens al in Ommen ben... Toch eens naast deze kerel gaan rijden... Ik doe teken "of hij wel gaat crossen", en deze kl**tzak zit mij toch wel uit te lachen zeker :evil:

Ik dus rechtsomkeer gemaakt, op zoek naar het dorp Hellendoorn. Enfin, dit viel nog mee. In Hellendoorn de weg gevraagd (en op datzelfde ogenblik komt Pruus voorbijrijden :D ) Hij brengt me terplekke.

Snel even langs de motorkeuring (het was al 09u00 intussen) Omdat er een lange rij stond aan te schuiven aan de inschrijftafel, wijselijk beslist om mijn kledij al aan te doen.

Ik schrijf me in om 09u37, en krijg mijn starttijd : 09u44 !!!! Ik vind dit TE snel, maar klagen helpt niet. (In het rumoer vergeten te betalen voor mijn inschrijving, dus dat was wel een "meevaller") Snel mijn tijden opgeschreven, moto afhalen, kentekenbewijs tonen aan de opzichters in het parc fermé, ... om te spurten naar het podium... Net op tijd daar... En vertrekken maar (maar eerst op het campingterrein eens deftig mijn kleren dichtgedaan, handschoenen aangetrokken, enz , want daar had ik nog geen tijd voor gehad...)

De rit zelf was goed. Alleen heb ik mij in de 1ste ronde bij de 1ste bergop in de zandkuil laten "vangen" door een voorganger die viel. Daardoor kwam ik onderaan stil te staan en miste ik de broodnodige snelheid om boven te geraken... Wel 5 x heb ik toen moeten proberen om boven te komen :evil: Boven dan maar onmiddellijk het teveel aan lucht uit mijn achterband gelaten (ik had daar 's morgens geen tijd meer voor gehad) en omdat ik KAPOT zat, wel zeker een half uur gekeken naar de anderen die naar boven reden (of niet...) Dan maar weer rustig vertrokken, mijn tijd was toch al naar de kl*ten... De rest van de kuil in de 1ste ronde zonder probleem genomen. Boven in de kuil lag nog een gekwetst rijder (Plekkenpol ?? ), die klaarblijkelijk tegen een boom gereden was. Er waten in elk geval mensen bij van het Rode Kruis...De rest van het parcours rustig aan gereden zonder op tijden of gelijk wat te kijken. Rustig mijn boterhammekes gegeten aan start/finish, nog wat gepraat met enkele Hollanders die zich afvroegen wat die Vlaming kwam doen in Hellendoorn, en terug vertrokken voor de 2de ronde. Nog even Pruus goededag gaan zeggen die het voor bekeken hield, en weg waren we.

Na goed 500 m, al direct een verkeerd spoor genomen in het 1ste veld... Patat, daar ging ik de Hollandse bodem aan een nader onderzoek onderwerpen...

Nu geen enkele moeite gehad met de zandkuil. Af en toe lekker vlammen op de maisvelden (105 km was mijn topsnelheid)
Heel op het laatste nog een deuk in mijn voorwiel gereden (was ergens langs een soort beek/kanaal, net na een parcourscontrole) Er lag daar een stuk betonnen tegel of iets dergelijks in de grond. Ik daar natuurlijk over (of beter : op) gereden...

Ik heb me goed geamuseerd ! En dat was het voornaamste...
En door al het getreuzel bijna 1 uur straftijd gekregen... :oops: Maar dat trek ik me niet aan...

Jo VdB
henkzelf
Berichten: 422
Lid geworden op: zo nov 17, 2002 21:20
Locatie: Brabant
Contacteer:

Het wedstrijdverslag staat inmiddels op www.enduro.nl
Zelf heb ik genoten (na een slappe sportzomer begint nu het gevoel weer terug te komen); de derde ronde ging nog het lekkerst, ook omdat ik in de 2e ronde ook even bleef hangen in het 1e klimmetje van de kuil. Teveel naar rechts buiten gestuurd waar het te los was voor goeie traktie. Het was wel zwaar hoor met die vreselijk diepe knippen en vet gladde wortelpaden. In de 1e ronde in het 1e stuk bijna tijdstraf. Ik werd 10 minuten voor de tankstop wakker en heb het gas toen niet meer dichtgedraaid.
Nou tevreden en na Harfsen, ook een mooie rit, op naar het 4-daagse offroad evenement (zeg maar kampioensrit) zie www.zamc.nl
pruus
Berichten: 739
Lid geworden op: wo dec 04, 2002 17:02
Locatie: roermond
Contacteer:

Ik kan er kort over zijn. Ben ernaartoe om de motor te testen voor Handel. Die had ik de avond vantevoren pas klaar en ben toen zonder voorbereiding en zonder plan de campangne vertrokken. Hele rit door de dikke mist zitten turen en in Hellendoorn dan geen wegwijzers naar de enduro. Wel een blauwe Opel incl. dichte kar met belgisch kenteken die een weg volgde die ik reeds had verkent. Dus hem maar even gebeld en samen de aanwijzingen van een passeerende motorrijder gevolgd. We waren dus laat maar Jo was zo verstandig eerst omtekleden alvorenst in te schrijven. Dus hij haalde wel zijn starttijd, ik stomme halve Ollander werd afgeroepen terwijl ik in m'n onderbroek bij de bus sta te potloodventen. Dan als rode lantaren achter de meute aan. Mijn motor liep goed en ik haalde al snel wat mensen in. Dan, in een proef tijdens een stuk kruipsluip op een Yamaha-rijder opgelopen en tijdens een inhaalpoging verkeerd uitgekomen en de motor moeten oprapen. Nog geen vijf meter verder een linkerbocht door de takken van een denneboom en daar was ineens deze kut-kuil of hoe dat ding mag heten.
Geloof dat ik ongeveer nog tien meter ver ben gekomen voordat ik het onmogelijke van deze onderneming inzag en weer omlaag ging. Jo en enkele anderen stonden er ook en terwijl we beneden aan het brainstormen waren hoe die helling nou aantevallen bereikte ons het nieuws dat de inters eraan zaten te komen. Jo zette de sporen erin en zover ik kon zien geraakte hij boven. Hup Belgie, dacht ik nog en vloog erachteraan. Ben ik bijna boven vind ik een stevig gebouwde KTM-rijder precies in mijn lijn! Ik denk als ik daar nou over heen rijd kan ik me nooit meer op het noppenforum vertonen dus ik maakte een zwierig maneuver en belande met mijn snufferd in het zand. Nadat ik de motor weer had opgericht maakte ik me zo snel mogelijk uit de voeten want ik was echt bang om voor anderen de wedstrijd te bederven. Ik redde het tot het einde van de proef en besloot er te wachten op Jo. Maar die had kennelijk besloten even te herstellen en nadat ik een stuk of tien van de snelle mannen had voorbij zien komen ging ik ook maar verder. Tot TC 1 ben ik geen problemen meer tegen gekomen maar toen ik er wat informatie inwon moest ik besluiten om de ronde aftebreken want met mijn tweetakt had ik zeker de finish niet gehaald. Was allang blij dat de Honda zonder te sputteren doorliep en verheugde me op de volgende dag in Handel. Een roemloos einde maar het was de eerste rit sinds februarie en eigelijk bedoeld als proefritje...smoesvandeslapperotsmoes natuurlijk maar volgende keer beter. Gegroet
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Gebruikersavatar
JBassie
Berichten: 683
Lid geworden op: ma mar 22, 2004 15:54
Locatie: Velp
Contacteer:

mooie verslagen, leuk om te lezen :P
Redski
Berichten: 392
Lid geworden op: wo dec 25, 2002 23:56
Locatie: Hengelo(gld)
Contacteer:

Petje af voor zoveel inzet :!: k ben dit jaar enkele keren in Belgie wezen rijden maar ging dan een avond van te voren. Voor Wegimont ben ik zondagochtend 05.00 uur vertrokken met in het achterhoofd dat het geen wedstrijd is dus we lekker relaxt konden rijden. Als ik dan lees dan Jo om drie uur 's nachts vertrekt :!: . Top. Komen er nog mensen naar Hengelo eind november?
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
Thomas
Berichten: 32
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 11:50
Locatie: Amsterdam

Voor mij was het de eerste keer dat ik aan een enduro meedeed, tot dan had ik enkel OTR-ritten gereden. Het is wel een heel verschil zo'n enduro. Bij een OTR-rit start je zo aan het eind van de ochtend en pauzes neem je als je daar zin in hebt en cross-proeven kom je meestal niet tegen.

Wat betreft de voorbereiding herken ik de verhalen van andere noppenforum-leden. Op de heenweg veel vertraging opgelopen omdat de A1 afgesloten was en over Zwolle uiteindelijk in Hellendoorn ben aangekomen. Onderweg was geen bord te zien om de weg te wijzen naar Camping Kennedy. Dat was dus zoeken want er was geen aanhangwagen met motor te bekennen op de weg en borden kom je ook niet tegen in de polder. Uiteindelijk heeft een fietser me de weg gewezen.

Na het keuren en inschrijven (30 minuten wachttijd) had ik nog 4 minuten over om de start voor te bereiden dus dat was verre van geweldig. Ik had dus geen idee wat de doorkomsttijden aan de TC-waren. Nou had ik niet de illusie dat er nog ruimte over was bij de tijdcontrole te moeten wachten om geen strafpunten op te lopen dus gewoon gestart en doorgereden. De proeven waren fantastisch om te doen behalve die verschrikkelijke kuil. Beide rondes is de aanloop in het eerste gedeelte van de kuil in tweeen gegaan. Bij terugkomst onderin kregen de eendaglicenties nog rijtips om boven te komen. Bij de tweede poging is het steeds gelukt maar de motor ging niet van harte naar boven. Ik heb inmiddels wel begrepen dat dit een van de moeilijkere proeven is van alle enduro's.

Ik moet zeggen dat het me goed bevallen is en naar meer smaakt maar aan mijn tijd moet nog veel geschaafd worden om mee te kunnen komen met de rest. Hier geld dan ook vooralsnog het motto van de olympische spelen "meedoen is belangrijker dan winnen". Op de kruip-door-sluip-door dan ook af en toe maar even aan de kant voor de rode nummerborden om hun wedstrijd niet te vergallen. Uiteindelijk toch nog binnen de maximale tijd binnengekomen dus met geldig resultaat de wedstrijd uitgereden!
henkzelf
Berichten: 422
Lid geworden op: zo nov 17, 2002 21:20
Locatie: Brabant
Contacteer:

Afbeelding
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Jaaa die kuil is machtig mooi hè. Alleen met de nodige begin snelheid kom je boven, te weinig snelheid betekent dat je de boel van achteren ingraaft. :lol:
Ik baal dat ik dit jaar niet kon meedoen. Die andere enduro proef op die camping is ook gaaf. Al die boomwortels maken het heeeel spannend :twisted:
Enne Pruus, vorig jaar had je ook problemen in Holten wat keuren?tijd betrof.
Iets met de verlichting, of zo?
:lol:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Gebruikersavatar
JBassie
Berichten: 683
Lid geworden op: ma mar 22, 2004 15:54
Locatie: Velp
Contacteer:

is dat een honda 250 2takt :?:

lijkt trouwens heel veel op de crossbaan in Arnhem die zware zandbak met die diepe sporen. :lol:
pruus
Berichten: 739
Lid geworden op: wo dec 04, 2002 17:02
Locatie: roermond
Contacteer:

@ Huskie, dat heb je goed onthouden van die verlichting. Maar deze keer was de keuring zo gepiept, maar de mist op de heenweg en de file bij de keuring deden me de das om. Zondag Markelo?
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Helaas Pruus, geen Markelo.
Ben dit seizoen weer een voetballer, dus elke zaterdag laat ik me verrot schoppen door slechtere voetballers.
Kijk maar eens op onze site http://members.lycos.co.uk/roda23/
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
pruus
Berichten: 739
Lid geworden op: wo dec 04, 2002 17:02
Locatie: roermond
Contacteer:

Dus je bent celebatair wat motorrijden betreft? Nou, schop 'm erin dan!
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Ik ben zondag waarschijnlijk wel in Markelo.
Misschien kom ik je daar wel tegen Pruus.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
henkzelf
Berichten: 422
Lid geworden op: zo nov 17, 2002 21:20
Locatie: Brabant
Contacteer:

Nee Jan-Bas, dat is een GasGas 300 met rood plastic (van een 250; normaal is de 300 blauw) omdat ik na 4 rode Honda's langzaam wilde wennen aan een nieuwe brommer.
Gebruikersavatar
JBassie
Berichten: 683
Lid geworden op: ma mar 22, 2004 15:54
Locatie: Velp
Contacteer:

henkzelf schreef:Nee Jan-Bas, dat is een GasGas 300 met rood plastic (van een 250; normaal is de 300 blauw) omdat ik na 4 rode Honda's langzaam wilde wennen aan een nieuwe brommer.
bevalt zo'n gas gas goed :?: (ten opzichte van de HONDA)
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Ik geloof dat Henk er heel bij mee is, toch Henk?
Henk heeft een goede keuze gemakkt door een GG te nemen. Lekker neutraal :wink: enne een 2takt, dus betrouwbaar :lol:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Gebruikersavatar
JBassie
Berichten: 683
Lid geworden op: ma mar 22, 2004 15:54
Locatie: Velp
Contacteer:

volgens mij zijn die nieuwe GG motoren een beetje te vergelijken met de nieuwe TM enduro's, of niet.

Gas Gas heeft trouwens een nieuwe 4takt de FSE450 en de EC250 en kost maar €7400 NIEUW :?: Wat een prijsverschil met de wat bekendere merken :shock:
pruus
Berichten: 739
Lid geworden op: wo dec 04, 2002 17:02
Locatie: roermond
Contacteer:

ad f schreef:Ik ben zondag waarschijnlijk wel in Markelo.
Misschien kom ik je daar wel tegen Pruus.
Oke Ad, en als je dan niet zo veel haast hebt kunnen we misschien een stukje samen rijden...
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
henkzelf
Berichten: 422
Lid geworden op: zo nov 17, 2002 21:20
Locatie: Brabant
Contacteer:

Ik ben erg blij met de GasGas, zoals de meeste gebruikers van europese enduro fietsen die ik ken erg tevreden zijn. Niet te vergelijken met een japanse crosser met kenteken. Nou kun je daar natuurlijk van alles aan laten doen (vering, versnellingsbak, meer vliegwiel enz enz) maar dat kost wel. En deze 300 heeft dat standaard af fabriek. Lekker motorkarakter voor enduro en toch pk's zat; altijd een goede versnelling in de zesbak voorradig; stuurt als een scheermes en blijkt inmiddels ook nog betrouwbaar (110 uur enduro en crossen met de 1e zuiger en er toen voor de veiligheid maar een nieuwe in gezet, hoewel er nog compressie zat was).
Gebruikersavatar
JBassie
Berichten: 683
Lid geworden op: ma mar 22, 2004 15:54
Locatie: Velp
Contacteer:

henkzelf schreef:Ik ben erg blij met de GasGas, zoals de meeste gebruikers van europese enduro fietsen die ik ken erg tevreden zijn. Niet te vergelijken met een japanse crosser met kenteken. Nou kun je daar natuurlijk van alles aan laten doen (vering, versnellingsbak, meer vliegwiel enz enz) maar dat kost wel. En deze 300 heeft dat standaard af fabriek. Lekker motorkarakter voor enduro en toch pk's zat; altijd een goede versnelling in de zesbak voorradig; stuurt als een scheermes en blijkt inmiddels ook nog betrouwbaar (110 uur enduro en crossen met de 1e zuiger en er toen voor de veiligheid maar een nieuwe in gezet, hoewel er nog compressie zat was).
klinkt goed :)
Plaats reactie