Dodemansknop ? waar monteer je zo iets

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
pinin39
Contacteer:

Beste forummers ,

mijn KTM LC4 600 liep niet goed en heb dus aan de hand van jullie tips de carburateur afgesteld , nu loopt ie goed !!! zo goed dat ie niet meer stopt

nou zie ik bij crosshop wel een dodemansknop maar waar sluit je die op aan ?

heb bij het stuur wel allerlei kabels liggen die niet gebruikt worden en zal wel een van voor de dodemansknop zijn , maar wie weet waar je dat aansluit ???

alvast wederom bedank voor jullie tips.

Vraag best veel op de forums maar kom ook steeds verder en ben erg blij met jullie hulp
Dewiene

hoi, heb hetzelfde voorgehad met mijn oudere Husky, gewoon gaskraan dicht en als de toeren laag genoeg zijn stilleggen dmv kleplichter (=compressieverlies=geen ontbranding)
groetjes Dewiene
Husky Rules
JoeBaR

pinin39 schreef:Beste forummers ,

mijn KTM LC4 600 liep niet goed en heb dus aan de hand van jullie tips de carburateur afgesteld , nu loopt ie goed !!! zo goed dat ie niet meer stopt

nou zie ik bij crosshop wel een dodemansknop maar waar sluit je die op aan ?

heb bij het stuur wel allerlei kabels liggen die niet gebruikt worden en zal wel een van voor de dodemansknop zijn , maar wie weet waar je dat aansluit ???

alvast wederom bedank voor jullie tips.
Vraag veel op de forums maar kom ook steeds verder en ben erg blij met jullie hulp

een LC4 heeft toch een *engine off* knopje op de licht schakelaar zitten? of heb je een van de eerste types van voor 94/95 ?.. ik zou de dodemans knop monteren tussen de massa draad die naar de bobine gaat ... de knop zelf monteer je op het stuur natuurlijk ! :D
4 strokes only !!
pinin39
Contacteer:

Dom vraagje maar waar zit de Bobine ???

ik niet weten , ik nieuw in noppenland !!

ja geef toe beetje dom !
the rednas

een LC4 heeft toch een *engine off* knopje op de licht schakelaar zitten? of heb je een van de eerste types van voor 94/95 ?.. ik zou de dodemans knop monteren tussen de massa draad die naar de bobine gaat ... de knop zelf monteer je op het stuur natuurlijk
ik heb geen idee hoe een ktm lc4 in elkaar zit maar ik neem aan dat hij zoals de meeste crossers gewoon massa maakt via het weekijzer van de bobine op het frame dus geen massadraad(ik kan het fout hebben offcourse)of mischien de schakelaar over, dus parralel over de signaaldraad.
KC

Dom vraagje maar waar zit de Bobine ???
volg je de draad vanaf de bougie.. dat kassie waar je dan uitkomt
zal best wel eens de bobine kunnen zijn.
Daar gaat een dunnere draad in, vanuit de contactpunten of de cdi
Misschien ook een massa (naar t frame oid?)

Maakt volgens mij niet uit welke je onderbreekt... het vonken stopt heus wel :idea:
vastlopen is voor computers
Gast

Als je de schakelaar maar niet tussen de bougiekabel maakt. :P

Volgens een schema wat ik heb gezien moet het de blauwe draad zijn.
Want op dit schema staat een verbinding tussen de blauwe en zwarte draad getekend.
Die blauwe zal dan wel van de bobine afkomen en die zwarte zal dan een massa draad zijn.
Dus als je de blauwe naa massa laat schakelen dan moet het lukken.
KC

:D
ja idd.. ff niet bij stil gestaan.. maar wel naar massa schakelen
ipvsimpelweg onderbreken.. als je een inductie stoot terug krijgt,
wie weet waar die dan terecht komt, liefst op de massa dat is duidelijk

suc6, KC
vastlopen is voor computers
pantah81

Om die reden moet je ook zorgen dat je een plekje goed opschuurt op de plaats waar die dodemansknop kontakt moet maken, anders ga je daar kunnen blijven op drukken zonder dat er iets gebeurt. :wink:
Plaats reactie