E-start Upgrade ??

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
crazywheely
Berichten: 31
Lid geworden op: ma aug 23, 2004 23:46
Locatie: Eindhoven

Hoi,ik heb een KTM 620 EGS uit '95.Dit is een model zonder E-start.Nu is mijn vraag of er iemand ervaring heeft om op een eenvoudige manier deze motor uit te rusten met een E-start.
Estivie
Berichten: 381
Lid geworden op: di dec 23, 2003 22:48
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Ik heb er zeker geen ervaring mee, maar het lijkt me een quasi onmogelijke opdracht.

Waarom zou je dat trouwens willen doen? Start je KTM'er zo moeilijk?

Stijn V.

BTW: welkom op het NF! :D
Montesa Cota 315R
crazywheely
Berichten: 31
Lid geworden op: ma aug 23, 2004 23:46
Locatie: Eindhoven

Nee,start eigenlijk best goed maar heeft met het warme weer in het trage stadsverkeer de neiging om af te slaan.En dan is het niet grappig om in volle uitrusting je KTM aan de kant te moeten duwen om een ram op de kickstarter te geven.Afgezien van die deuk in je stoere image van zand- en asfaltridder!Maar ik dacht dat je met een andere carterhelft uit een sloopblok en wat aanverwante artikelen zoiets zou kunnen realiseren.Is er trouwens in België nog plaats om off-road te rijden :?:



THNX voor de reactie en ik wacht nog maar af.
the rednas
Berichten: 147
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 22:57
Locatie: dr350

lijkt mij iets verstandiger om er eerst voor te zorgen dat hij niet meer afslaat :wink: oftewel eerst ff de boel goed afstellen, maar 1 carterhelft vervangen gaat volgens mij niet, ik dacht dat carters altijd per paar gemaakt werden en je dus 2 bij elkaar passende carters nodig had, je zou dan wel 1 carterhelft kunnen vervangen maar heb je kans dat de lagerschalen niet volledig in 1 lijn liggen met als gevolg dat je de hele boel aan gort rijd dus dat worden dan meteen 2 nieuwe carterhelften, en dan natuurlijk nog al het andere zoals, als de startmotor op t vliegwiel zit een speciaal vliegwiel, alle bijkomende elektronica en startmotor, lijkt mij wat prijzig worden om hem enkel met en knopje te kunnen aanslingeren.
Estivie
Berichten: 381
Lid geworden op: di dec 23, 2003 22:48
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Ik heb er hier http://www.dr350.kenet.co.uk/estart.php al eens wat over gelezen voor een Suzuki DR 350. Misschien kan je eens je licht opsteken op die site & vergelijken wat er met jou KTM moet gebeuren als je een ES wil hebben.

Het lijkt me misschien ook wel handiger om de afstelling in orde te brengen. Scheelt hem aardig wat tijd & kosten :D

Enneuh... Enduro rijden in België valt nog wel mee hoor. Het mag niet overal, dus als je het helemaal legaal wil houden zal er niet veel meer overblijven, maar je moet ook niet zwijnen om het naar je zin te hebben.

Je komt dus wel regelmatig op stukjes "enkel bestemmingsverkeer" of "enkel landbouwvoertuigen", maar dat vind ik dus niet verkeerd om daar toch te rijden.
Montesa Cota 315R
crazywheely
Berichten: 31
Lid geworden op: ma aug 23, 2004 23:46
Locatie: Eindhoven

Bedankt voor de reactie's allemaal.Qua afstelling zou het ongeveer goed moeten zijn.Sproeiers in de originele bezetting.Alleen is het luchtfilter opengewerkt en heb ik een andere uitlaat gemonteerd.Misschien toch eens wat klooien met sproeiers.


:D Keeping the frontwheel up!! :D
Plaats reactie