Weet iemand nog een leuk (legaal) parcours om te crossen in de buurt van zuid-limburg/Belgie
graag een bericht
(legaal) crossparcours zuid-limburg / belgie
Moderator: ghulst
Je hebt De Kolibri in Landgraaf in Nederlands limburg, en een baan in Lommel in belgië. De kolibri is wel een leuke baan voor een beginner, maar die baan in lommel is een zware zandbaan en is niet echt geschikt voor beginners . Verder zou er nog een baan ergens in de buurt van Weert zijn heb ik gehoord maar ik weet niet precies waar ..
ja wordt ieder weekend gelijk getrokken komt nu wel veel volk omdat lommel zo zwaar geworden is
Kan je me het adres van kaulile geven aub.yz25f 2005 schreef:KAULILLE NEEROETEREN LOMMEL OLMEN
in balen vragen ze 15€
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: di jun 22, 2004 00:01
- Locatie: regio Maastricht
Bij het plaatsje Wonck (B), vlak bij de CBR groeve is een terrein waar door velen wordt gereden. Volgens mij is het eigendom van de groeve maar er is nooit controle (althans ik heb er geen weet van). In de directe regio zijn diverse kleine tereintjes waar je kuny oefenen. Er wordt ook veel met 4x4 gereden. Het terein is via snelweg Maastricht- Luik makelijk te bereiken. Let wel! Het zou zeer goed kunnen dat het illigaal is om hier te rijden, ik zal dit weekend andere rijders eens vragen.
als je van peer / hechtel van die kanten af komt en je rjd richten kleine brogel (de baan waar de landings baan van kleine brogel langs licht ) die baan rij je af tot aan het rond punt en dan draai je naar rechts en blijf je ridjen tot dat je een bordje langs de weg ziet met straten plan bocholt direct daar achter draai je af en dan blijf je maar volgen tot azan de zand weg en die blijf je ook volgen tot op een T dan draai je naar rechts en blijf je volgen tot je het parcour ziet lige aan je linker kantsladderboy schreef:Kan je me het adres van kaulile geven aub.yz25f 2005 schreef:KAULILLE NEEROETEREN LOMMEL OLMEN
in balen vragen ze 15€
als je er neit aan uit kunt zeg je het maar dan zal ik het proberen nog beter uit te leggen
groeten
dit weekend weer ge weest was echt vet daar vooral die nieuwe tafelberg
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
-
- Berichten: 55
- Lid geworden op: zo dec 01, 2002 02:01
- Contacteer:
Wonck en kaulille zijn illegaal.
Kaulille is men wel bezig en legaal parcours van te maken, maar dit duurt nog wel ff.
Beide plaatsen wordt wel gedoogd dat men rijdt, maar let op,(ziekte)verzekering zou zich nog wel eens willen terugtrekken in geval van een ongeluk ofzo...
Ik rij enkel op volledig legale parcours...
Kaulille is men wel bezig en legaal parcours van te maken, maar dit duurt nog wel ff.
Beide plaatsen wordt wel gedoogd dat men rijdt, maar let op,(ziekte)verzekering zou zich nog wel eens willen terugtrekken in geval van een ongeluk ofzo...
Ik rij enkel op volledig legale parcours...
CR250'90,'91;XR350R'83,...
-
- Berichten: 55
- Lid geworden op: zo dec 01, 2002 02:01
- Contacteer:
ik dacht dat Kaulille het nog niet had? Wie kan mij happy maken door mijn ongelijk aan te tonen?
-> een post van mij op www.motorforum.be van 11 mei jongstleden...
Na het lezen van de laatste BMB-nieuwsbrief, wou ik nu wel eens weten hoe het zat met de staat van vergunningen etc van de crossparkoers. Ik heb dan voor Limburg een mailtje gericht nr de voorzitter van de BMB , hetgeen nu trouwens DHr Driessen van As blijkt te zijn, ook voorzitter van AMC Genk., Alsook was deze mail gericht aan de deputées van Ruimtelijke ordening (Sleypen) en Sport (d'Oultremont) van de provincie Limburg.
Als eerste (voorlopig enige) kreeg ik en antwoord terug van Stijn Van Dingenen, van het kabinet van de député van Sport, d'Oultremont.
Hier volgt het:
Permanente terreinen voor grondgebonden, gemotoriseerde sporten
stand van zaken d.d. 2004-02-27 (situatie idem op 11 mei)
1. Heeserbergen Lommel
Bestaand terrein:
- volgens Ruimtelijk Structuurplan Provincie Limburg: geselecteerd als toeristisch-recreatief knooppunt type IIa (uitbreidbaar)
- bestemming: volledig gelegen in recreatiezone
- RUP: geen (provinciaal) ruimtelijk uitvoeringsplan nodig
- advies Vlaamse technische werkgroep: multifunctioneler pogen in te vullen
Potentiële uitbreiding:
- bestemming: mogelijke uitbreiding gelegen in industriezone
- eigendomstoestand: stad Lommel
- multifunctionaliteit:
er is reeds plaats voor motorcross en BMX; er wordt ook occasioneel 4x4, enduro, trial, quad en mountainbike georganiseerd.
Nog te onderzoeken: toevoeging rallycross (wegens toekomstige sluiting Opgrimbie) en outdoor karting (op verzoek van stad Lommel).
- RUP: indien uitbreiding nuttig blijkt, is er een provinciaal ruimtelijk uitvoeringsplan nodig
Stand van zaken:
Er werd aan stad Lommel verzocht om aan het studiebureau dat het BPA-Kristalpark opstelt, een bijkomende opdracht te geven.
Dit studiebureau moet dan onderzoeken of omlopen voor nieuwe sporttakken (rallycross, outdoor karting) mogelijk bijkomend kunnen ingeplant worden.
Stad Lommel onderzoekt deze opdracht.
2. Horensbergdam Genk
- volgens Ruimtelijk Structuurplan Provincie Limburg: geselecteerd als toeristisch-recreatief knooppunt type IIb (niet uitbreidbaar)
- bestemming: gelegen in recreatiezone
- beheersituatie:
- het terrein is opgesplitst in een zone voor karting en een zone voor motorcross waar bijkomend ook modelrace en eventueel speedway zullen verankerd worden
- beide zones worden apart uitgebaat door enerzijds de Auto Moto Club Genk en anderzijds de Genker Kart Vereniging, deze verenigingen hebben elk een erfpachtovereenkomst met de stad
- de stad is niet bereid op te treden als aanvrager van één globale milieuvergunning en is voorstander dat elke vereniging zelf instaat voor een milieuvergunning
- RUP: er is geen provinciaal ruimtelijk uitvoeringsplan nodig
- vergunningstoestand:
- karting: vergund tot 2014 gekoppeld aan een ‘voorwaardelijke, tijdelijke bouwvergunning’ van 5 jaar
- motorcross: vergunning klasse 2 (3 wedstrijden) in 2003
- ter info: de compensatie van de illegale ontbossing d.d. 1967 is in de eindfase beland; deze was nl. noodzakelijk in het kader van de bouwaanvraag
Stand van zaken
- Het MER dat in opdracht van de stad Genk werd opgesteld, is conform verklaard op 2003-12-17
- Karting: de bouwvergunning voor een nieuwe accommodatie en de uitbreiding van het circuit is ingediend bij de Stad; de milieuvergunningaanvraag werd in maart ingediend.
- Motorcross: de milieuvergunningaanvraag is in voorbereiding (Stad + AMC) en werd in maart ingediend.
- Conclusie: verwacht wordt dat al deze vergunningen deze zomer afgeleverd worden.
3. Waterloos Maaseik-Neeroeteren
- volgens Ruimtelijk Structuurplan Provincie Limburg: geselecteerd als een toeristisch-recreatief knooppunt type IIb
- bestemming: gelegen in natuurgebied
- milieuvergunning: vergund tot 2005
- RUP: een provinciaal ruimtelijk uitvoeringsplan is noodzakelijk
- advies Vlaamse technische werkgroep: er wordt compensatie, zowel kwalitatief als kwantitatief, gevraagd van het hele (groen) schiereiland voor natuur
- aandachtspunt: er is permanent overleg met de buurtbewoners via het actiecomité (overleg i.v.m. wedstrijdkalender, openingsuren,…)
Stand van zaken
- besprekingen met ambtenaren en beleidsverantwoordelijken van de stad Maaseik en met AMINAL (afdelingen Natuur en Bos en Groen) resulteerden in een overzicht van mogelijke compensatiegronden gekoppeld aan een advies van Aminal waarin uitspraak wordt gedaan over de afbakening van het schiereiland en de selectie van de geschikte compensatiepercelen.
- de gemeente Bocholt heeft een compensatievoorstel klaar. Dit voorstel wordt weldra met AMINAL besproken (inclusief plaatsbezoek). Dit is de laatste stap alvorens met de opstart van een RUP begonnen kan worden.
- de provincie is vervolgens van start gegaan met het opstellen van het bestek dat voorafgaat aan de toekenning van de opdracht voor het PRUP aan een studiebureau.
4. Op het Broek Bocholt-Kaulille
- volgens Ruimtelijk Structuurplan Provincie Limburg: geselecteerd als een toeristisch-recreatief knooppunt type IIb
- bestemming: het circuit is gelegen in natuurgebied, de parking in agrarisch gebied en de hele zone is gelegen in een Europees vogelrichtlijngebied (passende beoordeling nodig)
- RUP: een provinciaal ruimtelijk uitvoeringsplan is nodig
- advies Vlaamse technische werkgroep: er wordt compensatie, zowel kwalitatief als kwantitatief, gevraagd
Stand van zaken
- verschillende besprekingen met ambtenaren en beleidsverantwoordelijken van de gemeente Bocholt resulteerden in een akkoord inzake de taakverdeling van beide overheiden m.n. over de uitvoering van het RUP en het daaraan gekoppeld plan-MER en de aanvraag van de milieuvergunning en –indien noodzakelijk- het daaraan gekoppelde project-MER.
- gezien de uitvoeringsbesluiten van het MER-decreet nog niet gerealiseerd zijn, weten wij niet of er mogelijks een ontheffing van de verplichting voor de opstelling van dit laatste MER zal komen.
Mijn persoonlijke gedachten:
Lommel zit ok enkel voor uitbreiding naar andere sporten zou men werk moeten verrichten. Laat ons hopen voor de liefhebbers van die sporten, dat de club/Stad/provincie/Staat vlot meewerken om dat in orde te krijgen.
Genk hoopt in de zomer dus volledig ok te zijn, laat ons hopen dat hem dan ook nog dit najaar of volgend seizoen als trainingsomloop opengaat.
Jammer dat de stad Genk niet wil instaan voor de milieuvergunning.
Neeroeteren: Wat werk voor de boeg, zeker doordat men nu in 'natuurgebied' rijdt'. Ook is het wraakroepend dat er een plaatselijk 'actiecommitee' is. -> De situatie is vglbaar met zolder, het zijn bewoners die er zijn komen wonen nadat het circuit er allang was, die het meest protesteren...
Het is een beetje lijk als gaan wonen naast een expressweg en dan eisen dat men er zone 50 van maakt omdat je vindt dat de auto's te snel rijden.
In ieder geval is men ook hier bezig om ervoor te zorgen dat het circuit kan verankerd blijven, en kan men 'bijna' beginnen met het maken van een RUP.
Kaullile: Heeft nog meeste werk voor de boeg, maar er is al een taakverdeling, hoop dat ze vlug uitsluitsel krijgen over de twijfelpunten!
-> een post van mij op www.motorforum.be van 11 mei jongstleden...
Na het lezen van de laatste BMB-nieuwsbrief, wou ik nu wel eens weten hoe het zat met de staat van vergunningen etc van de crossparkoers. Ik heb dan voor Limburg een mailtje gericht nr de voorzitter van de BMB , hetgeen nu trouwens DHr Driessen van As blijkt te zijn, ook voorzitter van AMC Genk., Alsook was deze mail gericht aan de deputées van Ruimtelijke ordening (Sleypen) en Sport (d'Oultremont) van de provincie Limburg.
Als eerste (voorlopig enige) kreeg ik en antwoord terug van Stijn Van Dingenen, van het kabinet van de député van Sport, d'Oultremont.
Hier volgt het:
Permanente terreinen voor grondgebonden, gemotoriseerde sporten
stand van zaken d.d. 2004-02-27 (situatie idem op 11 mei)
1. Heeserbergen Lommel
Bestaand terrein:
- volgens Ruimtelijk Structuurplan Provincie Limburg: geselecteerd als toeristisch-recreatief knooppunt type IIa (uitbreidbaar)
- bestemming: volledig gelegen in recreatiezone
- RUP: geen (provinciaal) ruimtelijk uitvoeringsplan nodig
- advies Vlaamse technische werkgroep: multifunctioneler pogen in te vullen
Potentiële uitbreiding:
- bestemming: mogelijke uitbreiding gelegen in industriezone
- eigendomstoestand: stad Lommel
- multifunctionaliteit:
er is reeds plaats voor motorcross en BMX; er wordt ook occasioneel 4x4, enduro, trial, quad en mountainbike georganiseerd.
Nog te onderzoeken: toevoeging rallycross (wegens toekomstige sluiting Opgrimbie) en outdoor karting (op verzoek van stad Lommel).
- RUP: indien uitbreiding nuttig blijkt, is er een provinciaal ruimtelijk uitvoeringsplan nodig
Stand van zaken:
Er werd aan stad Lommel verzocht om aan het studiebureau dat het BPA-Kristalpark opstelt, een bijkomende opdracht te geven.
Dit studiebureau moet dan onderzoeken of omlopen voor nieuwe sporttakken (rallycross, outdoor karting) mogelijk bijkomend kunnen ingeplant worden.
Stad Lommel onderzoekt deze opdracht.
2. Horensbergdam Genk
- volgens Ruimtelijk Structuurplan Provincie Limburg: geselecteerd als toeristisch-recreatief knooppunt type IIb (niet uitbreidbaar)
- bestemming: gelegen in recreatiezone
- beheersituatie:
- het terrein is opgesplitst in een zone voor karting en een zone voor motorcross waar bijkomend ook modelrace en eventueel speedway zullen verankerd worden
- beide zones worden apart uitgebaat door enerzijds de Auto Moto Club Genk en anderzijds de Genker Kart Vereniging, deze verenigingen hebben elk een erfpachtovereenkomst met de stad
- de stad is niet bereid op te treden als aanvrager van één globale milieuvergunning en is voorstander dat elke vereniging zelf instaat voor een milieuvergunning
- RUP: er is geen provinciaal ruimtelijk uitvoeringsplan nodig
- vergunningstoestand:
- karting: vergund tot 2014 gekoppeld aan een ‘voorwaardelijke, tijdelijke bouwvergunning’ van 5 jaar
- motorcross: vergunning klasse 2 (3 wedstrijden) in 2003
- ter info: de compensatie van de illegale ontbossing d.d. 1967 is in de eindfase beland; deze was nl. noodzakelijk in het kader van de bouwaanvraag
Stand van zaken
- Het MER dat in opdracht van de stad Genk werd opgesteld, is conform verklaard op 2003-12-17
- Karting: de bouwvergunning voor een nieuwe accommodatie en de uitbreiding van het circuit is ingediend bij de Stad; de milieuvergunningaanvraag werd in maart ingediend.
- Motorcross: de milieuvergunningaanvraag is in voorbereiding (Stad + AMC) en werd in maart ingediend.
- Conclusie: verwacht wordt dat al deze vergunningen deze zomer afgeleverd worden.
3. Waterloos Maaseik-Neeroeteren
- volgens Ruimtelijk Structuurplan Provincie Limburg: geselecteerd als een toeristisch-recreatief knooppunt type IIb
- bestemming: gelegen in natuurgebied
- milieuvergunning: vergund tot 2005
- RUP: een provinciaal ruimtelijk uitvoeringsplan is noodzakelijk
- advies Vlaamse technische werkgroep: er wordt compensatie, zowel kwalitatief als kwantitatief, gevraagd van het hele (groen) schiereiland voor natuur
- aandachtspunt: er is permanent overleg met de buurtbewoners via het actiecomité (overleg i.v.m. wedstrijdkalender, openingsuren,…)
Stand van zaken
- besprekingen met ambtenaren en beleidsverantwoordelijken van de stad Maaseik en met AMINAL (afdelingen Natuur en Bos en Groen) resulteerden in een overzicht van mogelijke compensatiegronden gekoppeld aan een advies van Aminal waarin uitspraak wordt gedaan over de afbakening van het schiereiland en de selectie van de geschikte compensatiepercelen.
- de gemeente Bocholt heeft een compensatievoorstel klaar. Dit voorstel wordt weldra met AMINAL besproken (inclusief plaatsbezoek). Dit is de laatste stap alvorens met de opstart van een RUP begonnen kan worden.
- de provincie is vervolgens van start gegaan met het opstellen van het bestek dat voorafgaat aan de toekenning van de opdracht voor het PRUP aan een studiebureau.
4. Op het Broek Bocholt-Kaulille
- volgens Ruimtelijk Structuurplan Provincie Limburg: geselecteerd als een toeristisch-recreatief knooppunt type IIb
- bestemming: het circuit is gelegen in natuurgebied, de parking in agrarisch gebied en de hele zone is gelegen in een Europees vogelrichtlijngebied (passende beoordeling nodig)
- RUP: een provinciaal ruimtelijk uitvoeringsplan is nodig
- advies Vlaamse technische werkgroep: er wordt compensatie, zowel kwalitatief als kwantitatief, gevraagd
Stand van zaken
- verschillende besprekingen met ambtenaren en beleidsverantwoordelijken van de gemeente Bocholt resulteerden in een akkoord inzake de taakverdeling van beide overheiden m.n. over de uitvoering van het RUP en het daaraan gekoppeld plan-MER en de aanvraag van de milieuvergunning en –indien noodzakelijk- het daaraan gekoppelde project-MER.
- gezien de uitvoeringsbesluiten van het MER-decreet nog niet gerealiseerd zijn, weten wij niet of er mogelijks een ontheffing van de verplichting voor de opstelling van dit laatste MER zal komen.
Mijn persoonlijke gedachten:
Lommel zit ok enkel voor uitbreiding naar andere sporten zou men werk moeten verrichten. Laat ons hopen voor de liefhebbers van die sporten, dat de club/Stad/provincie/Staat vlot meewerken om dat in orde te krijgen.
Genk hoopt in de zomer dus volledig ok te zijn, laat ons hopen dat hem dan ook nog dit najaar of volgend seizoen als trainingsomloop opengaat.
Jammer dat de stad Genk niet wil instaan voor de milieuvergunning.
Neeroeteren: Wat werk voor de boeg, zeker doordat men nu in 'natuurgebied' rijdt'. Ook is het wraakroepend dat er een plaatselijk 'actiecommitee' is. -> De situatie is vglbaar met zolder, het zijn bewoners die er zijn komen wonen nadat het circuit er allang was, die het meest protesteren...
Het is een beetje lijk als gaan wonen naast een expressweg en dan eisen dat men er zone 50 van maakt omdat je vindt dat de auto's te snel rijden.
In ieder geval is men ook hier bezig om ervoor te zorgen dat het circuit kan verankerd blijven, en kan men 'bijna' beginnen met het maken van een RUP.
Kaullile: Heeft nog meeste werk voor de boeg, maar er is al een taakverdeling, hoop dat ze vlug uitsluitsel krijgen over de twijfelpunten!
CR250'90,'91;XR350R'83,...
-Bedankt ik ga zeker eens kijken en ik zal het wel vinden hoor.TiM. schreef:als je van peer / hechtel van die kanten af komt en je rjd richten kleine brogel (de baan waar de landings baan van kleine brogel langs licht ) die baan rij je af tot aan het rond punt en dan draai je naar rechts en blijf je ridjen tot dat je een bordje langs de weg ziet met straten plan bocholt direct daar achter draai je af en dan blijf je maar volgen tot azan de zand weg en die blijf je ook volgen tot op een T dan draai je naar rechts en blijf je volgen tot je het parcour ziet lige aan je linker kantsladderboy schreef:Kan je me het adres van kaulile geven aub.yz25f 2005 schreef:KAULILLE NEEROETEREN LOMMEL OLMEN
in balen vragen ze 15€
als je er neit aan uit kunt zeg je het maar dan zal ik het proberen nog beter uit te leggen
groeten
dit weekend weer ge weest was echt vet daar vooral die nieuwe tafelberg
Ik ben nog maar een beginner en ben maar 1 keer in Balen geweest die toen het stunteligst reed was ik waarschijnlijk.TiM. schreef:sladdferboy heb je miss een foto van je motor
miss heb ik je daar al zien rijde
weet iemand iets af van een circuit in 'Flamenne'(ofzoiets)??
moet ergens naast de autostrade liggen,naast een vliegveld tussen luik-namen en zou legaal moeten zijn,
weet iemand iets meer?
moet ergens naast de autostrade liggen,naast een vliegveld tussen luik-namen en zou legaal moeten zijn,
weet iemand iets meer?