Mijn vorige paar Acerbis laarzen hebben na goed twee jaar dienst de geest gegegeven. Naden komen los, al een sluiting verloren,...
Kan ik wat tips krijgen van aan te raden botten ? Heb al veel goeds gelezen over tech 8 van alpinestar.
Zijn er nog andere merken/types aan te raden
Waar kan ik goedkoopst tech 8 kopen ?
HELP Ik ben aan nieuwe laarzen toe !
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 258
- Lid geworden op: di nov 05, 2002 18:12
- Locatie: Langemark - West-Vlaanderen - België
- Contacteer:
No LImit Grizzly : Go Big of Go Home !
-
- Berichten: 258
- Lid geworden op: di nov 05, 2002 18:12
- Locatie: Langemark - West-Vlaanderen - België
- Contacteer:
Op www.motowebshop.com staat de Sidi Flex Force in de aanbieding voor 229 €, lijkt mij een koopje voor zo'n toplaars.
No LImit Grizzly : Go Big of Go Home !
Pas geleden de nieuwe SG10's van Gaerne gepast, en erg goed bevallen.
Lijkt een beetje op de combinatie tussen Tech8 en Sidi Flexforce (voorzien van scharnieren bij de enkels).
Wel prijzig (ca. 320 Pleuro's), maar dat geld tegenwoordig voor zo'n beetje alles
In Amerika via webshop ca. 290 dollars, dus goedkoper als in Europa (waar die krengen toch gemaakt worden)
Lijkt een beetje op de combinatie tussen Tech8 en Sidi Flexforce (voorzien van scharnieren bij de enkels).
Wel prijzig (ca. 320 Pleuro's), maar dat geld tegenwoordig voor zo'n beetje alles
In Amerika via webshop ca. 290 dollars, dus goedkoper als in Europa (waar die krengen toch gemaakt worden)
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
- sjikkentip
- Berichten: 500
- Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
- Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel
Zou ik niet doen.Ik heb zelf zulken laarzen gehad en na 1,5 jaar waren ze reeds praktisch versleten.De beschermplastieken aan de voet kwamen langs beide zijden los.Men bleef er mee hangen aan de rem en de versnellingshendel.Verschillende naden die losten.Ik moet wel zeggen dat in het begin fantastische botten waren maar wat ben je er mee als ze niet langer meegaan....No Limit Grizzly schreef:Op www.motowebshop.com staat de Sidi Flex Force in de aanbieding voor 229 €, lijkt mij een koopje voor zo'n toplaars.
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
Ik heb me na mijn Tech 8's, opnieuw Tech 8 's gekocht....
Ik was ook even in de verleiding om eens wat andere laarzen en merken te bekijken, maar eigenlijk viel dat allemaal erg tegen.
Vooral qua stevigheid zijn er weinig laarzen die m.i. aan de Tech 8 kunnen tippen.
Eventueel de Oxtar en de Fox Forma Comp (maar die vond ik nog te slap toen ik die laars aanhad...)
Jo VdB
Ik was ook even in de verleiding om eens wat andere laarzen en merken te bekijken, maar eigenlijk viel dat allemaal erg tegen.
Vooral qua stevigheid zijn er weinig laarzen die m.i. aan de Tech 8 kunnen tippen.
Eventueel de Oxtar en de Fox Forma Comp (maar die vond ik nog te slap toen ik die laars aanhad...)
Jo VdB
Ik ben het met Jo eens , eens een tech 8 gekocht en ik wil nooit meer een andere laars.
Ik vindt de tech 8 zo fijn zitten vanwege de binnenschoen en de gelpads op de enkels waardoor je geen wrijving op je enkels krijgt.
Ik heb enkele jaren geleden mijn rechter enkel gebroken en dit is nooit meer goed genezen en als ik nu een andere laars aandoe dan de tech 8 dan krijg ik er weer ontzettend veel last van.
Ik vindt de tech 8 zo fijn zitten vanwege de binnenschoen en de gelpads op de enkels waardoor je geen wrijving op je enkels krijgt.
Ik heb enkele jaren geleden mijn rechter enkel gebroken en dit is nooit meer goed genezen en als ik nu een andere laars aandoe dan de tech 8 dan krijg ik er weer ontzettend veel last van.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Oxtar ziet er ook wel okee uit (en heeft ook binnenschoentjes Ad ), maar Fox Forma Comp komt er bij mij niet meer in. Begint op diverse plekken af te scheuren en op de enkels vindt ik ze te stug bij het schakelen.Jo VdB schreef: Eventueel de Oxtar en de Fox Forma Comp (maar die vond ik nog te slap toen ik die laars aanhad...)
Jo VdB
Dat is hetgene waarom er bij mij nu een paar Gaerne SG10's komen, scharnieren op de enkels en toch lekker stevig (en niet zo plastikkerig als de Sidi FlexForce).
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Ik heb ook Sidi Flex Force en die bevallen mij zeer goed en op de kwaliteit heb ik niets aan te merken en na 4000 km crossen en offroad rijden zien ze er nog zeer goed uit. Die prijs van €229 is ook gunstig.No Limit Grizzly schreef:Op www.motowebshop.com staat de Sidi Flex Force in de aanbieding voor 229 €, lijkt mij een koopje voor zo'n toplaars.
ook een vraagje van mij kant, zit er nog veel verschil in de
sidi raptor:
de sidi flex force:
de sidi vortex:
op de prijs na dan
over flex force heb ik al 1 en ander gelezen, maar hoor niks eigenlijk over de andere 2 merken, hoe zit het daarmee eigenlijk?
sidi raptor:
de sidi flex force:
de sidi vortex:
op de prijs na dan
over flex force heb ik al 1 en ander gelezen, maar hoor niks eigenlijk over de andere 2 merken, hoe zit het daarmee eigenlijk?
iemand? ik wil er namelijk niet apart een topic over openen... en ik het wel fijn vind om de verschillen tussen de laarzen te weten a.d.h.v ervaringen, want volgens een verkoper en fabrikant is elke laars top!
Ik heb de sidi vortex en die bevallen mij goed voor de hobby cross (yz 250)
ik heb er alleen nog niet heel veel me gereden dus ik weet hoe ze het op de lange termijn uit gaan houden
ik rij d'r ook eigenlijk meer mee op de weg (wr426 sm) dan slijten ze natuurlijk ook niet echt hard
maar ik vraag me af of de flex force zoveel beter is voor die 40 euro meer (adviesprijs)
ik heb er alleen nog niet heel veel me gereden dus ik weet hoe ze het op de lange termijn uit gaan houden
ik rij d'r ook eigenlijk meer mee op de weg (wr426 sm) dan slijten ze natuurlijk ook niet echt hard
maar ik vraag me af of de flex force zoveel beter is voor die 40 euro meer (adviesprijs)
- sjikkentip
- Berichten: 500
- Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
- Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel
Het grote verschil met de flex is dat de flex scharnieren heeft aan de enkel en dit voor endurorijden zeer gemakkelijk is.Barry schreef:Ik heb de sidi vortex en die bevallen mij goed voor de hobby cross (yz 250)
ik heb er alleen nog niet heel veel me gereden dus ik weet hoe ze het op de lange termijn uit gaan houden
ik rij d'r ook eigenlijk meer mee op de weg (wr426 sm) dan slijten ze natuurlijk ook niet echt hard
maar ik vraag me af of de flex force zoveel beter is voor die 40 euro meer (adviesprijs)
Laarzen kan men maar vergelijken als men er veel kilometers onverhard mee rijdt!Een wagen verslijt ook door in de garage te staan!
Cross en endurorijden is ook niet te vergelijken op gebied van slijtage.Enduro is veel meer slijtagegevoelig.
Ik kan maar zeggen dat men Sidi flexen er na 1,5 jaar en 7000km endurorijden er uit zagen of ze de oorlog meegemaakt hadden en ze werden nochtans regelmatig onderhouden en ingevet.
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
- mxrider#28
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr feb 13, 2004 16:16
waarom is enduro rijden slijtage gevoelliger dan crossen? het is eerder andersom... zeker als je het in verhouding met elkaar bekijkt
Bij www.lv-motors.nl bieden ze zeer gunstig geprijsde laarzen aan. Ik weet niet of het wat is hoor maar het lijkt mij dat €140,- voor een paar Fox laarzen of of €140,- voor een paar sidi's of €120,- voor rino's niets teveel is.Het zullen waarschijnlijk niet de nieuwste modellen zijn maarja...die prijs.........
Dat is dan zeker voor die Rino-laarzen 110 € te veel, want ik heb die eens gezien .... het zijn juist pantoffels qua stevigheidjofa schreef: €120,- voor rino's niets teveel is
Jo VdB
Dan weet je zeker nog niet hoe wij hier off road - enduro rijdenmxrider#28 schreef:waarom is enduro rijden slijtage gevoelliger dan crossen? het is eerder andersom... zeker als je het in verhouding met elkaar bekijkt
Ik doe ook wel eens aan een cross wedstrijd mee maar dan lijden mijn laarzen niet zoveel in 2x20 minuten crossen dan een hele dag achter elkaar op de motor off road rijden.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
- mxrider#28
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr feb 13, 2004 16:16
jah precies daar heb je het al er zit nogal een verschil in 40 min rijden en een hele dag (geen 24 uur natuurlijk dat snap ik ook wel ) maar in verhouding slijten ze volgens mij toch echt harder bij crossen hoor
Ik heb (of liever gezegd had !!!) het vorige model Forma Comp en hoop dat mijn nieuwe Gaerne's morgen binnenkomen bij de dealer, zodat ik die oude Fox-bakken in de vuilnisbak kan flikkeren.
Zegt dit genoeg
Zegt dit genoeg
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Plasticwerk op de enkels is en blijft stug (geen voordeel bij het veelvuldig schakelen), plastic lussen waar de sluitingen op zitten scheuren nog harder als een snelle coureur op een TM en gisteren op de NFDY2K4 heb ik ongeveer de halve dag met de onderste sluitingen los gereden die door hier en daar een beetje klei (of zoiets tenminste, in ieder geval vette prut ) met geen moker meer vast te krijgen waren.Guidoke schreef:Nee, eigenlijk niet... Wat beviel niet? Snel kapot? Zaten ze niet lekker?
Voor cross misschien geschikt, voor enduro/off-road volkomen@#$%&*! (met peren)
Zegt dit meer
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
En zijn er nog meer mensen die deze ervaring hebben met de FOX laarzen? Of is Sjoske gewoon niet zuinig genoeg op zijn laarzen?
nou je t zegt daar zit inderdaad een schaniertje op maar ja is bij mij toch niet zo van belang en kreeg de vortex met 35% korting dus dat maakt ook een hoop goedsjikkentip schreef:Het grote verschil met de flex is dat de flex scharnieren heeft aan de enkel en dit voor endurorijden zeer gemakkelijk is.
Laarzen kan men maar vergelijken als men er veel kilometers onverhard mee rijdt!Een wagen verslijt ook door in de garage te staan!
Cross en endurorijden is ook niet te vergelijken op gebied van slijtage.Enduro is veel meer slijtagegevoelig.
Ik kan maar zeggen dat men Sidi flexen er na 1,5 jaar en 7000km endurorijden er uit zagen of ze de oorlog meegemaakt hadden en ze werden nochtans regelmatig onderhouden en ingevet.
Ik had dus het oude model, en zo te zien zijn de sluitingen op de nieuwe versie wel een stukkie degelijker (aluminium), maar toch ga ik nu voor laarzen met scharnieren op de enkels. Hoe die bevallen laat ik weten als ze de duurtest hebben doorstaan. Iedereen heeft overal wel eens wat op aan te merken. Zo zijn er ook absolute voor- maar ook tegenstanders van Tech8's. Het is ook nooit goedAnonymous schreef:En zijn er nog meer mensen die deze ervaring hebben met de FOX laarzen? Of is Sjoske gewoon niet zuinig genoeg op zijn laarzen?
Enne, ik ben best zuinig op al mijn spullen en op al mijn vrouwen
Een ding blijft, goedkoop is meestal duurkoop.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!