ik ben van plan om een cr250 te kopen ipv mijn cr80, en ik kan er nu een aankomen met licht en kenteken, dit is handig omdat ik over een klein tijdje 18 ben en ik dus al een motor heb staan. in de tussentijd cross ik er een beetje mee en maakt ik hem mooi. het gaat dus om een cr250 uit 1986, heeft voor schrijf en achter trommel, heeft iemand nog tips of adviezen voor dit bouwjaar?
de vraagprijs voor eht ding is 1150, is dat nou veel of valt het aardig mee?
en is zon ding wel normaal te gebruiken als wegmotor mits ik snelwegen vermijd?
ik zou graag jullie mening willen horen of wat jullie mij als bijna beginnende motorrijder zouden adviseren.
cr250 enduro
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: di mar 04, 2003 11:47
- Locatie: Wijchen
geen honda cr80 meer
als 18jarige kun je er nog niet mee op de weg rijden omdat hij meer dan 25kW heeft, en dat is dus te veel vermogen...
en 1150,- voor een '86 er vind ik veel geld.
en als je nu 80cc hebt, is 125cc dan niet mooi?
en 1150,- voor een '86 er vind ik veel geld.
en als je nu 80cc hebt, is 125cc dan niet mooi?
overgens worden ze vaak als veel minder dan 25kw op kenteken gezet. dus inprinciepe kun je er dan wel mee op de weg rijden, maar maak geen ongelukken. je bent dan niet verzekerd
zelfde princiepe als rijden met een opgevoerde brommer ( = ook niet verzekerd)
zelfde princiepe als rijden met een opgevoerde brommer ( = ook niet verzekerd)
-
- Berichten: 147
- Lid geworden op: zo dec 14, 2003 22:57
- Locatie: dr350
ik raad het je af, als ik jou was zou ik dan nog even iets doorsparen voor bijvoorbeeld eentje uit 93 ofzo, uit 86 kun je al met 90%zekerheid zeggen dat je een nieuwe rechtercarterhelft en waterpomp mag gaan kopen omdat ze bij elke honda uit dat bouwjaar zo rot als kaas zijn, kun je beter dat geld uitsparen en voor een uit pak hem beet 93 gaan, daar heb je wel een goede motor aan.
Dit lijkt mij dan een veel betere aanbieding:
te koop Husqvarna WR 360 org enduro met kent bwj 94. tech goed onderhouden en zeker geen rommel. pas nog vern. : cil. nieuwe nikasil en zuiger, kett. en tandwielen, wiel en balhoofdlagers,remmen voor en achter, gaskabel, keerringen voorvork, zadelovertrek. alle verlichting werkt plus remlicht. inruil 4 takt 600cc mogelijk. vr pr 1750 euro. allen tel reacties. 0653-321798
te koop Husqvarna WR 360 org enduro met kent bwj 94. tech goed onderhouden en zeker geen rommel. pas nog vern. : cil. nieuwe nikasil en zuiger, kett. en tandwielen, wiel en balhoofdlagers,remmen voor en achter, gaskabel, keerringen voorvork, zadelovertrek. alle verlichting werkt plus remlicht. inruil 4 takt 600cc mogelijk. vr pr 1750 euro. allen tel reacties. 0653-321798
Hmm...Die advertentie ken ik, is dat niet die witte? als dat hem is dan heb je daar echt een hele mooie fiets aan!!! Maarre, ik geloof nooit dat hij daar mee mag rijden van de verzekering....
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: di mar 04, 2003 11:47
- Locatie: Wijchen
kan ik dat gewoon controleren, hij heeft gezegt dat hij er net nieuwe olie in heeft gedaan, misschien is dat dan al wel verdacht .the rednas schreef:ik raad het je af, als ik jou was zou ik dan nog even iets doorsparen voor bijvoorbeeld eentje uit 93 ofzo, uit 86 kun je al met 90%zekerheid zeggen dat je een nieuwe rechtercarterhelft en waterpomp mag gaan kopen omdat ze bij elke honda uit dat bouwjaar zo rot als kaas zijn, kun je beter dat geld uitsparen en voor een uit pak hem beet 93 gaan, daar heb je wel een goede motor aan.
en barry het gaat er ook om dat er een kenteken bij zit, zodat als ik 18 ben er gelijk mee de weg op kan
joop waar staat die advretentie, zit er ook een fototje bij?
is een tweetakt enduro zowiso wel een goed idee voor als ik 18 ben?
geen honda cr80 meer
De advertentie staat bij www.noppenpagina. com, bij te koop aangeboden, inclusief een foto.joop waar staat die advretentie, zit er ook een fototje bij?
Wat er geschreven wordt over die Honda modellen kan ik helemaal achter staan.
Koop recenter materiaal (heb je wat langer plezier van modellen zijn technisch niet gigantisch veel veranderd).
BTW als je met je 18de+rijbewijs veel op de weg gaat rijden lijkt me een 4T wat praktischer (maar daar is al veel over gezegd en gezwegen).
Zelf rijdt ik ook 2T , maar ik rijd dan ook slechts enkele km's verhard.
Koop recenter materiaal (heb je wat langer plezier van modellen zijn technisch niet gigantisch veel veranderd).
BTW als je met je 18de+rijbewijs veel op de weg gaat rijden lijkt me een 4T wat praktischer (maar daar is al veel over gezegd en gezwegen).
Zelf rijdt ik ook 2T , maar ik rijd dan ook slechts enkele km's verhard.
kan wel kenteken bij zitten, maar je bent in iedergeval niet verzekerd!
en barry het gaat er ook om dat er een kenteken bij zit, zodat als ik 18 ben er gelijk mee de weg op kan
?
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: di mar 04, 2003 11:47
- Locatie: Wijchen
nee natuurlijk verzeker ik hem ook, maar ik wil gewoon nu al de motor hebben waar ik mee ga rijden als ik 18 ben en mijn rbw heb.
xr gaat mijn interesse ook naartoe, er staat er hier in de buurt eentje uit de vroege 90, achter trommel, voor leuk vorkje erin, blok compleet gereviseerd voor 1300 euro. dat ding heeft me altijd al aangetrokken.
ik ga binnenkort eens bij de cr250 kijken, zijn er ergens plekken waar magnesium staat? heb het wel eens zien staan op een carter maar weet niet precies waar, want het kan ook nog dat het blok van een nieuwere cr250 komt.
xr gaat mijn interesse ook naartoe, er staat er hier in de buurt eentje uit de vroege 90, achter trommel, voor leuk vorkje erin, blok compleet gereviseerd voor 1300 euro. dat ding heeft me altijd al aangetrokken.
ik ga binnenkort eens bij de cr250 kijken, zijn er ergens plekken waar magnesium staat? heb het wel eens zien staan op een carter maar weet niet precies waar, want het kan ook nog dat het blok van een nieuwere cr250 komt.
geen honda cr80 meer
Volgens mij heeft een XR vanaf 1991 voor en achter schijfremmen.
Dus let goed op dat ze je geen oudere verkopen voor een nieuwere.
Dus let goed op dat ze je geen oudere verkopen voor een nieuwere.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
je luister niet!, je bent niet verzekerd ook al denk ej van wel!, dit omdat een cr250 waarschijnlijk minder als 25kw op het kenteken staat, maar in het echt geen 25kW of minder is!
ook al staat het op kenteken, bij een ongeluk heb je kans dat de verzekering erg moeilijk gaat doen!
ook al staat het op kenteken, bij een ongeluk heb je kans dat de verzekering erg moeilijk gaat doen!
Ik zou die CR250 maar laten staan, die is gewoon te oud, dat is vragen om problemen. Heb je nog naar die Husqvarna gekeken? Ook een goede optie is een KTM LC4 350 van ±'93. Die zijn wel voor een geschikte prijs te koop en zeer waarschijnlijk ook geschikt voor jouw rijbewijs. De blokken zijn kwalitiatief zeer goed, dezelfde blokken werden namenlijk ook voor de 620 cc gebruikt. Kijk maar eens op marktplaats, bij KTM.ik ga binnenkort eens bij de cr250 kijken, zijn er ergens plekken waar magnesium staat? heb het wel eens zien staan op een carter maar weet niet precies waar, want het kan ook nog dat het blok van een nieuwere cr250 komt.
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: di mar 04, 2003 11:47
- Locatie: Wijchen
jawel barry weet precies wat je bedoelt, stond net alleen beetje raar geformuleerd, ik heb al mijn interesse in het ding terug genomen juist omdat ik geen verzekerings geklooi wil ( ikz it trouwens ook op bf, ben daar bart de scootergek )barry!! schreef:je luister niet!, je bent niet verzekerd ook al denk ej van wel!, dit omdat een cr250 waarschijnlijk minder als 25kw op het kenteken staat, maar in het echt geen 25kW of minder is!
ook al staat het op kenteken, bij een ongeluk heb je kans dat de verzekering erg moeilijk gaat doen!
ook ben ik er net achter gekomen dat het een cr500 is met cr250 blok, is dus een aardig bij elkaar geraapt ding en ik wil hem gelijk al niet meer.
geen honda cr80 meer
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: di mar 04, 2003 11:47
- Locatie: Wijchen
ja ik laat hem ook staan, zie reply van mij hierboven.Joop schreef:Ik zou die CR250 maar laten staan, die is gewoon te oud, dat is vragen om problemen. Heb je nog naar die Husqvarna gekeken? Ook een goede optie is een KTM LC4 350 van ±'93. Die zijn wel voor een geschikte prijs te koop en zeer waarschijnlijk ook geschikt voor jouw rijbewijs. De blokken zijn kwalitiatief zeer goed, dezelfde blokken werden namenlijk ook voor de 620 cc gebruikt. Kijk maar eens op marktplaats, bij KTM.ik ga binnenkort eens bij de cr250 kijken, zijn er ergens plekken waar magnesium staat? heb het wel eens zien staan op een carter maar weet niet precies waar, want het kan ook nog dat het blok van een nieuwere cr250 komt.
ben nu een beetje aan het kijken voor een xr250, probleem is dat ik mijn cr80 nog moet verkopen, en er maar weinig mensen zijn die hem willen inruilen op de motor.
ik kwam trouwens niet op noppenpagina.nl de site gaf allemaal problemen
geen honda cr80 meer
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: di mar 04, 2003 11:47
- Locatie: Wijchen
alle aandacht gaat nu naar een xr250 dus.
ik heb een motor gezien op marktplaats voor 975 euro, BJ van motor is 27-06-1989 KMstand 11348, de cilinder is pas gereviseerd en de motor loopt goed. is dit een goeie motor voor dat geld? tevens geeft hij 700 euro op mijn cr80 terug is dat ook een beetje reeel? ik hoop dat het wat is want dan is mijn eerste viertakt ervaring een feit
ik heb een motor gezien op marktplaats voor 975 euro, BJ van motor is 27-06-1989 KMstand 11348, de cilinder is pas gereviseerd en de motor loopt goed. is dit een goeie motor voor dat geld? tevens geeft hij 700 euro op mijn cr80 terug is dat ook een beetje reeel? ik hoop dat het wat is want dan is mijn eerste viertakt ervaring een feit
geen honda cr80 meer
-
- Berichten: 147
- Lid geworden op: zo dec 14, 2003 22:57
- Locatie: dr350
goede keus van die xr250 zijn echt fijne machines, zelf ook een gehad en beviel zeer goed. dat is een redelijke prijs voor dat bouwjaar, eigenlijk maakt t bouwjaar niet heel veel uit omdat het allemaal maar heel weinig van elkaar verschilt tot 1996 dan en het liefste natuurlijk een model van 91 of jonger omdat die 2x schijfrem hebben, zwakke punten van een xr250 is alleen de cilinderkop, is nogal vaak kapot(scheutje van klepzitting naar bougiegat en ingelopen lagerschaal voor de nokkenas) verder zeer goede machines
-
- Berichten: 147
- Lid geworden op: zo dec 14, 2003 22:57
- Locatie: dr350
van welk bouwjaar is je cr80 dan?
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: di mar 04, 2003 11:47
- Locatie: Wijchen
die nokkenas is dat te horen van buiten? je zou zeggen dat hij dan speling moet hebben denk ik( ben viertakt noob) nog andere punten waar je op moet letten bij xr?
mijn cr80 is van 1994
mijn cr80 is van 1994
geen honda cr80 meer
-
- Berichten: 147
- Lid geworden op: zo dec 14, 2003 22:57
- Locatie: dr350
neej dat hoor je niet want de nokkenas ligt nog in 2 kogellagers ook, wat je wel vaak kan horen bij een xr is een klapperend geluid, omdat het kunstof van de distributieketting-geleider er wel eens af wil gaan waardoor hij tegen de cilinderkop tikt maar das niet zo erg en dat zal wel allemaal goed zijn, alleen een irritant geluid dus als je hem zou horen klapperen zou dat het kunnen zijn.
hey cr 80 ik heb een kawasaki kdx staan van 1990 met voor en achter schijfrem.
het is een 200 cc enduro en de lichten werken.
pas nieuwe tandwielen en ketting.
lagers in de achterbrug vervangen.
hij rijdt heel goed en trekt goed door.
voor 850 euro kan je hem hebben.
heb er nooit problemen mee gehad en wat er vervangen is is allemaal slijtage dus een goede brommer voor weinig geld.
laat maar iets weten.
mijn email adres is ian_vancle@hotmail.com
het is een 200 cc enduro en de lichten werken.
pas nieuwe tandwielen en ketting.
lagers in de achterbrug vervangen.
hij rijdt heel goed en trekt goed door.
voor 850 euro kan je hem hebben.
heb er nooit problemen mee gehad en wat er vervangen is is allemaal slijtage dus een goede brommer voor weinig geld.
laat maar iets weten.
mijn email adres is ian_vancle@hotmail.com