Ik heb pas een ktm 525 exc gekocht,Is er iemand die er ervaring,
mee heeft?? zoals rijgedrag,betrouwbaarheid van het blok enz.
heeft' ie de zelfde kwalen als de 520 ??
wie heeft er ervaring met een 525exc ???
Moderator: ghulst
Hoi Henk,
Ik heb zelf vorig jaar een 525 EXC gekocht (model 2004) en die bevalt me prima tot op heden, tot nu toe 2600 km gereden en 75 uur op de klok. Ik ken de verhalen over het vorige modeljaar (o.a. russisch staal gebruikt voor de koppelingplaten) maar dat schijnt nu verbeterd te zijn.
Ik had wel na 1800 km de tanden weggepoetst van het achtertandwiel. Het originele aluminumwiel is nu vervangen door een stalen en dat moet langer meegaan. Dat is een dure reparatie omdat je dan de volledige kettingset moet vervangen. Tot nu toe nog geen echt zichtbare slijtage op de nieuwe tandwielen maar dat kan nog komen natuurlijk. Het vorige tandwiel was ook in een uur versleten; als het verslijt dan gaat het hard.
Verder had ik in het begin last van het afbreken van de decompressiehandel. Dat lag meer aan het vele vallen als beginner en dat gaat nu een stuk beter!.
Succes met je motor.
Thomas
Ik heb zelf vorig jaar een 525 EXC gekocht (model 2004) en die bevalt me prima tot op heden, tot nu toe 2600 km gereden en 75 uur op de klok. Ik ken de verhalen over het vorige modeljaar (o.a. russisch staal gebruikt voor de koppelingplaten) maar dat schijnt nu verbeterd te zijn.
Ik had wel na 1800 km de tanden weggepoetst van het achtertandwiel. Het originele aluminumwiel is nu vervangen door een stalen en dat moet langer meegaan. Dat is een dure reparatie omdat je dan de volledige kettingset moet vervangen. Tot nu toe nog geen echt zichtbare slijtage op de nieuwe tandwielen maar dat kan nog komen natuurlijk. Het vorige tandwiel was ook in een uur versleten; als het verslijt dan gaat het hard.
Verder had ik in het begin last van het afbreken van de decompressiehandel. Dat lag meer aan het vele vallen als beginner en dat gaat nu een stuk beter!.
Succes met je motor.
Thomas
De 520-525 heeft mits goed onderhoud weinig tot geen mankementen.henk.r schreef: heeft' ie de zelfde kwalen als de 520 ??
Doe effen een "zoektocht" op het forum, dan vind je verschillende postings met interessante tips.
Heb je een nieuwe 525 gekocht ? Zeker even checken of de bouten van de cylinderkop de nieuwe versie hebben (want de originele bouten, daar brak de kop vanaf )
Jo VdB
bedankt voor de reacties ,maar waar kan ik aan zien of de,
kopbouten de goede zijn?? hij is trouwens van 2003.
ennuu husky,ik was nog niet van plan een andere motor te kopen,
maar deze is van een vriend van mij,z'n heupen zijn helaas kapot dus
kan niet meer rijden en hij heeft er maar 4keer meegereden. maar ik kon
e'm voor een goede prijs kopen,deze kans kon ik niet laten gaan.
(ik wilde eigenlijk volgend jaar een nieuwe husky 510 kopen !!!! )
kopbouten de goede zijn?? hij is trouwens van 2003.
ennuu husky,ik was nog niet van plan een andere motor te kopen,
maar deze is van een vriend van mij,z'n heupen zijn helaas kapot dus
kan niet meer rijden en hij heeft er maar 4keer meegereden. maar ik kon
e'm voor een goede prijs kopen,deze kans kon ik niet laten gaan.
(ik wilde eigenlijk volgend jaar een nieuwe husky 510 kopen !!!! )
Voor de 2003-reeks
--> als de bouten niet vervangen zijn, ga er dan maar van uit dat het slechte bouten zijn (hebben maar een sterkte van 8.8 ) Deze bouten kosten iets van niets, maar de slechte gaan dus wel gegarandeerd stuk !
Het koppelingshuis-design is ook geen hoogvlieger. Is intussen weer veranderd op de 2004-modellen.
Als de koppeling versleten is, best meteen upgraden naar het 2004-model.
Jo VdB
--> als de bouten niet vervangen zijn, ga er dan maar van uit dat het slechte bouten zijn (hebben maar een sterkte van 8.8 ) Deze bouten kosten iets van niets, maar de slechte gaan dus wel gegarandeerd stuk !
Het koppelingshuis-design is ook geen hoogvlieger. Is intussen weer veranderd op de 2004-modellen.
Als de koppeling versleten is, best meteen upgraden naar het 2004-model.
Jo VdB