Heren en dame's,
Voor het weekeinde van 9 t/m 13 september (aankomst 9/9 s'avonds en vertrek 13/9 s'ochtends) kunnen we nog min.2 en max. 4 deelnemers gebruiken.
We hebben reeds een groep van 5 of 6 deelnemers.
Deze trip is op basis van eigen vervoer, incl. 4 overnachtingen op basis van half pension,3 dagen motorrijden op eigen motor, gids en 2 nederlands sprekende begeleiders.
Prijs € 290,-
Tel 0592-398714
zie site http://www.euro-offroad-trips.tk
Groeten van John
off road trip naar POLEN
Moderator: ghulst
Je kunt daarna ook nog door rijden naar kielce waar de 6 daagse wordt gehouden.
Afstand tussen Kielce en jelenia Gora is ongeveer 400 km.
Wordt het een echt enduro weekje.
Succes
Afstand tussen Kielce en jelenia Gora is ongeveer 400 km.
Wordt het een echt enduro weekje.
Succes
John en anderen, met de motor naar Kielce en de zesdaagse lijkt me geen goed plan. Behalve als je je voorneemt over de harde weg van proef naar proef te rijden. Er is namelijk elk jaar veel gedonder met Nederlanders op de zesdaagse route, voor en tijdens het evenement. In Tsjechie werden diverse motoren in beslag genomen en het heeft allemaal een enorm negatieve uitstraling. De organisator in Polen meldt nadrukkelijk dat de route en de bossen en paden er om heen voor iedereen streng verboden zijn met uitzondering uiteraard van de deelnemers op de wedstrijddag. Uiteraard is het wel leuk om de nederlanders aan te moedigen en bij moeilijke doorgangen het juiste spoortje te wijzen op die plekken waar d egemiddelde niet liefhebber/toeschouwer vanwege de sensatie het diepste spoor staat aan te wijzen. Ook d eproeven zijn doorgaans zeer goed te volgen met een monitor met tijden bij start/finish van de proef.
Henk, begrijp me niet verkeerd, ik probeer met dit bericht niet de mensen aan te moedigen om tijdens de ISDE maar "wild" op de routes te gaan rijden, maar meer om de mensen te stimuleren om een dergelijk fantastisch evenement eens van nabij mee te maken.
Ik vind wel dat het zgn. wildrijden, door media en organisatie, tijdens de 6-daagses schromelijk overdreven wordt. Ik heb inmiddels een 8-tal ISDE's bezocht en vond de berichtgeving hierover sterk overdreven.
In Tsjechie was het zo dat het evenement bijna geen doorgang kon vinden omdat een half jaar voor aanvang er een regeringswissel in dit district plaats vond. De groene partij kwam daar aan het bewind en diverse milieufederaties, uit binnen en buitenland, oefenden druk uit op de pas aangestelde regering om het evenement af te blazen.
De organisatie heeft toen een zwarte piet gezocht en gevonden in de vorm van de bezoekers die, met hun motorfietsen, het evenement kwamen bezoeken. Tijdens het gebeuren in Jablonec reden er zo'n 150 duitse en tsjechische motor agenten rond die alles wat er maar op een motorfiets rond reed controleerde. Zelfs al reed je op de openbare weg.
Als zij dat "wisselgeld" niet aan hadden geboden dan had de ISDE daar nooit plaats gevonden. Zo werden alle niet deelnemers op een motorfiets aangemerkt als "wildrijder". S'avonds op de plaatselijke Tsj. TV was er 5 min. ingeruimd voor de wedstrijd en 10 min. over de jacht op de zgn. "wildrijder" (ik denk dat het op een zondag ochtend in de bossen van elke willekeurige provincie in NL drukker is).
In Brive reden er op de zondag voorafgaand aan de wedstrijd, voornamelijk deelnemers op hun reserve motoren rond. De snelweg A2 op maandag ochtend was er niets bij. De cmpl teams van Frankrijk, Italie, Zweden, Finland etc. banjerden over het parcours (in hun landen tenue) ter verkenning (met uitzondering van de spec. tests).
Misschien is het een idee voor de organistaies om een 2-tal routes hiervoor vrij te stellen en wel tegen betaling (bv € 100,-). Als je 300 deelnemers hebt dan heb je toch € 30.000,- extra op de begroting.
Groeten van John
Ik vind wel dat het zgn. wildrijden, door media en organisatie, tijdens de 6-daagses schromelijk overdreven wordt. Ik heb inmiddels een 8-tal ISDE's bezocht en vond de berichtgeving hierover sterk overdreven.
In Tsjechie was het zo dat het evenement bijna geen doorgang kon vinden omdat een half jaar voor aanvang er een regeringswissel in dit district plaats vond. De groene partij kwam daar aan het bewind en diverse milieufederaties, uit binnen en buitenland, oefenden druk uit op de pas aangestelde regering om het evenement af te blazen.
De organisatie heeft toen een zwarte piet gezocht en gevonden in de vorm van de bezoekers die, met hun motorfietsen, het evenement kwamen bezoeken. Tijdens het gebeuren in Jablonec reden er zo'n 150 duitse en tsjechische motor agenten rond die alles wat er maar op een motorfiets rond reed controleerde. Zelfs al reed je op de openbare weg.
Als zij dat "wisselgeld" niet aan hadden geboden dan had de ISDE daar nooit plaats gevonden. Zo werden alle niet deelnemers op een motorfiets aangemerkt als "wildrijder". S'avonds op de plaatselijke Tsj. TV was er 5 min. ingeruimd voor de wedstrijd en 10 min. over de jacht op de zgn. "wildrijder" (ik denk dat het op een zondag ochtend in de bossen van elke willekeurige provincie in NL drukker is).
In Brive reden er op de zondag voorafgaand aan de wedstrijd, voornamelijk deelnemers op hun reserve motoren rond. De snelweg A2 op maandag ochtend was er niets bij. De cmpl teams van Frankrijk, Italie, Zweden, Finland etc. banjerden over het parcours (in hun landen tenue) ter verkenning (met uitzondering van de spec. tests).
Misschien is het een idee voor de organistaies om een 2-tal routes hiervoor vrij te stellen en wel tegen betaling (bv € 100,-). Als je 300 deelnemers hebt dan heb je toch € 30.000,- extra op de begroting.
Groeten van John
Hoi John,
Ik heb geen belangstelling voor Polen, maar ik zie aan je telefoonnummer dat je uit Assen of omgeving komt. Ik woon in Assen, wie weet is het leuk samen eens te rijden. Ik ken wel leuke routes in deze omgeving.
Mike
Ik heb geen belangstelling voor Polen, maar ik zie aan je telefoonnummer dat je uit Assen of omgeving komt. Ik woon in Assen, wie weet is het leuk samen eens te rijden. Ik ken wel leuke routes in deze omgeving.
Mike